Re: BDO statements

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Aangezien de stap de andere kant op veel minder voorkomt (in ieder geval door bekendere spelers), dan maar in dit topic: officiëel vanuit de BDO medegedeeld:
23 December 2014
REMOVAL OF 365 DAY RULE

The member Counties of the British Darts Organisation (BDO) have voted overwhelmingly in favour of removing the ‘365-day rule’.

This rule, introduced in 2013, did not allow entry to a BDO event if a player was a member of any organisation that was not recognised by the BDO and/or had participated in any event that was not recognised by the BDO in the preceding 365 days.

The removal of this rule would see every ranking and non-ranking BDO tournament open to ALL players except those who hold a PDC Tour Card or any player that plays in a PDC Pro Tour event.

Sue Williams Chairperson of the BDO said:

“This matter has been the subject of discussion for several months, and as a Board of Directors we felt it was right to give our members the opportunity to decide on the future of our game.

“The ethos of the BDO is Darts for All, and I hope every player across the world will take more confidence in this philosophy as a result of these changes. The ‘365-day’ rule did not reflect the image we would like to project within the whole darting community, and as a result, myself and the other Directors of the BDO Board felt it was time for that to change.

"The split in darts happened over 20 years ago and it is time to move on.

“This can only be a positive move forward. Not only for the BDO, but the game of darts worldwide.”
Bron

Het onderstreepte is de spijker op zijn kop. Goed dat ze dat bij de BDO ook langzamerhand gaan inzien.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: BDO statements

Bericht door rproele »

Waarschijnlijk hadden ze ook nog maar 1 stem tegen, we weten allemaal wie :mrgreen: , met alles wat opgestapt/opgehouden is na al die jaren.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: BDO statements

Bericht door Dartsjournalist »

Fitzmaurice? Adams?

Welke goede stap in de goede richting ja.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: BDO statements

Bericht door Ranph »

Zou iemand mij 'een stap in de goeie richting' kunnen uitleggen?
Ik zie werkelijk niemand van de PDC naar de BDO overstappen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: BDO statements

Bericht door rproele »

Ranph schreefCOLONZou iemand mij 'een stap in de goeie richting' kunnen uitleggen?
Ik zie werkelijk niemand van de PDC naar de BDO overstappen.
Part, Burnett, LLoyd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: BDO statements

Bericht door rproele »

Het gaat meer om het feit dat dit meer spelers een kans geeft zich te bewijzen via de Q-school zonder vervolgens gestrafd te worden met een jaar of half jaar niet meer mogen uitkomen voor BDO toernooien mochten ze geen toerkaart bemachtigen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Ranph schreefCOLONZou iemand mij 'een stap in de goeie richting' kunnen uitleggen?
Ik zie werkelijk niemand van de PDC naar de BDO overstappen.
Ja hoor: een stap in de goede richting omdat dit iets minder gedoe oplevert. Minder frictie tussen de twee bonden en misschien een eerste voorzichtige stap richting één bond. Verder geeft dit de mogelijkheid voor spelers om terug naar de BDO te gaan wanneer ze hun tourkaart inleveren omdat het bij de PDC toch niet lukt of omdat ze de Q-school niet doorkomen. Nogmaals: dat zullen geen grote namen zijn, maar hoe minder regeltjes en gedoe tussen de twee bonden, hoe dichter een samensmelting komt. Nu nog de regel opheffen dat spelers met een tourkaart niet mee mogen doen aan BDO events en we zijn er bijna ;)
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: BDO statements

Bericht door Ranph »

één dartsbond gaan we denk ik ook niet meer meemaken. Maar als je het zo bekijkt is het wel een stap in de goede richting.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

BDO statements

Bericht door dreski »

REMOVAL OF 365 DAY RULE

The member Counties of the British Darts Organisation (BDO) have voted overwhelmingly in favour of removing the ‘365-day rule’.

This rule, introduced in 2013, did not allow entry to a BDO event if a player was a member of any organisation that was not recognised by the BDO and/or had participated in any event that was not recognised by the BDO in the preceding 365 days.

The removal of this rule would see every ranking and non-ranking BDO tournament open to ALL players except those who hold a PDC Tour Card or any player that plays in a PDC Pro Tour event.

Sue Williams Chairperson of the BDO said:

“This matter has been the subject of discussion for several months, and as a Board of Directors we felt it was right to give our members the opportunity to decide on the future of our game.

“The ethos of the BDO is Darts for All, and I hope every player across the world will take more confidence in this philosophy as a result of these changes. The ‘365-day’ rule did not reflect the image we would like to project within the whole darting community, and as a result, myself and the other Directors of the BDO Board felt it was time for that to change.

"The split in darts happened over 20 years ago and it is time to move on.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO statements

Bericht door DeDeen »

Ik vind het nog steeds heel onduidelijk. Wat is nou precies het criterium om een speler uit te sluiten?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO statements

Bericht door DeDeen »

Maar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

Provincies hebben een stemronde gehouden tegen de 365 dagen regel, de regel is bekend sinds 2013.

Mocht de BDO de regel schrappen, betekend het dat iedereen die geen PDC pro tour card heeft mag deelnemen aan BDO toernooien.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO statements

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Maar zo is het wel. Zo onduidelijk is het niet: heb je een tourkaart, geen BDO events, heb je geen tourkaart, wel BDO events.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO statements

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLONProvincies hebben een stemronde gehouden tegen de 365 dagen regel, de regel is bekend sinds 2013.

Mocht de BDO de regel schrappen, betekend het dat iedereen die geen PDC pro tour card heeft mag deelnemen aan BDO toernooien.
Er staat OR any player that playes in a PDC Pro Tour Event.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONProvincies hebben een stemronde gehouden tegen de 365 dagen regel, de regel is bekend sinds 2013.

Mocht de BDO de regel schrappen, betekend het dat iedereen die geen PDC pro tour card heeft mag deelnemen aan BDO toernooien.
Er staat OR any player that playes in a PDC Pro Tour Event.
Klopt, maar er is nog niks loos.

De BDO heeft de stemming nog niet overgenomen
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONProvincies hebben een stemronde gehouden tegen de 365 dagen regel, de regel is bekend sinds 2013.

Mocht de BDO de regel schrappen, betekend het dat iedereen die geen PDC pro tour card heeft mag deelnemen aan BDO toernooien.
Er staat OR any player that playes in a PDC Pro Tour Event.
Klopt, maar er is nog niks loos.

De BDO heeft de stemming nog niet overgenomen
Ze lopen er wel over te twitteren als een gek (het officiële BDO account)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Maar zo is het wel. Zo onduidelijk is het niet: heb je een tourkaart, geen BDO events, heb je geen tourkaart, wel BDO events.

Ook als je probeert een tour kaart te krijgen niet.

Maar wat ik dus al aangaf, De BDO heeft de stemming (nog)niet overgenomen
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Maar zo is het wel. Zo onduidelijk is het niet: heb je een tourkaart, geen BDO events, heb je geen tourkaart, wel BDO events.

Ook als je probeert een tour kaart te krijgen niet.

Maar wat ik dus al aangaf, De BDO heeft de stemming (nog)niet overgenomen
Maar dat staat nergens toch? Over dat proberen een tourkaart te krijgen? Anders zou er weinig veranderen.
Als de BDO de stemming nog niet overgenomen heeft, waarom maken ze het dan wel via de officiële kanalen bekend?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Maar zo is het wel. Zo onduidelijk is het niet: heb je een tourkaart, geen BDO events, heb je geen tourkaart, wel BDO events.

Ook als je probeert een tour kaart te krijgen niet.

Maar wat ik dus al aangaf, De BDO heeft de stemming (nog)niet overgenomen
Maar dat staat nergens toch? Over dat proberen een tourkaart te krijgen? Anders zou er weinig veranderen.
Als de BDO de stemming nog niet overgenomen heeft, waarom maken ze het dan wel via de officiële kanalen bekend?
or any player that plays in a PDC Pro Tour event.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

Er is alleen naar buiten gebracht dat er een stemmings ronde is geweest over de 365 regel.
Er is met grote o ertuiging tegen gestemd.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONMaar ik vind het nog steeds onduidelijk. Als je je plaatst voor een European Tour, mag je dan nog BDO gooien? Zo nee, hoe lang niet?
Als je een tourkaart hebt niet, als je er geen hebt wel. Dus als je je tourkaart in zou leveren mag je direct BDO toernooien spelen.
Dat staat er niet.
Maar zo is het wel. Zo onduidelijk is het niet: heb je een tourkaart, geen BDO events, heb je geen tourkaart, wel BDO events.

Ook als je probeert een tour kaart te krijgen niet.

Maar wat ik dus al aangaf, De BDO heeft de stemming (nog)niet overgenomen
Maar dat staat nergens toch? Over dat proberen een tourkaart te krijgen? Anders zou er weinig veranderen.
Als de BDO de stemming nog niet overgenomen heeft, waarom maken ze het dan wel via de officiële kanalen bekend?
or any player that plays in a PDC Pro Tour event.
Ja dat is het punt. Als dat zo zou zijn verandert er niets tot weinig en is het weinig nieuwswaardig. Daarom betwijfel ik of dat ook zo is, maar daar zal nog wel meer duidelijkheid over verschaft worden lijkt me.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO statements

Bericht door Fred Raket »

Als de regel geschrapt word kan een ieder die terug wil, terug. Je moet dan wel je PDC tourkaart inleveren.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO statements

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLONAls de regel geschrapt word kan een ieder die terug wil, terug. Je moet dan wel je PDC tourkaart inleveren.
Dan bedoelen we precies hetzelfde ;)
Als je geen tourkaart hebt, valt er ook niets in te leveren en kun je ook zo terug. Dus ook als je de Q-school niet doorkomt.
BUTTON_POST_REPLY