BDO World Trophy 2019

BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

Eindelijk goed nieuws voor de World Trophy. Het tornooi gaat van start op vrijdag 30 augustus en zal in de king George hall te Blackburn gespeeld worden. De kwalificaties worden een dag eerder afgewerkt. De deal met de locatie zou voor de komende 3 jaar zijn. Het tornooi wordt live uitgezonden op eurosport.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door Dartmat »

8000 pond voor de winnaar van een major toernooi. De BDO hoeft zich echt niet meer af te vragen of ze nog een professionele bond is, want met zulke bedragen kun je niet meer van professioneel darten spreken. Zelfs überhaupt meedoen aan de WMP levert al 2000 pond meer op.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 19 Jul 2019, 00:09 8000 pond voor de winnaar van een major toernooi. De BDO hoeft zich echt niet meer af te vragen of ze nog een professionele bond is, want met zulke bedragen kun je niet meer van professioneel darten spreken. Zelfs überhaupt meedoen aan de WMP levert al 2000 pond meer op.
Dit bedrag is al 5 jaar hetzelfde hoor ;) De vergelijking met de WMP vind ik ook niet echt relevant hoor. De BDO zal nooit de bedragen kunnen betalen van de PDC. Je zit met 2 grote dartbonden die in dezelfde vijver moeten vissen voor sponsers en sportzenders. Dan is het logisch ( mss ook wel jammer) dat de zenders en sponsers het meest kiezen voor de bekende spelers.

De BDO heeft de knop omgedraaid en is in overlevingsmodus( ik denk dat het vrij laten gaan naar de PDC daar een vb van is). Het belangrijkste is dat het tornooi kan doorgaan en hopelijk volgend jaar ook de zuiderduin terug. Het goeie is dat er een deal voor 3 jaar is en nog een tv deal van 2 jaar. Dit zorgt ervoor dat de spelers omtrent dit tornooi wat meer zekerheid hebben.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 19 Jul 2019, 09:27
Dartmat schreefCOLON 19 Jul 2019, 00:09 8000 pond voor de winnaar van een major toernooi. De BDO hoeft zich echt niet meer af te vragen of ze nog een professionele bond is, want met zulke bedragen kun je niet meer van professioneel darten spreken. Zelfs überhaupt meedoen aan de WMP levert al 2000 pond meer op.
Dit bedrag is al 5 jaar hetzelfde hoor ;) De vergelijking met de WMP vind ik ook niet echt relevant hoor. De BDO zal nooit de bedragen kunnen betalen van de PDC. Je zit met 2 grote dartbonden die in dezelfde vijver moeten vissen voor sponsers en sportzenders. Dan is het logisch ( mss ook wel jammer) dat de zenders en sponsers het meest kiezen voor de bekende spelers.
Logisch of niet maakt niet uit. Dartmat heeft gelijk, met dit soort bedragen kun je jezelf geen professionele bond meer noemen. In ieder geval niet meer zeggen dat je er voor de profs bent en de Lakeside winnaar de Professionele wereldkampioen is. Van dit soort prijzengeld kan niemand als een prof leven.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door Dartmat »

K1990 schreefCOLON 19 Jul 2019, 09:27
Dartmat schreefCOLON 19 Jul 2019, 00:09 8000 pond voor de winnaar van een major toernooi. De BDO hoeft zich echt niet meer af te vragen of ze nog een professionele bond is, want met zulke bedragen kun je niet meer van professioneel darten spreken. Zelfs überhaupt meedoen aan de WMP levert al 2000 pond meer op.
Dit bedrag is al 5 jaar hetzelfde hoor ;) De vergelijking met de WMP vind ik ook niet echt relevant hoor. De BDO zal nooit de bedragen kunnen betalen van de PDC. Je zit met 2 grote dartbonden die in dezelfde vijver moeten vissen voor sponsers en sportzenders. Dan is het logisch ( mss ook wel jammer) dat de zenders en sponsers het meest kiezen voor de bekende spelers.

De BDO heeft de knop omgedraaid en is in overlevingsmodus( ik denk dat het vrij laten gaan naar de PDC daar een vb van is). Het belangrijkste is dat het tornooi kan doorgaan en hopelijk volgend jaar ook de zuiderduin terug. Het goeie is dat er een deal voor 3 jaar is en nog een tv deal van 2 jaar. Dit zorgt ervoor dat de spelers omtrent dit tornooi wat meer zekerheid hebben.
Het ging mij niet zozeer om de vergelijking met de PDC (dat is niet eerlijk inderdaad) maar vooral om aan te tonen dat het bedrag voor welke bond dan ook voor een major (zeker als je er maar een paar hebt) schrikbarend laag is. Zelfs in het biljarten gaat meer geld om.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

Idd het is heel moeilijk om als BDO speler te leven van je sport. Maar is dit niet altijd al zo geweest ? Als ik bv kijk naar het prijzengeld op lakeside, dan is dit zelfs nu stukken hoger of in de tijd van RVB.

Ik denk ook niet dat de BDO zich echt als de profbond ziet hoor. Alleen ze moeten wel een soort van concurrentie aangaan met de PDC, omdat men nu eenmaal in dezelfde vijver vist voor sponsers. Dat de lakeside als World pro wordt omschreven is dacht ik ook via de rechter bepaald.

Soms ben ik nog verbaasd dat de BDO nog bepaalde sommen kan geven. De Dutch en British open champions verdienen bv nog altijd iets van rond de 5000 pond alsook 8000 pond voor de World trophy. Dit terwijl er nauwelijks tot geen sponsers zijn.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door Dartmat »

K1990 schreefCOLON 19 Jul 2019, 22:48 Soms ben ik nog verbaasd dat de BDO nog bepaalde sommen kan geven. De Dutch en British open champions verdienen bv nog altijd iets van rond de 5000 pond alsook 8000 pond voor de World trophy. Dit terwijl er nauwelijks tot geen sponsers zijn.
Logisch: inschrijfgeld.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

Nog 1 week en dan gaat de eerste major van de BDO van start in de kingshall te Blackburn.

1ste ronde
Veenstra ( NED) vs Thompson (AUS)
Warren ( WAL) vs qualifier
Vandenboogaerde ( BEL) vs lokken (DEN)
Montgomery vs Steyer
Hamilton ( ENG) vs Smith Neal ( ENG)
Mc Kinstry ( ENG) vs Kenny ( WAL)
Telnekes ( NED) vs qualifier
Robson ( ENG) vs Chaney ( USA)
Harms ( NED) vs Hogan (ENG)
Landman (NED) vs Mc Grath (NZW)
Màndigers ( NED) vs qualifier
Waites ( ENG) vs Day ( ENG)
Mitchell (ENG) vs qualifier
Unterbuchner ( GER) vs Janssen ( BEL)
Williams ( WAL) vs Newton ( ENG)
Parletti ( ENG ) vs Kleermaker ( NED)

Heel wat Nederlandse en Belgische spelers die deelnemen. Vooral van de Nederlandse spelers verwacht ik veel. Benieuwd wat Kleermaker kan doen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

Martin Adams kwalificeert zich voor de World trophy, hij neemt het op tegen scott Mitchell een heruitgave van de 2015 lakeside final. Ted Hankey haalt net niet de hoofdtabel door in de laatste voorronde te verliezen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door ratm »

Veenstra in de finale, toch wel leuk! Denk wel dat het beter moet in de finale maar dat kan hij ook wel. Ik wordt niet echt warm van de meeste wedstrijden maar de zaal is dit weekend iig veel beter gevuld dan de laatste paar edities, en die van de Winmau dus dat is wel positief
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO World Trophy 2019

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 01 Sep 2019, 21:01 Veenstra in de finale, toch wel leuk! Denk wel dat het beter moet in de finale maar dat kan hij ook wel. Ik wordt niet echt warm van de meeste wedstrijden maar de zaal is dit weekend iig veel beter gevuld dan de laatste paar edities, en die van de Winmau dus dat is wel positief
Idd goed gevulde zaal. De BDO moet weer opbouwen na de grote exit van vorig jaar. Het zal eventjes duren maar er is wel een hoop talent aanwezig op de tour, maar de constante is er niet. Hopelijk blijven de huidige toppers langer, nu dat men toch voor de 3 majors de locatie voor 3 jaar heeft kunnen vastleggen en deze ook op tv komen. Het is wel nog wat wennen aan de nieuwe referees
BUTTON_POST_REPLY