Glen Durrant

Topics over dartspelers
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 14:37
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 12:38
DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 09:43
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 01:21 Alweer een major titel van duzza. In 2018 wint hij 3 van de 4 titels en is uiteraard weer de kanshebber op wereldkampioen te worden. Waar ik me wel aan erger is dat het meer gaat van zal hij nu eindelijk naar de PDC gaan. Zowel gisteren als vandaag ging het daar veel over. Nu voor de mensen die duzza echt weg willen bij de BDO is er goed nieuws, want hij gaf aan dit te doen wat het ook wordt op lakeside. Wat de meeste niet beseffen denk ik dat dit een heel slechte zaak is voor de dartssport. Durrant is namelijk de enigste echte wereldtopper bij de BDO en dus de enige speler waar de andere zich echt kunnen aan spiegelen. Dat merk je ook aan de wedstrijden die hij speelde in dit tornooi, zowel Mc Geeney als Veenstra gooien zelden dit niveau. De PDC heeft durrant helemaal niet nodig, ze hebben genoeg spelers die absolute wereldtop zijn. Ik vraag me zelf af of durrant de PDC wel nodig heeft, als je bekijkt kwa inkomsten zal hij met de BDO prijzengelden plus grand slam ( reken ook de demonstraties en uiteraard zijn job bij) aan zo een 200 000 per jaar uitkomen. Daarvoor moet je al bijna top 5 spelen bij de PDC en de kosten die je maakt zijn dan nog eens lager bij. Een PDC major winnen kan hij altijd proberen via de grand slam of bv het uk open een wereldtitel bij de PDC wordt heel moeilijk ( gezien zijn leeftijd) en in principe kunnen er dat maar 2 worden van gerwen of Anderson ( als ze top zijn ) Ik vind het een beetje jammer dat de pers hem naar de uitgang leidt bij de BDO, dit terwijl hij een super uithangbord is voor de BDO en mss dat wat meer mag benadrukt worden door de media ( wil je bv volgend jaar nog kijkers hebben voor de finder).
Wat een onzin zeg. Veenstra en McGeeney hebben echt al veel vaker dit niveau gehaald.
Alsof 1 speler, die met kop en schouders, boven de rest uitsteekt, ervoor zorgt dat die rest ook beter gaat gooien.
Tuurlijk wel, als je nu een major wil winnen bij de BDO zal je toch naar die 95 gemiddeld of meer moeten anders kan je hem gewoon niet kloppen. Kijk naar de rol die Taylor 20 jaar gespeeld heeft bij de PDC, wou je hem kloppen dan moest je toch naar die 100 gemiddeld dat zet spelers aan om toch harder te trainer en beter te worden. Niet alle toppers moeten toch naar 1 plaats gaan? Stel je voor dat elke wereldvoetballer naar de Spaanse competitie zou gaan.
Het gaat al minstens 10 jaar zo. De besten stappen over, van onder komt er weer wat bij, enz. enz.
En kijkcijfers voor de Finder gaan natuurlijk omhoog zolang het op zo'n campingzender wordt uitgezonden...
Ik vond de omkadering toch niet zo slecht gedaan. Uiteraard gaat dit al 10 jaar zo ( al zijn er altijd ook geweest die wel gebleven zijn in hun topperiode), maar durrant was ( is ) duidelijk toch gelukkig bij de BDO en toch telkens en dit is al een jaar of 4 van wanneer stap je over. Men zou ook van de media uit net positief kunnen zijn net omdat iemand blijft, maar men geeft er net een negatieve klemtoon aan. Gisteren ook bij Veenstra die jongen stond eens echt goed te gooien was het direct al van zo zal hij wel vlug overstappen. Ik lees bij bijna elk bdo ( major) tornooi mensen klagen over het niveau, maar als we van elke topspeler van de bdo gaan verlangen dat die naar de PDC gaat ( en daar vaak in anonimiteit verdwijnt) zullen we nog lang kunnen klagen over het niveau.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Glen Durrant

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 15:25
DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 14:37
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 12:38
DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 09:43
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 01:21 Alweer een major titel van duzza. In 2018 wint hij 3 van de 4 titels en is uiteraard weer de kanshebber op wereldkampioen te worden. Waar ik me wel aan erger is dat het meer gaat van zal hij nu eindelijk naar de PDC gaan. Zowel gisteren als vandaag ging het daar veel over. Nu voor de mensen die duzza echt weg willen bij de BDO is er goed nieuws, want hij gaf aan dit te doen wat het ook wordt op lakeside. Wat de meeste niet beseffen denk ik dat dit een heel slechte zaak is voor de dartssport. Durrant is namelijk de enigste echte wereldtopper bij de BDO en dus de enige speler waar de andere zich echt kunnen aan spiegelen. Dat merk je ook aan de wedstrijden die hij speelde in dit tornooi, zowel Mc Geeney als Veenstra gooien zelden dit niveau. De PDC heeft durrant helemaal niet nodig, ze hebben genoeg spelers die absolute wereldtop zijn. Ik vraag me zelf af of durrant de PDC wel nodig heeft, als je bekijkt kwa inkomsten zal hij met de BDO prijzengelden plus grand slam ( reken ook de demonstraties en uiteraard zijn job bij) aan zo een 200 000 per jaar uitkomen. Daarvoor moet je al bijna top 5 spelen bij de PDC en de kosten die je maakt zijn dan nog eens lager bij. Een PDC major winnen kan hij altijd proberen via de grand slam of bv het uk open een wereldtitel bij de PDC wordt heel moeilijk ( gezien zijn leeftijd) en in principe kunnen er dat maar 2 worden van gerwen of Anderson ( als ze top zijn ) Ik vind het een beetje jammer dat de pers hem naar de uitgang leidt bij de BDO, dit terwijl hij een super uithangbord is voor de BDO en mss dat wat meer mag benadrukt worden door de media ( wil je bv volgend jaar nog kijkers hebben voor de finder).
Wat een onzin zeg. Veenstra en McGeeney hebben echt al veel vaker dit niveau gehaald.
Alsof 1 speler, die met kop en schouders, boven de rest uitsteekt, ervoor zorgt dat die rest ook beter gaat gooien.
Tuurlijk wel, als je nu een major wil winnen bij de BDO zal je toch naar die 95 gemiddeld of meer moeten anders kan je hem gewoon niet kloppen. Kijk naar de rol die Taylor 20 jaar gespeeld heeft bij de PDC, wou je hem kloppen dan moest je toch naar die 100 gemiddeld dat zet spelers aan om toch harder te trainer en beter te worden. Niet alle toppers moeten toch naar 1 plaats gaan? Stel je voor dat elke wereldvoetballer naar de Spaanse competitie zou gaan.
Het gaat al minstens 10 jaar zo. De besten stappen over, van onder komt er weer wat bij, enz. enz.
En kijkcijfers voor de Finder gaan natuurlijk omhoog zolang het op zo'n campingzender wordt uitgezonden...
Ik vond de omkadering toch niet zo slecht gedaan. Uiteraard gaat dit al 10 jaar zo ( al zijn er altijd ook geweest die wel gebleven zijn in hun topperiode), maar durrant was ( is ) duidelijk toch gelukkig bij de BDO en toch telkens en dit is al een jaar of 4 van wanneer stap je over. Men zou ook van de media uit net positief kunnen zijn net omdat iemand blijft, maar men geeft er net een negatieve klemtoon aan. Gisteren ook bij Veenstra die jongen stond eens echt goed te gooien was het direct al van zo zal hij wel vlug overstappen. Ik lees bij bijna elk bdo ( major) tornooi mensen klagen over het niveau, maar als we van elke topspeler van de bdo gaan verlangen dat die naar de PDC gaat ( en daar vaak in anonimiteit verdwijnt) zullen we nog lang kunnen klagen over het niveau.
Ik begrijp die negatieve klemtoon niet zo goed.
Hij staat nu voor 3 stuivers en een half tijgerwit zijn toernooitjes te winnen. Hij is overduidelijk goed genoeg om er een goede belegde boterham mee te verdienen. Dan is het toch logisch dat de vraag rijst of en wanneer hij over gaat stappen?
Wanneer je de amateurs ontgroeid bent, is het tijd om pro te gaan.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

DeDeen schreefCOLON 11 Dec 2018, 08:34
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 15:25
DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 14:37
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 12:38
DeDeen schreefCOLON 10 Dec 2018, 09:43
K1990 schreefCOLON 10 Dec 2018, 01:21 Alweer een major titel van duzza. In 2018 wint hij 3 van de 4 titels en is uiteraard weer de kanshebber op wereldkampioen te worden. Waar ik me wel aan erger is dat het meer gaat van zal hij nu eindelijk naar de PDC gaan. Zowel gisteren als vandaag ging het daar veel over. Nu voor de mensen die duzza echt weg willen bij de BDO is er goed nieuws, want hij gaf aan dit te doen wat het ook wordt op lakeside. Wat de meeste niet beseffen denk ik dat dit een heel slechte zaak is voor de dartssport. Durrant is namelijk de enigste echte wereldtopper bij de BDO en dus de enige speler waar de andere zich echt kunnen aan spiegelen. Dat merk je ook aan de wedstrijden die hij speelde in dit tornooi, zowel Mc Geeney als Veenstra gooien zelden dit niveau. De PDC heeft durrant helemaal niet nodig, ze hebben genoeg spelers die absolute wereldtop zijn. Ik vraag me zelf af of durrant de PDC wel nodig heeft, als je bekijkt kwa inkomsten zal hij met de BDO prijzengelden plus grand slam ( reken ook de demonstraties en uiteraard zijn job bij) aan zo een 200 000 per jaar uitkomen. Daarvoor moet je al bijna top 5 spelen bij de PDC en de kosten die je maakt zijn dan nog eens lager bij. Een PDC major winnen kan hij altijd proberen via de grand slam of bv het uk open een wereldtitel bij de PDC wordt heel moeilijk ( gezien zijn leeftijd) en in principe kunnen er dat maar 2 worden van gerwen of Anderson ( als ze top zijn ) Ik vind het een beetje jammer dat de pers hem naar de uitgang leidt bij de BDO, dit terwijl hij een super uithangbord is voor de BDO en mss dat wat meer mag benadrukt worden door de media ( wil je bv volgend jaar nog kijkers hebben voor de finder).
Wat een onzin zeg. Veenstra en McGeeney hebben echt al veel vaker dit niveau gehaald.
Alsof 1 speler, die met kop en schouders, boven de rest uitsteekt, ervoor zorgt dat die rest ook beter gaat gooien.
Tuurlijk wel, als je nu een major wil winnen bij de BDO zal je toch naar die 95 gemiddeld of meer moeten anders kan je hem gewoon niet kloppen. Kijk naar de rol die Taylor 20 jaar gespeeld heeft bij de PDC, wou je hem kloppen dan moest je toch naar die 100 gemiddeld dat zet spelers aan om toch harder te trainer en beter te worden. Niet alle toppers moeten toch naar 1 plaats gaan? Stel je voor dat elke wereldvoetballer naar de Spaanse competitie zou gaan.
Het gaat al minstens 10 jaar zo. De besten stappen over, van onder komt er weer wat bij, enz. enz.
En kijkcijfers voor de Finder gaan natuurlijk omhoog zolang het op zo'n campingzender wordt uitgezonden...
Ik vond de omkadering toch niet zo slecht gedaan. Uiteraard gaat dit al 10 jaar zo ( al zijn er altijd ook geweest die wel gebleven zijn in hun topperiode), maar durrant was ( is ) duidelijk toch gelukkig bij de BDO en toch telkens en dit is al een jaar of 4 van wanneer stap je over. Men zou ook van de media uit net positief kunnen zijn net omdat iemand blijft, maar men geeft er net een negatieve klemtoon aan. Gisteren ook bij Veenstra die jongen stond eens echt goed te gooien was het direct al van zo zal hij wel vlug overstappen. Ik lees bij bijna elk bdo ( major) tornooi mensen klagen over het niveau, maar als we van elke topspeler van de bdo gaan verlangen dat die naar de PDC gaat ( en daar vaak in anonimiteit verdwijnt) zullen we nog lang kunnen klagen over het niveau.
Ik begrijp die negatieve klemtoon niet zo goed.
Hij staat nu voor 3 stuivers en een half tijgerwit zijn toernooitjes te winnen. Hij is overduidelijk goed genoeg om er een goede belegde boterham mee te verdienen. Dan is het toch logisch dat de vraag rijst of en wanneer hij over gaat stappen?
Wanneer je de amateurs ontgroeid bent, is het tijd om pro te gaan.
Die stuivers valt goed mee hoor :p Hij zit aan ongeveer 150000 pond met zijn prijzengeld. Daar zullen veel PDC spelers voor tekenen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Glen Durrant

Bericht door Dartmat »

Ja nogal wiedes met een Lakeside erbij wat 2/3e van dat bedrag is. Om jaarlijks aan dat bedrag te komen zou hij dus ieder jaar de Lakeside moeten winnen en de finales moeten halen van de Winmau en World trophy. Daarnaast komt zijn grootste bedrag aan prijzengeld ná die Lakeside van...een PDC toernooi. Bij de PDC heeft de nummer 1 tot en met de nummer 27 minimaal hetzelfde prijzengeld als Durrent en de meesten van hen zelfs veel hoger en dat zonder een WK te winnen of major finales te halen.

Ik snap dat je heel graag de beste spelers bij de BDO wil houden, maar het is volkomen logisch dat er aan de beste speler getrokken wordt van alle kanten. En iedere BDO speler met ook maar een klein beetje ambitie in het darten zou naar de PDC overstappen. Dat is nu eenmaal logisch, hoe jammer het dan ook is voor de BDO.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Glen Durrant

Bericht door ratm »

Ik denk dat een Adams er financieel niet veel slechter van is geworden (er ook even van uitgaande dat hij als 3-voudige wk meer met demo's verdient dan als 0-voudig major winnaar) maar de verschillen zijn nu wel heel groot geworden. Durrant gaat bij de pdc veel meer verdienen dan bj de bdo, zeker als hij een keer Lakeside niet wint. Hij heeft de World Trophy en Zuiderduin gewonnen en er 13.000 aan over gehouden. Als hij de Winmau ook had gewonnen was het 38.000 geweest. Dan win je 3 majors en verdient een pdc kwartfinalist op het wk nog steeds meer. Financieel een snel gemaakte keuze lijkt me.

Maar ook sportief gezien. Hij kan nog 6 wereldtitels bij de bdo winnen maar men zal altijd blijven roepen dat er betere waren. Bij de PDC kan hij zich met de beste meten. Daarnaast speelt hij bij sommige bdo "majors" voor 10 man in de zaal. Ik weet dat je de BDO een warm hart toedraagt maar de strijd is al lang verloren en dat is volledig hun eigen schuld. Je kan een speler niet verwijten financieel en sportief het maximale uit zijn carrière te willen halen. Sommige spelers hebben het over loyaliteit maar wanneer doet de BDO eens een keer iets voor de topspelers? Sinds de split (25 jaar geleden!) is het ze niet gelukt om 1 fatsoenlijk succesvol lang draaiend toernooi uit de grond te stampen. De world trophy met een zaal gevuld met 10 man en een prijzengeld van 8.000 voor de winnaar vind ik niet echt succesvol. Waarom zou je als speler dan blijven?

Dat de media er telkens over begint snap ik wel. Als een speler van FC Groningen het hele jaar top speelt wordt er toch ook over een transfer naar een grotere club gesproken.

De tijd dat er 2 gelijkwaardige bonden waren vond ik het moois. En dan 1x per jaar een gezamenlijk toernooi, prachtig. Maar die tijd is voorbij. Zolang de BDO niet met iets beters dan "loyaliteit" en wurgcontractjes komt stapt iedere speler met ambities over.
Ik snap dat je wil dat hij blijft maar kijk naar Waites. Die heeft zijn doelen bereikt bij de BDO en lijkt de gretigheid wel kwijt te zijn. Dat gun ik Durrant niet.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 11 Dec 2018, 14:24 Ik denk dat een Adams er financieel niet veel slechter van is geworden (er ook even van uitgaande dat hij als 3-voudige wk meer met demo's verdient dan als 0-voudig major winnaar) maar de verschillen zijn nu wel heel groot geworden. Durrant gaat bij de pdc veel meer verdienen dan bj de bdo, zeker als hij een keer Lakeside niet wint. Hij heeft de World Trophy en Zuiderduin gewonnen en er 13.000 aan over gehouden. Als hij de Winmau ook had gewonnen was het 38.000 geweest. Dan win je 3 majors en verdient een pdc kwartfinalist op het wk nog steeds meer. Financieel een snel gemaakte keuze lijkt me.

Maar ook sportief gezien. Hij kan nog 6 wereldtitels bij de bdo winnen maar men zal altijd blijven roepen dat er betere waren. Bij de PDC kan hij zich met de beste meten. Daarnaast speelt hij bij sommige bdo "majors" voor 10 man in de zaal. Ik weet dat je de BDO een warm hart toedraagt maar de strijd is al lang verloren en dat is volledig hun eigen schuld. Je kan een speler niet verwijten financieel en sportief het maximale uit zijn carrière te willen halen. Sommige spelers hebben het over loyaliteit maar wanneer doet de BDO eens een keer iets voor de topspelers? Sinds de split (25 jaar geleden!) is het ze niet gelukt om 1 fatsoenlijk succesvol lang draaiend toernooi uit de grond te stampen. De world trophy met een zaal gevuld met 10 man en een prijzengeld van 8.000 voor de winnaar vind ik niet echt succesvol. Waarom zou je als speler dan blijven?

Dat de media er telkens over begint snap ik wel. Als een speler van FC Groningen het hele jaar top speelt wordt er toch ook over een transfer naar een grotere club gesproken.

De tijd dat er 2 gelijkwaardige bonden waren vond ik het moois. En dan 1x per jaar een gezamenlijk toernooi, prachtig. Maar die tijd is voorbij. Zolang de BDO niet met iets beters dan "loyaliteit" en wurgcontractjes komt stapt iedere speler met ambities over.
Ik snap dat je wil dat hij blijft maar kijk naar Waites. Die heeft zijn doelen bereikt bij de BDO en lijkt de gretigheid wel kwijt te zijn. Dat gun ik Durrant niet.
Er zijn heel wat zaken die je aanhaalt in de discussie, een aantal waar ik het mee eens ben maar ook toch wel wat waar ik het met oneens ben.

Het is niet alleen Adams die op zijn hoogtepunt de BDO trouw is gebleven, dit deden hankey, Fitton, o'shea, fordham en walton ook.

Waar ik het wel mee eens ben is dat de budgetten bij de majors van de bdo te laag zijn ( al zijn de budgetten van de PDC ook wel belachelijk hoog geworden). Dit is dan ook de grote uitdaging nu van het nieuwe bdo bestuur. Deze uitdaging kan uiteraard alleen maar lukken als je een mooi deelnemersveld hebt ( zo trek je sponsers, publiek, en tv aan). Kijk bv naar de winmau van 2010 toen zat de zaal gewoon vol, en het was niet dat het bestuur toen wel modern was. Er moeten in mijn ogen nog heel wat zaken veranderen bij de BDO en een aantal zaken kunnen zelfs gedaan worden zonder kapitaalsverhoging. Maar je hebt nu eenmaal toppers nodig die hun nek uitsteken ( kijk maar naar de Dutch open, en de finder die worden top georganiseerd maar kunnen ook maar 5000 euro aan de winnaar aanbieden).

Ik ben heel kritisch naar de PDC toe omdat ik het met heel wat zaken niet eens ben, toch vind ik dit zeker geen slechte bond laat staan dat ik terug naar 1 bond wil.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Glen Durrant

Bericht door ratm »

In de tijd dat Hankey, Fitton, O'shea, Fordham en Walton in hun top zaten was het verschil ook nog niet zo groot (als het er al was). Zowel financieel als sportief.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Glen Durrant

Bericht door The Runner »

Hankey en Fordham zijn ook ooit overgestapt
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

The Runner schreefCOLON 13 Dec 2018, 08:42 Hankey en Fordham zijn ook ooit overgestapt
Dat is waar, maar dat was wel wanneer hun carrière bergafwaarts ging. O'shea en Fitton ook vorig jaar.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Glen Durrant

Bericht door Fred Raket »

Glen Durrant gaat niet naar de PDC denk ik, Dat verhaal speelde vorig jaar exact zo. Waarom zou je met 48j nog de Q-School gaan spelen en de hele rataplan daarbij.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Glen Durrant

Bericht door DeDeen »

Omdat hij daar gewoon de top kan halen en zijn toekomst veilig kan spelen.
Natuurlijk gaat ie.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Glen Durrant

Bericht door Fred Raket »

DeDeen schreefCOLON 11 Jan 2016, 13:42
Fred Raket schreefCOLONEr zijn ook spelers die niet in het PDC circuit willen gooien, en tevreden zijn hoe het hun nu vergaat bij de BDO.
Precies. Durrant heeft een vaste baan en doet darten omdat hij het leuk vindt. Blijkbaar wil hij niet zijn zekerheid die hij nu heeft, opgeven om een onzeker tocht naar de PDC-top te beginnen. Daar heeft ie, zoals al eerder gezegd, ook eigenlijk helemaal de leeftijd niet voor.
DeDeen schreefCOLON 13 Dec 2018, 15:17 Omdat hij daar gewoon de top kan halen en zijn toekomst veilig kan spelen.
Natuurlijk gaat ie.
;)
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Glen Durrant

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON 13 Dec 2018, 16:08
DeDeen schreefCOLON 11 Jan 2016, 13:42
Fred Raket schreefCOLONEr zijn ook spelers die niet in het PDC circuit willen gooien, en tevreden zijn hoe het hun nu vergaat bij de BDO.
Precies. Durrant heeft een vaste baan en doet darten omdat hij het leuk vindt. Blijkbaar wil hij niet zijn zekerheid die hij nu heeft, opgeven om een onzeker tocht naar de PDC-top te beginnen. Daar heeft ie, zoals al eerder gezegd, ook eigenlijk helemaal de leeftijd niet voor.
DeDeen schreefCOLON 13 Dec 2018, 15:17 Omdat hij daar gewoon de top kan halen en zijn toekomst veilig kan spelen.
Natuurlijk gaat ie.
;)
Er is in de tussentijd nogal wat veranderd aan de regels...
Hij heeft het trouwens ook al duidelijk aangegeven te willen gaan doen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

DeDeen schreefCOLON 14 Dec 2018, 07:22
Fred Raket schreefCOLON 13 Dec 2018, 16:08
DeDeen schreefCOLON 11 Jan 2016, 13:42
Fred Raket schreefCOLONEr zijn ook spelers die niet in het PDC circuit willen gooien, en tevreden zijn hoe het hun nu vergaat bij de BDO.
Precies. Durrant heeft een vaste baan en doet darten omdat hij het leuk vindt. Blijkbaar wil hij niet zijn zekerheid die hij nu heeft, opgeven om een onzeker tocht naar de PDC-top te beginnen. Daar heeft ie, zoals al eerder gezegd, ook eigenlijk helemaal de leeftijd niet voor.
DeDeen schreefCOLON 13 Dec 2018, 15:17 Omdat hij daar gewoon de top kan halen en zijn toekomst veilig kan spelen.
Natuurlijk gaat ie.
;)
Er is in de tussentijd nogal wat veranderd aan de regels...
Hij heeft het trouwens ook al duidelijk aangegeven te willen gaan doen.
Idd de regels zijn veranderd, anders was hij sowieso gebleven gaf hij aan. Het nieuwe bestuur levert goed werk maar in die regels die er nu zijn schieten ze toch in eigen voet.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Glen Durrant

Bericht door Buel »

Als je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Overigens, als 1e deel waar is en 2e niet gaat Durrant het goed doen bij PDC, haalt hij (op sloffen en 2 vingers in neus) tourcard

Durrant is een van de huidige BDO-spelers waarvan ik hoop dat ze de overstap maken naar PDC, omdat ik denk dat hij (en de anderenj daar beter op hun plek is/zijn
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Glen Durrant

Bericht door The Runner »


Buel schreefCOLONAls je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Denk het niet, die wildcard voor de PL, aangezien het deelnemersveld na de WK finale bekend wordt gemaakt en Durrant eerst nog zijn tourcard moet halen op Q school
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Glen Durrant

Bericht door Buel »

The Runner schreefCOLON 15 Dec 2018, 12:06
Buel schreefCOLONAls je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Denk het niet, die wildcard voor de PL, aangezien het deelnemersveld na de WK finale bekend wordt gemaakt en Durrant eerst nog zijn tourcard moet halen op Q school
Maar stel nu eens dat Barry Hearn hem heeft benaderd.... Net als Van Barneveld in 2005? Raymond speelde in februari 2006 Premier League.....
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Glen Durrant

Bericht door The Runner »

Buel schreefCOLON
The Runner schreefCOLON 15 Dec 2018, 12:06
Buel schreefCOLONAls je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Denk het niet, die wildcard voor de PL, aangezien het deelnemersveld na de WK finale bekend wordt gemaakt en Durrant eerst nog zijn tourcard moet halen op Q school
Maar stel nu eens dat Barry Hearn hem heeft benaderd.... Net als Van Barneveld in 2005? Raymond speelde in februari 2006 Premier League.....
Dat kunnen ze niet maken tegenover de andere spelers die wel Q school moeten spelen. Ik weet niet of ze toentertijd al Q school hadden, maar dat dacht ik niet, spelers konden vrij overstappen.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Glen Durrant

Bericht door Buel »

The Runner schreefCOLON 15 Dec 2018, 12:18
Buel schreefCOLON
The Runner schreefCOLON 15 Dec 2018, 12:06
Buel schreefCOLONAls je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Denk het niet, die wildcard voor de PL, aangezien het deelnemersveld na de WK finale bekend wordt gemaakt en Durrant eerst nog zijn tourcard moet halen op Q school
Maar stel nu eens dat Barry Hearn hem heeft benaderd.... Net als Van Barneveld in 2005? Raymond speelde in februari 2006 Premier League.....
Dat kunnen ze niet maken tegenover de andere spelers die wel Q school moeten spelen. Ik weet niet of ze toentertijd al Q school hadden, maar dat dacht ik niet, spelers konden vrij overstappen.
Begrijp me goed... Ik ben het eens met je stelling! Maar Geld is Macht....
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Glen Durrant

Bericht door ratm »

Toen met Barney was wel een andere tijd. Er was toen nog geen tourcard, Barney was 4 voudig wereldkampioen en was al 10 jaar de nummer 1 bij de BDO. Bij de PDC speelde toen vrijwel alleen toppers uit Engeland en de spelers die over gestapt waren, waren over het algemeen de net-niet kampioenen (Mardle, Baxter, Scholten) of vergane glorie (Beaton, Burnett). De PDC stond toen qua aanzien ook nog wel onder de BDO denk ik. Daarnaast won Taylor alles en hadden ze behoefte aan een echte concurrent. De Taylor-Barney rivaliteit was het jaar er voor al aangezwengeld (Masters of Darts). Het was voor de PDC een enorme promotie stunt om Barney binnen te halen. Ook om echt voet aan de grond te krijgen in Nederland. Door Barney binnen te halen konden ze een enorme klap uitdelen en kreeg de PL een enorme boost. Durrant heeft die status nog lang niet. Als hij de Grand Slam had gewonnen wellicht maar daar is hij nog niet eens bij in de buurt gekomen.

Als het Barry uitkomt wijzigt hij de regels gewoon maar de PL heeft zonder Durrant al voldoende status.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

Buel schreefCOLON 15 Dec 2018, 12:02 Als je de laatste berichten mag geloven, stapt Durrant wat er ook gebeurt over. Als dit waar is, zou 1 voorgevoel van me weleens uit kunnen komen.
Namelijk: Barry Hearn heeft hem een aanbod gedaan en Durrant is dé verrassing komend jaar: Wildcard Premier League
Overigens, als 1e deel waar is en 2e niet gaat Durrant het goed doen bij PDC, haalt hij (op sloffen en 2 vingers in neus) tourcard

Durrant is een van de huidige BDO-spelers waarvan ik hoop dat ze de overstap maken naar PDC, omdat ik denk dat hij (en de anderenj daar beter op hun plek is/zijn
Ok maar dan mag er geen geklaag zijn over het niveau van de bdo.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Glen Durrant

Bericht door rproele »

ratm schreefCOLON 15 Dec 2018, 15:09 Toen met Barney was wel een andere tijd. Er was toen nog geen tourcard, Barney was 4 voudig wereldkampioen en was al 10 jaar de nummer 1 bij de BDO. Bij de PDC speelde toen vrijwel alleen toppers uit Engeland en de spelers die over gestapt waren, waren over het algemeen de net-niet kampioenen (Mardle, Baxter, Scholten) of vergane glorie (Beaton, Burnett). De PDC stond toen qua aanzien ook nog wel onder de BDO denk ik. Daarnaast won Taylor alles en hadden ze behoefte aan een echte concurrent. De Taylor-Barney rivaliteit was het jaar er voor al aangezwengeld (Masters of Darts). Het was voor de PDC een enorme promotie stunt om Barney binnen te halen. Ook om echt voet aan de grond te krijgen in Nederland. Door Barney binnen te halen konden ze een enorme klap uitdelen en kreeg de PL een enorme boost. Durrant heeft die status nog lang niet. Als hij de Grand Slam had gewonnen wellicht maar daar is hij nog niet eens bij in de buurt gekomen.

Als het Barry uitkomt wijzigt hij de regels gewoon maar de PL heeft zonder Durrant al voldoende status.
Volledig eens, ik denk zelfs dat zonder de overstap van Barney destijds de PDC niet zo groot was geweest als dat ze nu zijn.
Zelfs jongens als Part en Painter gaven de PDC geen extra boost ten opzichte van de BDO, die waren veel groter destijds.
Taylor gooide destijds geeneens alles, Lloyd was destijds de nummer 1 bij de PDC, die won alles op de vloer.
De overstap en directe machtsovername van Barney pushte Taylor tot ongekende hoogte daarna.

Nieuwe opzet zorgt ervoor dat een Durrant een gokje kan en mag wagen voor de Q-school, faalt hij gooit hij lekker weer BDO.
Het is nu ongeveer naar het casino gaan en alles op rood, maar met behoud van je inzet als het zwart wordt.
De BDO kan toppers verliezen op deze manier, ja dat is waar, maar misschien ook weer subtoppers binnen halen, jongens die hun tourkaart kwijt zijn bij de PDC die misschien een stapje terug willen doen een jaar.
En ook al zijn ze dan op de PDC uitgerangeerd, veel subtoppers van de PDC kunnen het niveau van de BDO wel omhoog krikken.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Glen Durrant

Bericht door K1990 »

Glen durrant haalt een tourkaart bij de PDC. Persoonlijk vind ik het jammer dat de BDO zijn nummer 1 en mss enige wereldklasse speler kwijt is maar uiteraard wens ik hem alle succes al zal het eerste jaar toch een overgangsjaar worden. Ik vraag me wel af of hij niet al te oud is geworden om plots heel zijn leven om te gooien, want dat zal uiteraard nodig zijn.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Glen Durrant

Bericht door Fred Raket »

K1990 schreefCOLON 20 Jan 2019, 16:04 Glen durrant haalt een tourkaart bij de PDC. Persoonlijk vind ik het jammer dat de BDO zijn nummer 1 en mss enige wereldklasse speler kwijt is maar uiteraard wens ik hem alle succes al zal het eerste jaar toch een overgangsjaar worden. Ik vraag me wel af of hij niet al te oud is geworden om plots heel zijn leven om te gooien, want dat zal uiteraard nodig zijn.
We zullen zien. meer ruimte voor ontwikkeling bij de PDC voor Durrant zelf, en ook binnen BDO meer ruimte voor nieuwe aanwas.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Glen Durrant

Bericht door ratm »

Durrant raakt zijn tourcard kwijt en keert niet meer terug bij de PDC of WDF:

https://dartsnieuws.com/pdc/durrant-ver ... dc-circuit

Wat is dat snel gegaan zeg :( Kan me niet herinneren ooit een darter zo snel in verval te hebben zien gaan.Ik had toch wel gehoopt dat hij bij de WDF zijn vorm weer terug zou proberen te krijgen maar blijkbaar heeft hij het opgegeven. Uiteindelijk was hij mentaal blijkbaar toch niet sterk genoeg om langere tijd met de top mee te draaien. Iedere topper heeft wel een mindere periode, dan moet je laten zien mentaal; sterk te zijn. Durrant heeft vooral zichzelf nog verder de put in gepraat en dat vind ik jammer.
BUTTON_POST_REPLY