Benito van de Pas

Topics over dartspelers
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Benito van de Pas

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 04 Jan 2021, 15:38
K1990 schreefCOLON 04 Jan 2021, 14:51 Ik blijf het toch jammer vinden dat heel wat goeie spelers niet hebben mogen meedoen aan het wk dit ten koste van heel wat exoten.

Ik heb het eens nagekeken en er deden 11 spelers niet mee die voor het wk in de top 64 stonden ( wat op dat moment nog betekend dat je goed genoeg bent voor een tourkaart te behouden). Dit ten nadele van spelers die gewoon niet goed genoeg zijn ( ik heb bv de wedstrijd gezien van Huybrechts die tegen een Chinees moest spelen die dan 72 gemiddeld gooit).

Hierdoor verliezen deze spelers cruciaal prijzengeld voor hun tourkaart en dus professionele carrière, dat is niet correct vind ik.

Die eerste ronde van het wk duurt gewoon te lang en is van een te laag niveau. Laat gewoon de top 64 van de order meedoen aan het wk.
Ja, eens. Al vind ik het vanuit PDC-oogpunt ook wel weer begrijpelijk. Als je er echt een mondiale sport van wil maken heb je een internationaal deelnemersveld nodig. In China zien ze denk ik liever een Chinees die 72 gemiddeld gooit dan een Van de Pas die met 92 kans maakt om een rondje verder te komen.
Denk je dat de sport populair wordt in een land doordat een landgenoot afgaat ? Je kan ook bij andere majors Aziaten uitnodigen om mee te spelen. Ze kunnen daar ook ervaring opdoen en dan mss proberen om voor een tourkaart te gaan. Op het wk moeten de beste spelers aanwezig zijn zeker omdat het tornooi zo belangrijk is voor de wereldranglijst.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Benito van de Pas

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 04 Jan 2021, 15:38
K1990 schreefCOLON 04 Jan 2021, 14:51 Ik blijf het toch jammer vinden dat heel wat goeie spelers niet hebben mogen meedoen aan het wk dit ten koste van heel wat exoten.

Ik heb het eens nagekeken en er deden 11 spelers niet mee die voor het wk in de top 64 stonden ( wat op dat moment nog betekend dat je goed genoeg bent voor een tourkaart te behouden). Dit ten nadele van spelers die gewoon niet goed genoeg zijn ( ik heb bv de wedstrijd gezien van Huybrechts die tegen een Chinees moest spelen die dan 72 gemiddeld gooit).

Hierdoor verliezen deze spelers cruciaal prijzengeld voor hun tourkaart en dus professionele carrière, dat is niet correct vind ik.

Die eerste ronde van het wk duurt gewoon te lang en is van een te laag niveau. Laat gewoon de top 64 van de order meedoen aan het wk.
Ja, eens. Al vind ik het vanuit PDC-oogpunt ook wel weer begrijpelijk. Als je er echt een mondiale sport van wil maken heb je een internationaal deelnemersveld nodig. In China zien ze denk ik liever een Chinees die 72 gemiddeld gooit dan een Van de Pas die met 92 kans maakt om een rondje verder te komen.
Met alle respect maar 92 lijkt me wat te hoog gegrepen voor Van de Pas op dit moment, zou eerder 85 gemiddeld zeggen. En het feit dat Benito op een podium geen wedstrijd meer gewonnen heeft sinds december 2019 zegt misschien ook wel genoeg. Eerste ronde duurt niet te lang: hoe meer darts hoe beter, niveau is zelfs in de eerste ronde prima. En ja, die Chinezen gingen er kansloos af, maar wegens Corona moesten er nou eenmaal snel 4 Aziaten gevonden worden en dus maar via 4 qualifiers waaronder 2 in China waar zo’n 16 man aan meededen. Normaal gesproken hadden in plaats daarvan gewoon namen als Asada of Malicdem meegedaan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Benito van de Pas

Bericht door ratm »

Zo investeer je in die landen. Het is anders kansloos voor die spelers om mee te doen. Wie zou de gok wagen om telkens naar Europa te gaan? Zonder een Afrikaanse qualifier mee te laten doen had Petersen nooit voor de tourcard gegaan. Ik heb Van Barneveld wel eens horen zeggen dat hij in 1991 ook alleen mee mocht doen om dat ze een Nederlander er bij wilde hebben. Toen ging hij er ook kansloos af. Die wedstrijd was zo slecht dat de BBC besloot het geen eens te laten zien. K. Anderson besloot ook een poging op q-scool te wagen nadat hij op het wk zag dat hij aardig mee kon enz.
Als dit nooit was gebeurd had het wk misschien nog steeds bijna alleen uit Britten bestaan.

Maar het is toch ook veel andere sporten zo dat er per werelddeel een x aantal mee mogen? Met het WK voetbal doen toch ook landen uit Azië mee die minder zijn dan Europese landen die zich nu niet plaatsen? Net zoals met Honkbal, handbal, volleybal, IJshockey enz enz.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Benito van de Pas

Bericht door The Runner »

ratm schreefCOLONZo investeer je in die landen. Het is anders kansloos voor die spelers om mee te doen. Wie zou de gok wagen om telkens naar Europa te gaan? Zonder een Afrikaanse qualifier mee te laten doen had Petersen nooit voor de tourcard gegaan. Ik heb Van Barneveld wel eens horen zeggen dat hij in 1991 ook alleen mee mocht doen om dat ze een Nederlander er bij wilde hebben. Toen ging hij er ook kansloos af. Die wedstrijd was zo slecht dat de BBC besloot het geen eens te laten zien. K. Anderson besloot ook een poging op q-scool te wagen nadat hij op het wk zag dat hij aardig mee kon enz.
Als dit nooit was gebeurd had het wk misschien nog steeds bijna alleen uit Britten bestaan.

Maar het is toch ook veel andere sporten zo dat er per werelddeel een x aantal mee mogen? Met het WK voetbal doen toch ook landen uit Azië mee die minder zijn dan Europese landen die zich nu niet plaatsen? Net zoals met Honkbal, handbal, volleybal, IJshockey enz enz.
Helemaal mee eens! Uiteindelijk is het allemaal toernooivulling, dan kijk ik liever naar "exoten" dan naar vd Pas en voor de ontwikkeling van darts in andere landen is het ook beter. Die tourcardhouders hebben een jaar lang de kans om te kwalificeren voor het wk met alle vloertoernooien en kwalificatietoernooien voor het WK. Hoe internationaler, hoe beter! Misschien zeggen ze over een tijd wel dat er per land een bepaald aantal deelnemers mag meedoen, buiten de top 32.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Benito van de Pas

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 04 Jan 2021, 15:46
ybabl schreefCOLON 04 Jan 2021, 15:38
K1990 schreefCOLON 04 Jan 2021, 14:51 Ik blijf het toch jammer vinden dat heel wat goeie spelers niet hebben mogen meedoen aan het wk dit ten koste van heel wat exoten.

Ik heb het eens nagekeken en er deden 11 spelers niet mee die voor het wk in de top 64 stonden ( wat op dat moment nog betekend dat je goed genoeg bent voor een tourkaart te behouden). Dit ten nadele van spelers die gewoon niet goed genoeg zijn ( ik heb bv de wedstrijd gezien van Huybrechts die tegen een Chinees moest spelen die dan 72 gemiddeld gooit).

Hierdoor verliezen deze spelers cruciaal prijzengeld voor hun tourkaart en dus professionele carrière, dat is niet correct vind ik.

Die eerste ronde van het wk duurt gewoon te lang en is van een te laag niveau. Laat gewoon de top 64 van de order meedoen aan het wk.
Ja, eens. Al vind ik het vanuit PDC-oogpunt ook wel weer begrijpelijk. Als je er echt een mondiale sport van wil maken heb je een internationaal deelnemersveld nodig. In China zien ze denk ik liever een Chinees die 72 gemiddeld gooit dan een Van de Pas die met 92 kans maakt om een rondje verder te komen.
Denk je dat de sport populair wordt in een land doordat een landgenoot afgaat ? Je kan ook bij andere majors Aziaten uitnodigen om mee te spelen. Ze kunnen daar ook ervaring opdoen en dan mss proberen om voor een tourkaart te gaan. Op het wk moeten de beste spelers aanwezig zijn zeker omdat het tornooi zo belangrijk is voor de wereldranglijst.
Ik denk dat een sport aan populariteit wint als er uberhaupt een landgenoot staat. Dat is het eerste steentje dat moet omvallen voor het domino-effect. Uiteraard zal de eerste niet meer wereldkampioen worden, maar andere gasten die een beetje voor de lol darten en ineens een landgenoot op het WK zien, denken ineens dat er iets mogelijk is voor ze. En zo zal er hopelijk steeds een betere darter uit voortkomen. Barney zag toch ook Vlaardingerbroek spelen als Nederlander? Die maakte ook niet echt indruk op de Engelsen, maar ik denk dat het voor Barney echt wel een motivatie was.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Benito van de Pas

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 05 Jan 2021, 00:23
ybabl schreefCOLON 04 Jan 2021, 15:38
K1990 schreefCOLON 04 Jan 2021, 14:51 Ik blijf het toch jammer vinden dat heel wat goeie spelers niet hebben mogen meedoen aan het wk dit ten koste van heel wat exoten.

Ik heb het eens nagekeken en er deden 11 spelers niet mee die voor het wk in de top 64 stonden ( wat op dat moment nog betekend dat je goed genoeg bent voor een tourkaart te behouden). Dit ten nadele van spelers die gewoon niet goed genoeg zijn ( ik heb bv de wedstrijd gezien van Huybrechts die tegen een Chinees moest spelen die dan 72 gemiddeld gooit).

Hierdoor verliezen deze spelers cruciaal prijzengeld voor hun tourkaart en dus professionele carrière, dat is niet correct vind ik.

Die eerste ronde van het wk duurt gewoon te lang en is van een te laag niveau. Laat gewoon de top 64 van de order meedoen aan het wk.
Ja, eens. Al vind ik het vanuit PDC-oogpunt ook wel weer begrijpelijk. Als je er echt een mondiale sport van wil maken heb je een internationaal deelnemersveld nodig. In China zien ze denk ik liever een Chinees die 72 gemiddeld gooit dan een Van de Pas die met 92 kans maakt om een rondje verder te komen.
Met alle respect maar 92 lijkt me wat te hoog gegrepen voor Van de Pas op dit moment, zou eerder 85 gemiddeld zeggen.
Ja, het was ook bij wijze van spreken. ;)
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Benito van de Pas

Bericht door ybabl »

The Runner schreefCOLON 05 Jan 2021, 08:46
ratm schreefCOLONZo investeer je in die landen. Het is anders kansloos voor die spelers om mee te doen. Wie zou de gok wagen om telkens naar Europa te gaan? Zonder een Afrikaanse qualifier mee te laten doen had Petersen nooit voor de tourcard gegaan. Ik heb Van Barneveld wel eens horen zeggen dat hij in 1991 ook alleen mee mocht doen om dat ze een Nederlander er bij wilde hebben. Toen ging hij er ook kansloos af. Die wedstrijd was zo slecht dat de BBC besloot het geen eens te laten zien. K. Anderson besloot ook een poging op q-scool te wagen nadat hij op het wk zag dat hij aardig mee kon enz.
Als dit nooit was gebeurd had het wk misschien nog steeds bijna alleen uit Britten bestaan.

Maar het is toch ook veel andere sporten zo dat er per werelddeel een x aantal mee mogen? Met het WK voetbal doen toch ook landen uit Azië mee die minder zijn dan Europese landen die zich nu niet plaatsen? Net zoals met Honkbal, handbal, volleybal, IJshockey enz enz.
Helemaal mee eens! Uiteindelijk is het allemaal toernooivulling, dan kijk ik liever naar "exoten" dan naar vd Pas en voor de ontwikkeling van darts in andere landen is het ook beter.
Precies. Leuk dat een Van de Pas een Nederlander is, maar wat heb je er verder aan voor het toernooi en de lange termijn?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Benito van de Pas

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 05 Jan 2021, 05:37 Zo investeer je in die landen. Het is anders kansloos voor die spelers om mee te doen. Wie zou de gok wagen om telkens naar Europa te gaan? Zonder een Afrikaanse qualifier mee te laten doen had Petersen nooit voor de tourcard gegaan. Ik heb Van Barneveld wel eens horen zeggen dat hij in 1991 ook alleen mee mocht doen om dat ze een Nederlander er bij wilde hebben. Toen ging hij er ook kansloos af. Die wedstrijd was zo slecht dat de BBC besloot het geen eens te laten zien. K. Anderson besloot ook een poging op q-scool te wagen nadat hij op het wk zag dat hij aardig mee kon enz.
Als dit nooit was gebeurd had het wk misschien nog steeds bijna alleen uit Britten bestaan.

Maar het is toch ook veel andere sporten zo dat er per werelddeel een x aantal mee mogen? Met het WK voetbal doen toch ook landen uit Azië mee die minder zijn dan Europese landen die zich nu niet plaatsen? Net zoals met Honkbal, handbal, volleybal, IJshockey enz enz.
Exact dit dus. Voor het niveau in de eerste ronde is het inderdaad niet veel, maar voor de mondiale belangstelling voor darts is het o zo belangrijk. Heel eerlijk: als bij een toernooi er nog Nederlanders inzitten vind ik het tien keer zo interessant dan wanneer dat niet zo zou zijn. Voor de deelname van de twee dames geldt precies hetzelfde. Dat zorgt er voor dat veel meer vrouwen kijken en de aandacht voor de sport alleen maar breder wordt.

Een v.d. Pas zou overigens net zo goed toernooivulling zijn als welke Aziaat dan ook. Die heeft al twee jaar aangetoond een tourkaart niet eens waard te zijn, bij wijze van spreken.
BUTTON_POST_REPLY