Voorspellingen

Overige topics die met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Voorspellingen

Bericht door Buel »

Beste leden,

Zoals jullie weten organiseer ik al een behoorlijke tijd voorspellingen tijdens toernooien. De reden dat ik dit nu schrijf is niet dat ik stop, juist niet. GEEN VEZEL IN M"N LICHAAM DIE DAAR AAN DENKT. Ik organiseer het allemaal veel te graag voor jullie en word gesterkt door de reacties voor tijdens en na de toernooien, Ik wil graag van jullie weten hoe door te gaan.

Momenteel zijn de voorspellingen vooral gericht op PDC-toernooien, aangevuld met Lakeside.
Weliswaar niet nu bij de Dubai masters, maar er zal wel een spel georganiseerd worden bij de World Series of Darts finals. Daarnaast de World Cup-of darts en de bekende overige grote toernooien.

Ik realiseer me terdege dat er nog een 2e bond is. Wanneer jullie dat zouden willen, ben ik graag bereid daar ook wat meet te doen. Een en ander zal dan plaatsvinden vanaf het komend jaar. Immers vanaf het PDC-WK 2017 wordt er in onze O.O.M. prijzengeld verdedigd.
Mochten jullie ook voor de BDO voorspellingen willen dan stel ik voor om daar een aparte ranglijst voor te maken. Er worden dan voorspellingen georganiseerd voor Lakeside, de World Darts Trophy, overige tv-toernooien en een spel zoals de pro-tour voorspellingen mbt de diverse "opens".

Overigens behoort een spel rondom Nederlandse Dartstoernooien (SuperLeague, ndb-toernooien) ook tot optie's.
Ik heb nog andere ideeen, voor de zomermaanden (en/of rustige perioden) maar daarover wellicht later meer
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Voorspellingen

Bericht door thedartist »

Top idee buel , ik kijk uit naar je nieuwe plannen. :!:
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Marks180
Lid
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:32

Re: Voorspellingen

Bericht door Marks180 »

Ik vind het super zoals je de voorspellingen nu organiseert en ga daar vooral mee door! Maar ik denk dat je moet oppassen dat het niet te veel van het goede wordt. Voorspellingen doen is vooral leuk wanneer de wedstrijden op tv (of online) te volgen zijn.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Voorspellingen

Bericht door Buel »

Even een kick om het topic omhoog te schoppen.
Benieuwd naar reacties.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Voorspellingen

Bericht door Dartmat »

Wat Marks zegt. Hoewel ik zelf bijna alles volg, begrijp ik ook wel dat veel mensen alleen de pdc of zelfs alleen de tv toernooien volgen. Dus van mij mag je nog zelfs lokale cafétoernooitjes laten voorspellen maar ik denk dat het voor het algemeen nut zoals het nu is, prima is.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Voorspellingen

Bericht door Der Kaiser »

Ik vind voorspellen altijd leuk en zo krijg je ook over een seizoen meer info over spelers die in vorm zijn, coming-up en die helemaal wegzakken....dus kom maar op :D
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Voorspellingen

Bericht door Buel »

Er wordt mij weleens gevraagd naar uitleg over de voorspellingen die ik al sinds jaren organiseer. Ik merk dat het erg gewaardeerd wordt en ga er dan ook graag mee door.
Vandaar dus even een uitleg

Over het algemeen wordt er per ronde voorspeld. Met andere woorden: elke ronde de uitslagen (aangevuld met het vooraf voorspellen van de finalisten en winnaar).Toernooien die ook met een round-robin opzet (PL en GSoD) worden gespeeld bevatten ook vragen mbt de uitslag) De finalevoorspelling kent ook de vraag: "hoe hoog is het gemiddelde van de winnaar" en vaak vraag ik personen hun voorspelling uitsluitend per PM te doen. Soms wordt er een variant gespeeld. Ik vraag dan om het hele toernooi te voorspellen door het noemen van de namen van de spelers in de diverse rondes (Aangevuld met bonusvragen). Als laatste variant vraag ik deelnemers om 1 naam te noemen. Alle varianten hebben een bepaald score verloop en tellen mee voor de O.O.M. Het prijzengeld voor onze O.O.M. is altijd gelijk aan het prijzengeld bij het echte toernooi. Het wordt aangevuld met gewonnen ponden bij bonusvragen.
Dit bovenstaande is misschien ook handig als info voor nieuwe leden die eventueel willen gaan meedoen. Dat kan en mag natuurlijk altijd!

Sinds dit jaar wordt er ook een scorelijst over het jaar bijgehouden. Bij de 9 grote toernooien zijn er punten hiervoor te verdienen. 1: 100, 2:50, 3-4: 25, 5-8: 15 Op die manier wordt iemand de beste voorspeller van het jaar. Het jaar loopt van WK t/m PCFinals
Concreet organiseer ik het volgende: Voorspellingen volgens variant 1/2 bij: LadbrokesWK, Lakeside, The Masters, PremierLeague, WorldMatchPlay, WorldGrandPrix, EuropeanChampionships, GrandSlamofDarts en Playerchampionshipsfinals.
Deze 9 tellen mee voor het jaarklassement.
Voor onze O.O.M, die net als de echte 2 jaar duurt, overigens ook. Daarnaast organiseer ik een spel rondom het UK-Open, en een groot spel dat bijna het gehele jaar duurt rondom de PlayerChampionships, Euro-tour en UK-qualifier. Ik vraag hierin namen te noemen. De bedragen die zij winnen worden bij je score in onze O.O.M. opgeteld.

Het scoreverloop leg ik in de aparte topics uit, dit wil weleens veranderen.

Ik hoop hiermee vele vragen beantwoord te hebben, anders stel ze gerust... Ben graag bereid ze te beantwoorden.
Verder hoop ik dat leden, nieuw of al langer lid, geprikkeld zijn om mee te doen. Ik mag al een tijdje rekenen op een groep van ongeveer deelnemende 20 leden, maar hoop door deze uitleg meer mensen te enthousiasmeren
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Voorspellingen 2020

Bericht door Buel »

Beste mensen,

Het einde van 2019 raakt langzaamaan in zicht.
Hoewel ik getwijfeld heb of ik door zou gaan met het organiseren van de voorspellingen, heb ik besloten (in volle overtuiging!!!! vind het immers veel te leuk om (voor jullie) te doen), om door te gaan.

Mn planning voor komend jaar wijkt niet af van voorgaande jaren.
voor het UK open en de diverse vloertoernooien organiseer ik weer een groot spel.
Bij de tv-toernooien: Ladbrokes, BDOWK, The Masters, Premier League, WMP, WGP, EC, GSoD en PcF organiseer ik voorspellingen via "alles-in-1-keer" of volledige (dus iedere ronde) voorspellingen.

Bij deze laatste 9 zijn niet alleen ponden voor de O.O.M. te verdienen, maar ook punten voor het jaarklassement.

De bonusvragen (extra ponden), en vraag ter beslissing bij gelijke eindstand blijven gehandhaafd.
Bonuspunten (of strafpunten in principe ook, echter de wijze waarop is nog niet geheel duidelijk.

Hopelijk melden zich ook nieuwe deelnemers
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
BUTTON_POST_REPLY