European Tour 2022

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

European Tour 2022

Bericht door ratm »

Dit weekend was het eerste toernooi van de ET 2022. Bij de laatste 16 won Noppert van MvG. Ik vond MvG er eerder tegen Barry gretig uitzien (was een mooie pot) maar tegen Noppert kwam het er toch weer niet uit. Noppert verloor vervolgens van Price in de kwartfinale. Price was veel sterker, Noppert peelde teleurstellend, maar kreeg toch kansen doordat Price veel dubbels miste. Brian Raman had ook een mooi weekend en haalde de laatste 16 door onder andere De Sousa uit te schakelen.

Uiteindelijk kregen we de droomfinale tussen Wright en Price, een rechtstreeks duel om de eerste plek op de OOM. Price won en blijft zo nog even nummer 1.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2022

Bericht door Choco115 »

Geweldige finale inderdaad. Ook knap van Aspinall dat ie ondanks z’n blessure halve finale haalde en met name tegen Wade in de kwartfinale echt goed speelde. Van Gerwen weer matig, moet volgende week op UK Open minimaal halve finale halen om nummer 3 van de wereld te blijven…
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Noppert wint zojuist met 6-2 van Clayton. Speelde echt heel goed (104 gemiddeld). Stond met 5-0 voor en was van begin tot eind de sterkste.

Straks krijgen we nog MvG, Van Duijvenbode en Danny Jansen. Naar die laatste ben ik wel heel erg benieuwd. 19 jaar, ik heb hem nog nooit zien spelen eerlijk gezegd dus ik ga er eens lekker voor zitten
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 01 Mei 2022, 13:29
Straks krijgen we nog MvG, Van Duijvenbode en Danny Jansen. Naar die laatste ben ik wel heel erg benieuwd. 19 jaar, ik heb hem nog nooit zien spelen eerlijk gezegd dus ik ga er eens lekker voor zitten
Tsja, dat was nou net een wedstrijd die erg tegenviel… maar we kregen wel een Nederlandse finale waarin Van Gerwen won van Noppert, MVG nu al 4 rankingtitels in 2022, waar ie er in 2021 maar eentje had!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 02 Mei 2022, 12:34
ratm schreefCOLON 01 Mei 2022, 13:29
Straks krijgen we nog MvG, Van Duijvenbode en Danny Jansen. Naar die laatste ben ik wel heel erg benieuwd. 19 jaar, ik heb hem nog nooit zien spelen eerlijk gezegd dus ik ga er eens lekker voor zitten
Tsja, dat was nou net een wedstrijd die erg tegenviel… maar we kregen wel een Nederlandse finale waarin Van Gerwen won van Noppert, MVG nu al 4 rankingtitels in 2022, waar ie er in 2021 maar eentje had!
Ja haha, dat viel inderdaad erg tegen. Jammer dat Noppert niet won, dan was hij weer een plekje gestegen op de OOM
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Gisteren won MvG een keer niet maar Luke Humphries, die ook lekker in vorm is en de top 16 in gaat. VdV haalde de halve finale en speelde de eerste 6 legs fenomenaal tegen Cross. Jammer dat hij daarna zo inzakte. Maar goed om te zien dat hij weer eens de halve finale haalde. Hij heeft zo veel last van blessures gehad, telkens als hij weer helemaal terug lijkt te zijn speelt de rug weer op en zakt hij weer weg. Dat hij toch telkens weer terug komt kun je alleen maar respect voor hebben.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 16 Mei 2022, 05:46 Gisteren won MvG een keer niet maar Luke Humphries, die ook lekker in vorm is en de top 16 in gaat. VdV haalde de halve finale en speelde de eerste 6 legs fenomenaal tegen Cross. Jammer dat hij daarna zo inzakte. Maar goed om te zien dat hij weer eens de halve finale haalde. Hij heeft zo veel last van blessures gehad, telkens als hij weer helemaal terug lijkt te zijn speelt de rug weer op en zakt hij weer weg. Dat hij toch telkens weer terug komt kun je alleen maar respect voor hebben.
Was al de tweede Eurotour dit jaar voor Humphries!! Ook idd heel goede prestatie van Van der Voort, belangrijk voor de race naar de Matchplay en Grand Prix. Ook leuk dat De Sousa weer terug in vorm lijkt te komen, gooide hele toernooi net onder de 100 gemiddeld
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 16 Mei 2022, 21:21
ratm schreefCOLON 16 Mei 2022, 05:46 Gisteren won MvG een keer niet maar Luke Humphries, die ook lekker in vorm is en de top 16 in gaat. VdV haalde de halve finale en speelde de eerste 6 legs fenomenaal tegen Cross. Jammer dat hij daarna zo inzakte. Maar goed om te zien dat hij weer eens de halve finale haalde. Hij heeft zo veel last van blessures gehad, telkens als hij weer helemaal terug lijkt te zijn speelt de rug weer op en zakt hij weer weg. Dat hij toch telkens weer terug komt kun je alleen maar respect voor hebben.
Was al de tweede Eurotour dit jaar voor Humphries!! Ook idd heel goede prestatie van Van der Voort, belangrijk voor de race naar de Matchplay en Grand Prix. Ook leuk dat De Sousa weer terug in vorm lijkt te komen, gooide hele toernooi net onder de 100 gemiddeld
En nu alweer zijn derde! Speelde ook erg sterk. Lijkt wel een kanshebber voor de majors te worden.
Noppert speelde overigens ook erg sterk, met name tegen Smith omdat Smith heb telkens onder druk zetten en Noppert toch nooit inzakte. Uiteindelijk had hij pech tegen een ontketende Wright aan te lopen maar zelfs toen speelde hij niet slecht. Wright was gewoon belachelijk sterk.
Noppert en Humphries zijn toch wel de twee grote "nieuwe" namen die zich in de top lijken te nestelen dit jaar.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Smith was weer erg sterk zojuist tegen Danny Jansen. Maar ook Jansen liet goede dingen zien. Zit natuurlijk ook een goede ouderwetse kop op die Jansen en als hij zo speelt is het een leuke speler om er bij te hebben. Is niet de eerste keer dit jaar dat hij zich laat zien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Smith wint na een mooie finale van Noppert. Beide spelers lieten erg mooie dingen zien dit weekend. Noppert nu de nummer 11 van de OOM, die gaat dit jaar de top 10 wel in. En als je Smith ziet gooien dan kan de eerste major toch nooit lang uitblijven. Maar ja, dat denken we al heel lang :lol:
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: European Tour 2022

Bericht door K1990 »

🇧🇪
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Sep 2022, 22:19🇧🇪
Was/ben je er bij?

Mooi publiek, voorbeeld voor de rest

Mooi ook dat Kim won van MvG. Na de nederlaag van vd Berg was de zaal toch een beetje in shock dus daarom was dit extra mooi voor ze.

Clayton - van Duivenbode vond ik de leukste pot tot nu toe
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: European Tour 2022

Bericht door K1990 »

1 avondje geweest, boe roepers worden door de rest terecht gewezen, maarja eens het bier is in de man... enkel jammer dat de belgen er al bij al vroeg uitgeschakeld zijn.

Erik clarys krijgt regelmatig een staande ovatie 😄
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2022

Bericht door ratm »

Leuk dat je er bent geweest! Op tv (ik kijk vtm2) hoor je het boegeroep eigenlijk niet dus ik vind dat de Belgen zich bijzonder goed gedragen tot nu toe.
Clarys werd er een beetje stil van ja haha. Wel leuk voor hem. In zijn tijd keek in België iemand om naar het darten en nu krijgt hij toch de waardering.

Op zich hebben de Belgen het wel oke gedaan toch? ze verloren van mensen waarvan je ook verwacht dat ze zouden verliezen. Alleen Dimitri ging er te snel uit. En jammer dat Kim niet door kon stunten.

Vond het ook leuk dat Raman een paar sessies het verslag deed, zo leer je hem ook beter kennen als persoon.

Maar het verbaast me wel hoe Clarys Noppert maar blijft onderschatten. Hij ziet de tegenstander vrijwel altijd als favoriet in de wedstrijd.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2022

Bericht door Choco115 »

Was een leuk publiek en leuk toernooi! Ook verrassende finale, met Chisnall die won van Gilding, hebben overigens allebei de gunfactor wat mij betreft! Met dan ook nog negendarter van Chisnall, geweldige pot tussen De Sousa en Searle en Huybrechts die voor eigen publiek van MVG won was dit toch wel een van de beste eurotours die we ooit gehad hebben (zeg ik als neutraal kijkende Nederlander :)). Meer dan terecht dat we volgend jaar weer terug naar Wieze gaan!
BUTTON_POST_REPLY