Premier League 2023

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Premier League 2023

Bericht door ratm »

Welke spelers gaan het dit jaar worden?
Volgens Bild (lekker betrouwbaar :lol: ) is Clemens al een plek beloofd, de PDC ontkent dat overigens. Lijkt me ook geen goed idee.
Ik ga er van uit dar Price wel de uitnodiging gewoon accepteert en dan kom ik op dit rijtje:

Zeker (top4 )
M. Smith
Wright
Van Gerwen
Price

Verder verwacht ik:
Humphries (nummer 5 oom, grootste stijger afgelopen jaar én nieuw gezicht)
Cross (nummer 6 oom, vorig jaar eigenlijk al gepasseerd)
Clayton (nummer 7 oom, nummer 1 PL competitie vorig jaar)
Winnaar Masters

Mocht the masters gewonnen worden door 1 van de 7 al genoemde en de runner-up geen vd Bergh of Clemens zijn, dan denk ik dat Aspinall het laatste ticket krijgt. Gewoon omdat het een vechtertje is die populair is bij het publiek. Ik hoop overigens op Noppert als winnaar UK open. Lijkt me ook leerzaam voor hem aangezien hij tegen topspelers vaak nog te kort komt.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Premier League 2023

Bericht door ybabl »

Als Noppert een kwartifinale had gehaald op het WK had ik het wel zien gebeuren, maar ik vrees voor hem dat z'n uitstraling en trage spel ervoor zorgen dat de PDC hem er zo lang mogelijk uithoudt. Ze gaan toch gewoon voor spektakel. Dat is ook precies de reden waarom ik niet heel erg verrast zou zijn als Clemens en/of Van Den Bergh wel een plekkie krijgt/krijgen. Op basis van prestaties gezien zou ik het eens zijn met jouw lijstje plus inderdaad Aspinall.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 07 Jan 2023, 21:57 Als Noppert een kwartifinale had gehaald op het WK had ik het wel zien gebeuren, maar ik vrees voor hem dat z'n uitstraling en trage spel ervoor zorgen dat de PDC hem er zo lang mogelijk uithoudt. Ze gaan toch gewoon voor spektakel. Dat is ook precies de reden waarom ik niet heel erg verrast zou zijn als Clemens en/of Van Den Bergh wel een plekkie krijgt/krijgen. Op basis van prestaties gezien zou ik het eens zijn met jouw lijstje plus inderdaad Aspinall.
Ik vind Clemens en vd Bergh nou niet bepaald spectaculair. Clemens gooit gewoon zijn pijltjes ne meestal niet eens op een heel hoog niveau, het wk was toch een beetje een uitzondering. Het spektakel zit bij hem dan in het publiek, puur omdat het een Duitser is.
Vd Bergh is tegenwoordig vooral steeds trager en minder spectaculair vind ik. Telkens dat wachten, terugstappen en vertragen lijkt zijn niveau ook niet ten goede te komen, iig sinds zijn paniekaanval is het allemaal een stuk minder. Ook op het wk. Hij haalde dan wel de halve finale maar het was nooit echt sterk zoals hij speelde.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Premier League 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 09 Jan 2023, 06:59
ybabl schreefCOLON 07 Jan 2023, 21:57 Als Noppert een kwartifinale had gehaald op het WK had ik het wel zien gebeuren, maar ik vrees voor hem dat z'n uitstraling en trage spel ervoor zorgen dat de PDC hem er zo lang mogelijk uithoudt. Ze gaan toch gewoon voor spektakel. Dat is ook precies de reden waarom ik niet heel erg verrast zou zijn als Clemens en/of Van Den Bergh wel een plekkie krijgt/krijgen. Op basis van prestaties gezien zou ik het eens zijn met jouw lijstje plus inderdaad Aspinall.
Ik vind Clemens en vd Bergh nou niet bepaald spectaculair. Clemens gooit gewoon zijn pijltjes ne meestal niet eens op een heel hoog niveau, het wk was toch een beetje een uitzondering. Het spektakel zit bij hem dan in het publiek, puur omdat het een Duitser is.
Vd Bergh is tegenwoordig vooral steeds trager en minder spectaculair vind ik. Telkens dat wachten, terugstappen en vertragen lijkt zijn niveau ook niet ten goede te komen, iig sinds zijn paniekaanval is het allemaal een stuk minder. Ook op het wk. Hij haalde dan wel de halve finale maar het was nooit echt sterk zoals hij speelde.
O nee, ik bedoel ook niet perse hun spel. Ik bedoel meer hun achterland. Zou me niet verbazen als de PDC graag een Belg en/of een Duitser erbij zou hebben voor het publiek.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 09 Jan 2023, 12:48
ratm schreefCOLON 09 Jan 2023, 06:59
ybabl schreefCOLON 07 Jan 2023, 21:57 Als Noppert een kwartifinale had gehaald op het WK had ik het wel zien gebeuren, maar ik vrees voor hem dat z'n uitstraling en trage spel ervoor zorgen dat de PDC hem er zo lang mogelijk uithoudt. Ze gaan toch gewoon voor spektakel. Dat is ook precies de reden waarom ik niet heel erg verrast zou zijn als Clemens en/of Van Den Bergh wel een plekkie krijgt/krijgen. Op basis van prestaties gezien zou ik het eens zijn met jouw lijstje plus inderdaad Aspinall.
Ik vind Clemens en vd Bergh nou niet bepaald spectaculair. Clemens gooit gewoon zijn pijltjes ne meestal niet eens op een heel hoog niveau, het wk was toch een beetje een uitzondering. Het spektakel zit bij hem dan in het publiek, puur omdat het een Duitser is.
Vd Bergh is tegenwoordig vooral steeds trager en minder spectaculair vind ik. Telkens dat wachten, terugstappen en vertragen lijkt zijn niveau ook niet ten goede te komen, iig sinds zijn paniekaanval is het allemaal een stuk minder. Ook op het wk. Hij haalde dan wel de halve finale maar het was nooit echt sterk zoals hij speelde.
O nee, ik bedoel ook niet perse hun spel. Ik bedoel meer hun achterland. Zou me niet verbazen als de PDC graag een Belg en/of een Duitser erbij zou hebben voor het publiek.
a zo, ja dat denk ik ook, zeker een Duitser.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Wat ik zat te denken, Price heeft aangegeven minder toernooien te gaan spelen omdat hij weer gaat rugbyen. Ik kan me voorstellen dat hij de PL skipt. 14 weken op rij is erg lang. Als hij tussendoor rugby wedstrijden speelt (er vanuit gaande dat hij dat met overgave doet) dan is hij nooit 14 weken op rij top in de PL denk ik. Daarnaast is het sws niet zijn favoriete toernooi. Als ik heb was zou dit de eerste zijn die ik skip. Maakt voor zijn ranking ook niets uit.
Ik dat geval heeft Noppert als UK open winnaar ineens weer wel een kans. Vd Bergh en Clemens zijn dan de andere grootste kanshebbers denk ik. Mocht vd Bergh de Nordic DM winnen dan ziet het er goed uit voor hem.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Dobey wint The Masters en zal zich daarmee wel voor de PL geplaatst hebben. Vind dat toch wat vreemd aangezien het nou niet zo'n heel belangrijk toernooi is en Noppert (UK Open) en R. Smith (EC) een stuk groter toernooi hebben gewonnen maar ja. Zo ging het vorig jaar ook (Cullen ipv Cross) en zo zal het dit jaar ook wel gaan.

Daarmee verwacht ik dit lijstje: M. Smith, Wright, MvG, Price, Humphries, Clayton, Cross, Debey
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Premier League 2023

Bericht door Ronn »

Geen Humphries. 🤔. Snelle speler en winnaar van 4 eurotours. Dobey alleen een invitatie toernooi gewonnen (wat wel erg knap is overigens). Dit vind ik erg vreemd en jammer.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Ronn schreefCOLON 30 Jan 2023, 12:32 Geen Humphries. 🤔. Snelle speler en winnaar van 4 eurotours. Dobey alleen een invitatie toernooi gewonnen (wat wel erg knap is overigens). Dit vind ik erg vreemd en jammer.
Dit zijn ze geworden:
Michael Smith
Peter Wright
Michael van Gerwen
Gerwyn Price
Jonny Clayton
Nathan Aspinall
Dimitri Van den Bergh
Chris Dobey

Onbegrijpelijk dat Humphries die van 19 naar 5 is gestegen en 4 eurotours heeft gewonnen niet mee mag doen.
Cross ook weer gepasseerd. En wat doet vd Bergh daar? Op basis waarvan krijgt die een ticket? Volgens mij heeft hij sinds zijn paniekaanval geen goede wedstrijd meer gespeeld. Aspinall vind ik ook dubieus maar is nog wel te verdedigen.
Lang geleden dat ze zulke vreemde keuzes maakte. De laatste jaren gingen ze juist meer voor kwaliteit..
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Premier League 2023

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 30 Jan 2023, 19:47
Ronn schreefCOLON 30 Jan 2023, 12:32 Geen Humphries. 🤔. Snelle speler en winnaar van 4 eurotours. Dobey alleen een invitatie toernooi gewonnen (wat wel erg knap is overigens). Dit vind ik erg vreemd en jammer.
Dit zijn ze geworden:
Michael Smith
Peter Wright
Michael van Gerwen
Gerwyn Price
Jonny Clayton
Nathan Aspinall
Dimitri Van den Bergh
Chris Dobey

Onbegrijpelijk dat Humphries die van 19 naar 5 is gestegen en 4 eurotours heeft gewonnen niet mee mag doen.
Cross ook weer gepasseerd. En wat doet vd Bergh daar? Op basis waarvan krijgt die een ticket? Volgens mij heeft hij sinds zijn paniekaanval geen goede wedstrijd meer gespeeld. Aspinall vind ik ook dubieus maar is nog wel te verdedigen.
Lang geleden dat ze zulke vreemde keuzes maakte. De laatste jaren gingen ze juist meer voor kwaliteit..
Aspinall snap ik, maar Clayton en Dimitri zijn voor mij totaal onbegrijpelijk, waarom die erbij zitten. Dan verdienen Humphries en Noppert het wat mij betreft veel meer, ik vind Noppert ook niet veel ‘saaier’ dan een Clayton of Dimitri. En dan had ik zelf voor Ross Smith gekozen ipv Dobey want EK weegt voor mij zwaarder dan Masters, maar PDC lijkt de masters winnaar gegarandeerd in de PL te zetten tegenwoordig.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Ik denk dat ze The Masters winnaar sws willen uitnodigen om het toernooi iets meer waarde te geven want eigenlijk is dat toernooi natuurlijk totaal overbodig.

Vd Voort is het er overigens ook niet mee eens.

https://dartsnieuws.com/pdc/van-der-voo ... -kant-zien

Dit is een van de redenen waarom ik hem waardeer. Niet bang om kritiek op de PDC te leveren. En hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Ook Cullen is het er niet mee eens.

https://dartsnieuws.com/pdc/cullen-piss ... ijn-ballen

Wat bezielt de PDC om deze 4 wildcards uit te delen? Zeker vd Bergh en Dobey zijn bizarre keuzes als je ook Humphries, Cross, Noppert en R. Smith kunt kiezen. Die staan een stuk hoger, hebben een stuk beter jaar achter de rug en/of hebben een grotere major dan The Masters gewonnen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Ik heb dit jaar volgens mij nog geen wedstrijd van de PL gekeken. Het format zoals ze vorig jaar hebben geïntroduceerd boeit mij gewoon niet. Te vaak dezelfde spelers te vaak tegen elkaar.
Ik merk dat ook de keuze voor vd Bergh en Dobey ipv Hunphries en Noppert er voor heeft gezorgd dat ik het toernooi ook niet echt meer serieus kan nemen. "De beste spelers van de wereld" maar ipv de nummer 5 van de OOM en de UK open winnaar nodigen we iemand uit die met matig spel een halve finale heeft gehaald en iemand die een demonstratie major heeft gewonnen.

Is er iemand die het wel echt volgt?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Premier League 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 12 Mrt 2023, 20:12 Is er iemand die het wel echt volgt?
Alleen vanwege jouw voorspelspel. :lol: Maar dit format 17 weken lang is inderdaad niet aan mij besteed. Dan had ik toch nog liever die competitievorm, al snap ik de PDC ook wel dat ze iets nieuws wilden proberen. Ik denk dat die Premier League gewoon te lang duurt. Kan de competitievorm niet terugkeren met 8 deelnemers en wellicht iets meer wedstrijden per avond, waardoor er minder weken gespeeld wordt?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

Haha ja dat is ook de enige reden dat ik het bijhou. Ik sta bovenaan zonder dat ik de wedstrijden kijk, alleen even de gemiddelde ed. Misschien is dat mijn weg naar succes, minder kijken :lol:
Ik zag ook op de stand dat Wright nog geen pot gewonnen heeft, dat is wel erg teleurstellend.

Ik zou terug naar 8 en dan competitie en minder weken inderdaad beter vinden. Maar voor de PDC zijn de inkomsten van de PL heel belangrijk, daar betalen ze de protour van dus minder weken zal wel niet gebeuren. Dan zou ik liever meer spelers zien maar dan in 2 poules van 8 ofzo. Iedere week 6 wedstrijden. Iedereen 1x tegen elkaar en de top 4 gaat door. Die spelen dan nog ene competitie waarbij je alleen tegen de spelers van de andere poule speelt en de punten tegen de andere 3 van jouw poule behoud. Zoiets. Dan speelt iedereen sws 1x tegen elkaar en niet soms 6x zoals nu en zie je niet iedere week dezelfde spelers.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2023

Bericht door ratm »

De laatste weken heb ik weer wat meer gekeken. ik denk dat we toch wel wat conclusies kunnen trekken na 13 speelronden.
1) dit format is gewoon een misser van de PDC. Nog steeds een misser eigenlijk. Ook MvG vindt er geen hol aan en ik ben het met hem eens. Hier zit niemand op te wachten.

2) Dobey en vd Bergh uitnodigen was ook een misser. Deze twee horen er gewoon niet thuis. Ik snap niet dat je iemand uitnodigt die al maanden uit vorm was (vd Bergh) en iemand die niet eens in de top 20 staat. Dat heeft een reden dat hij zo laag staat, hij is niet beter.

3) Wright is nog steeds hopeloos uit vorm. Onderaan eindigen in de zwakst bezette PL ooit is niet best.

Punt 1 en 2 maken dat deze PL toch wel echt mislukt is. Ik vraag me af wat de kijkcijfers zijn. Met 2 jaar geleden vergelijken is niet eerlijk, toen was het nog op RTL maar ik kan me voorstellen dat het minder is dan vorig jaar, al zullen misschien meer mensen inmiddels een Viaplay abonnement hebben. Ik ben ook wel benieuwd naar de kijkcijfers van sky, weet iemand die?
BUTTON_POST_REPLY