Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Overige topics die met darts te maken hebben
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door frank1981 »

Odv eredivisie
Wbdf eredivisie
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Nadyse »

Nadyse schreefCOLONDVK 3e divisie. Positie net onder het podium :)
We zouden met de sterkste opstelling door moeten kunnen naar de 2e divisie.
We hebben 6 man/vrouw dus de opstelling wisselt per week.
Inmiddels een ander team binnen de DVK 3e divisie.
5 man, 1 vrouw ( mijn vrouw :lol: )
Middenmoter, maar een gezellig team.
Hoppa
Danny-38
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2015, 16:07

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Danny-38 »

idd gewoon doen dat is het team van good old Martin van house of special darts en die heeft kijk op hoe iemand dart, dus ik zou het mooi doen als ik jou was is een leuk team hoor Madhouse
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartsmachine »

Madhouse heeft veel ervaring daar kan je wel wat leren. Al hoewel het team wel verzwakt is. En uhm de 2e divisie valt best mee hoor. 80 procent van de wedstrijden heb je genoeg aan 8 - 9 beurten. Pas de top 4 a 5 moet het iets beter 21- 24 darts

Zelf speel ik dbmn 1e divisie,
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Speedy180 »

Nadat ik er 2 seizoenen tussenuit ben geweest qua competitiedarten (ben wel toernooien blijven gooien) vanwege nare ervaringen omtrent het teamgebeuren, begint het nu toch echt weer te jeuken... Ik mis het avondje uit met teammaten toch wel, want laten we eerlijk zijn... Het competitiegebeuren gaat niet alleen om het presteren, maar ook het 'avondje-uit-effect' met de daarbij behorende gezelligheid is in mijn ogen erg belangrijk. Ik ben daarom ook erg blij dat ik een maand of 3 geleden ben benaderd om weer te gaan spelen voor een team.
Het is een nieuw opgezet team, en we gaan spelen in m'n stamkroeg.

We zullen starten, als nieuw team zijnde, in de 3e divisie van de Darts Organisatie Groningen en Drenthe (DOGD) in de hoop dat we onszelf natuurlijk gaan opwerken naar een hogere divisie.
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartmat »

Indeling voor komend seizoen bij de PDB is bekend. We mogen spelen in 4A en als ik kijk naar waar onze tegenstanders vorig jaar geëindigd zijn, liggen er goede mogelijkheden. En deze keer maar 1 nieuw en onbekend team (vorig seizoen 3). Hopelijk dit jaar dan wel de promotie. Extreem zuur dat we die vorig seizoen op 1 puntje zijn misgelopen...

Verder opvallend dat Oranjebar dit jaar na de overstap van sterkdarts naar de Oranjebar met 4 teams in de eredivisie speelt. Hoe ver kun je daarin gaan dat het leuk en afwisselend blijft?
tabletennisman
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 09:28

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door tabletennisman »

Ik speel 1e divisie bij de bdk. Dit is een wilde bond en vermoed qua niveau gelijkwaardig aan een 2 / 3 divisie van de grotere ndb-bonden.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Schiavoni »

Dartmat schreefCOLONIndeling voor komend seizoen bij de PDB is bekend. We mogen spelen in 4A en als ik kijk naar waar onze tegenstanders vorig jaar geëindigd zijn, liggen er goede mogelijkheden. En deze keer maar 1 nieuw en onbekend team (vorig seizoen 3). Hopelijk dit jaar dan wel de promotie. Extreem zuur dat we die vorig seizoen op 1 puntje zijn misgelopen...

Verder opvallend dat Oranjebar dit jaar na de overstap van sterkdarts naar de Oranjebar met 4 teams in de eredivisie speelt. Hoe ver kun je daarin gaan dat het leuk en afwisselend blijft?
Inderdaad. Dat worden voor ons leuke ritjes naar Mariahout. Sterkdarts speelde vorig seizoen nog bij De Zaak, maar werd toen uit de competitie gezet omdat ze een aantal keer niet kwamen opdagen.
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door dunaart »

Weet niet of het al genoemd is. De HDB. Halderbergse Dart Bond. Opgestart in 2015 dus een nieuwe bond. Strekt zich uit van Oud Gastel, Oudenbosch, Hoeven, Standaarbuiten en St Willebrord. Wordt op dit moment gespeeld met 12 teams uit me hoofd. Nu is dit de eerste keer dat ik in een bond speel maar bevalt me goed en het is gezellig. Al lonkt de RDF wel omdat ik zelf in Roosendaal woon dus ik denk dat we volgend jaar proberen om daar in te stromen mits dit mogelijk is.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartmat »

Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur en bij ons (PDB) staat de indeling inmiddels vast. Wij hebben gelukkig de gehoopte promotie gemaakt van de 4e naar de 3e divisie (3C). Hopelijk dit jaar wat meer tegenstand dan 2 sterke teams en wat meer wedstrijden die op de helft al beslist zijn. Van mij mag het liever vandaag dan morgen al beginnen.

Hoe zit het bij de rest? Nog meer PDB'ers? Overige bonden die ook binnenkort aan de gang gaan?
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartsjournalist »

Ik ben gestopt met competitie gooien. Ik wil er niet meer aan vast zitten. Heb minder tijd, dus dan ga ik mij er niet op vast pinnen dat ik één keer per week zou moeten darten. Heb afgelopen twee maanden amper gegooid ook.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door The Runner »

Vorig seizoen gedegradeerd, dit jaar 2de divisie DFHGH, lager kunnen we niet meer... :?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Parappo »

Speel in 2 bonden DFHGH en DBBR beide in de ere divisie.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door The Runner »

Gisteren met bijna het complete team getraind, nieuwe shirts gekregen, zin in het nieuwe seizoen! Maar eerst nog met vakantie
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Swedish Chef »

The Runner en Parappo, welke teams gooien jullie bij in DFHGH?
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door The Runner »

Ik speel bij Limerick
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Dartsmachine »

DBMN eredivisie en bdk 1e divisie
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door thedartist »

D.B.B.R Eerste divisie
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door dunaart »

dunaart schreefCOLONWeet niet of het al genoemd is. De HDB. Halderbergse Dart Bond. Opgestart in 2015 dus een nieuwe bond. Strekt zich uit van Oud Gastel, Oudenbosch, Hoeven, Standaarbuiten en St Willebrord. Wordt op dit moment gespeeld met 12 teams uit me hoofd. Nu is dit de eerste keer dat ik in een bond speel maar bevalt me goed en het is gezellig. Al lonkt de RDF wel omdat ik zelf in Roosendaal woon dus ik denk dat we volgend jaar proberen om daar in te stromen mits dit mogelijk is.


Zoals ik zei lonkte de RDF dus speel ik aankomend seizoen zowel in de HDB als in de RDF 1e divisie.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door TH22 »

Zijn er hier nog leden die bij de DSWN gooien?
Ben van plan om in de zomercompetitie mee te doen met een team, hoorde dat alle divisies daar door elkaar zitten?
Heb verder nooit competitie gegooid dus heb niet echt een idee van het niveau.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door cookie »

TH22 schreefCOLONZijn er hier nog leden die bij de DSWN gooien?
Ben van plan om in de zomercompetitie mee te doen met een team, hoorde dat alle divisies daar door elkaar zitten?
Heb verder nooit competitie gegooid dus heb niet echt een idee van het niveau.
Heb zelf 10 jaar bij DSWN gezeten. De zomercompetitie is inderdaad heel verschillend. Sommige teams bestaan alleen uit Ere-divisie (75 gemiddeld) en andere teams alleen uit 4e divisie spelers. Zou zelf aanraden om lekker een kroeg op te zoeken met een zomerranking. Hier kom je meer spelers tegen van gelijk niveau en heb je ook kans om nog via verliezers rondes lekker je ervaring op te pakken.
Gewoon even navragen bij kroegen in je omgeving of zij dat doen. :)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door De Beste »

Dit seizoen voor het eerst actief in een officiële competitie, bij een team waar ik gelukkig last-minute nog kon aanschuiven. Aanvankelijk zou ik starten bij een ander team, maar opeens besloten 2 spelers zich elders aan te sluiten...en ik mocht niet mee. "Jij hebt weinig ervaring, en die andere jongens zijn wel ervaren, dus je kunt niet mee bla bla bla

Een behoorlijke naaistreek... te meer is het genieten dat die klojo nu bijna week op week zijn wedstrijden verliest. Dat team presteert overigens wel goed en zullen gaan promoveren. Maar als je nu al amper je wedstrijden kan winnen dan verheug ik me nu al op zijn volgend seizoen. :lol: :lol: Dat gaat een ramp worden.
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door TH22 »

Lekkere vrienden dan :roll:

Ben zelf halverwege dit seizoen aangesloten bij een 1e divisie team, die kwamen spelers tekort. Win met koppels meegerekend ongeveer 2/3 van m'n wedstrijden, dus gaat prima.
Volgend seizoen wel een eigen team starten in de 4e, wat het oorspronkelijke plan was. Vind het aan de ene kant jammer aangezien ik daar eigenlijk niks te zoeken heb.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door De Beste »

Ach, vrienden waren het niet hoor......ik was destijds gewoon opzoek naar een team, en dat is nog vrij lastig als je weinig connecties hebt in 'het wereldje'. Kon me destijds aansluiten nadat ik op een oproepje gereageerd had. Dat ze me later lullig aan de kant schoven was een naaistreek, verre van netjes. Voor mij was het op dat moment heel lastig om nog een team te vinden....er was niet veel tijd meer over. Toch is het last-minute nog gelukt.

Ben nu ook zeer tevreden met het team waarin ik speel. We hebben allemaal gelijkwaardige spelers en draaien lekker mee in de top van het klassement. De strijd om promotie is nog spannend want alles ligt dicht bij elkaar en er volgen nog wedstrijden tegen concurrenten. Maar we staan er goed op en hebben het in eigen hand, dus alle vertrouwen in een goede afloop. Ik win rond de 75% van mijn singel wedstrijden, dat heeft lange tijd tussen de 85 en 90% gezeten, maar ik heb rond de winter even een klein vormdipje/pech met tegenstanders gehad. In de koppels hangen we nog wel rond die 90%.
Gebruikers-avatar
Erwin26
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 08:53

Re: Welke divisie('s) en bond (en) speel jij?

Bericht door Erwin26 »

Ik speel in de fdb competitie dit jaar voor het eerst competitie. Vind het leuk om in competitie verband te spelen maar ook toernooien heeft mijn voorkeur ( ben je niet afhankelijk van een ander als je verliest kun je dat alleen je zelf verwijten) sta in de competitie 90% op mijn singles in de 4e
Wie de laatste dubbel gooit wint!

Hf 144 , 170
180 "17" 16x
15 darter , 18 darter
Darts taylor gen 3 24gram
BUTTON_POST_REPLY