WSDT

Nieuwsberichten? Meld het hier!
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

ratm schreefCOLON 06 Feb 2022, 19:32 Buel was 44 jaar, veel te jong dus :(
Pffff. Dan waren we generatiegenoten, ik ben één jaartje ouder. Vreselijk.
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

Thornton 98 gemiddeld na 3 sets. Dat is eigenlijk te goed voor een senioren WK. Het is echt te hopen dat we Thornton nog terugzien bij de PDC. Die man is nog te goed voor een dartspensioen (wat ie zelf ook niet wil).
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: WSDT

Bericht door no score »

Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:54 Thornton 98 gemiddeld na 3 sets. Dat is eigenlijk te goed voor een senioren WK. Het is echt te hopen dat we Thornton nog terugzien bij de PDC. Die man is nog te goed voor een dartspensioen (wat ie zelf ook niet wil).
Ja dat ziet er gewoon strak uit, mist wel wat matchdarts maar dat geeft niet want dan duurt het nog wat langer ;)

Wordt overigens ook uitgezonden op het duitse sport1 op tv, alleen is de beeld en geluids kwaliteit als van een matige internet stream, dat valt me wat tegen.

Waarom heeft rtl7 dit toernooi laten lopen eigenlijk ?
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

no score schreefCOLON 06 Feb 2022, 22:17 Waarom heeft rtl7 dit toernooi laten lopen eigenlijk ?
Dat begrijp ik ook niet. Prachtig toernooi. Misschien dat ze toch dachten dat niet genoeg mensen zouden kijken. Ik zou het in elk geval niet begrijpen als je dit als dartsliefhebber niet wilt zien. Ik heb bijv Lowe vroeger nooit zien gooien maar vind het echt wel mooi om zo iemand terug op het podium te zien. En alleen al om te zien wat Phil nog kan zou dit toch al de moeite waard moeten zijn, al gaat het voor mij veel verder dan dat.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: WSDT

Bericht door no score »

Twee wereldtitels dit jaar in handen van Schotten.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: WSDT

Bericht door K1990 »

Een leuke finale met een hoog niveau, jammer dat bij Adams de dubbels er niet ingingen maar een meer dan terechte kampioen. Ik hoop dat Thornton toch wat WDF tornooien gaat spelen en zich zo plaatst voor de masters en het wk.

Eigenlijk hoop ik dat zo een speler gewoon op senior tour blijft en ook WDF gaat spelen. Hij wil terug naar de PDC en haalt het niveau, maar om wat te doen ? Regelmatig eens de laatste 8 halen op een tornooi ? Bij de seniors kan hij een ambassadeur worden, en het niveau zoals in de finale willen we toch zien ?

Ik hoop dat ze bij de WDF wakker worden en zoals Adams zei toch wat veranderingen gaan doen. Waarom in april geen senior tornooi op lakeside ? De plaatsen die open kwamen voor de spelers die naar de PDC gingen hadden perfect kunnen ingenomen door bv een Thorton, Painter en Jenkins dan zou de ticketverkoop geen probleem zijn.

Dit tornooi was goed georganiseerd met een volle zaal en goede sfeer. Alleen het format mag wel wat langer, deze finale had perfect naar 7 sets mogen gaan 🙂
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 22:45 Waarom in april geen senior tornooi op lakeside ? De plaatsen die open kwamen voor de spelers die naar de PDC gingen hadden perfect kunnen ingenomen door bv een Thorton, Painter en Jenkins dan zou de ticketverkoop geen probleem zijn.
Een senior toernooi op Lakeside? Ze hebben hun WK nu toch gehad? En er komt in mei een seniors toernooi op Lakeside, namelijk de World Masters. Of bedoel je het anders?

Thornton, Painter en Jenkins kunnen toch niet zomaar op Lakeside meedoen zonder zich geplaatst te hebben? Of begrijp ik je verkeerd?
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 22:45 Alleen het format mag wel wat langer, deze finale had perfect naar 7 sets mogen gaan 🙂
Mwah, bij 5-1 is het wel gespeeld en de spanning eraf. Ben het met je eens dat deze finale leuk was om naar te kijken. Maar een wat korter format vind ik bij de seniors wel okee. Eerste rondes gewoon first to 3 zoals normaal, maar geen opbouw naar first to 6 en 7 vind ik eigenlijk wel prima gekozen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: WSDT

Bericht door K1990 »

Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 23:07
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 22:45 Waarom in april geen senior tornooi op lakeside ? De plaatsen die open kwamen voor de spelers die naar de PDC gingen hadden perfect kunnen ingenomen door bv een Thorton, Painter en Jenkins dan zou de ticketverkoop geen probleem zijn.
Een senior toernooi op Lakeside? Ze hebben hun WK nu toch gehad? En er komt in mei een seniors toernooi op Lakeside, namelijk de World Masters. Of bedoel je het anders?

Thornton, Painter en Jenkins kunnen toch niet zomaar op Lakeside meedoen zonder zich geplaatst te hebben? Of begrijp ik je verkeerd?
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 22:45 Alleen het format mag wel wat langer, deze finale had perfect naar 7 sets mogen gaan 🙂
Mwah, bij 5-1 is het wel gespeeld en de spanning eraf. Ben het met je eens dat deze finale leuk was om naar te kijken. Maar een wat korter format vind ik bij de seniors wel okee. Eerste rondes gewoon first to 3 zoals normaal, maar geen opbouw naar first to 6 en 7 vind ik eigenlijk wel prima gekozen.
Dit wk is niet georganiseerd door de WDF, dus je zou perfect lakeside world seniors kunnen organiseren. Blijkbaar wordt daar de seniors masters georganiseerd, maar dat is dan los van de masters die in Nederland worden georganiseerd.

Het is geen geheim dat de WDF het moeilijk heeft om de tickets verkocht te krijgen, dus zou een senioren tornooi wel handig zijn. Door de corona toestand en doordat een aantal spelers naar het pdc wk gingen kwamen er plaatsjes vrij. Dan moet je als WDF eens aan jezelf denken en vooral commercieel denken en geen onbekend iemand laten meedoen die in de verste verte niet het niveau haalt van een Thornton. Bij de PDC zijn ze op dat gebied veel slimmer en nodigen ze bv dames uit.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: WSDT

Bericht door Choco115 »

Heel leuk voor Thornton, geweldige vent. Hoop dat ie idd gewoon de WDF afgaat en Lakeside gaat spelen komende jaren, want daar is ie zeker nog goed genoeg voor. Op Q-School is ie steeds niet constant genoeg helaas…
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: WSDT

Bericht door ratm »

Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: WSDT

Bericht door ratm »

Thornton was inderdaad de terechte winnaar, hij was het hele toernooi gewoon de beste. Als ik hem was zou ik ook WDF gaan spelen. Maar ik zou na een jaar ook proberen een tourcard te halen. Als je nog in jezelf gelooft, waarom niet?
Dat RTL dit niet heeft uitgezonden is een misser inderdaad. Voor alle 3.4 miljoen kijkers die in 2006 naar de finale Klaassen - Barney keken was dit pure nostalgie. Niet dat ze allemaal zouden kijken natuurlijk, maar ik denk dat het meer kijkers had opgeleverd dan een world serie toernooitje of het zoveelste PL avondje.
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: WSDT

Bericht door K1990 »

Penguin schreefCOLON 07 Feb 2022, 20:37
ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
Het botert nog altijd niet tussen beide organisaties zoals het moet, nu gaat de PDC ook met een vrouwen wk komen, dus kan de WDF hun vrouwen wk eigenlijk ook in de prullenbak gooien. Ze organiseren ook een vrouwentour tornooi tijdens een wdf majors voor de vrouwen. Waardoor de isle of men geen enkele vrouwelijke topper krijgt.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: WSDT

Bericht door ratm »

Penguin schreefCOLON 07 Feb 2022, 20:37
ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
Ja klopt inderdaad. Van Barneveld heeft dat toen als voorwaarden bij zijn overstap gezegd. De PDC moest zijn BDO wereldtitels als wereldtitels erkennen. Toen begonnen ze Part ook ineens 2-voudig (en later 3-voudig) wereldkampioen te noemen. Deden ze daarvoor nooit. Sindsdien is het inderdaad krom beleid. Soms wel en soms niet.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: WSDT

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 07 Feb 2022, 22:04
Penguin schreefCOLON 07 Feb 2022, 20:37
ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
Het botert nog altijd niet tussen beide organisaties zoals het moet, nu gaat de PDC ook met een vrouwen wk komen, dus kan de WDF hun vrouwen wk eigenlijk ook in de prullenbak gooien. Ze organiseren ook een vrouwentour tornooi tijdens een wdf majors voor de vrouwen. Waardoor de isle of men geen enkele vrouwelijke topper krijgt.
Hoe kom je erbij dat de PDC met een vrouwen WK komt?
En de Isle of Man krijgt vast Paula Jacklin, of noem je dat geen topper? :D
Maar om serieus te blijven, Deta Hedman had al aangegeven de Isle of men te gaan spelen en geen woman series.
Gebruikers-avatar
Penguin
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 23:46

Re: WSDT

Bericht door Penguin »

ratm schreefCOLON 08 Feb 2022, 06:01
Ja klopt inderdaad. Van Barneveld heeft dat toen als voorwaarden bij zijn overstap gezegd. De PDC moest zijn BDO wereldtitels als wereldtitels erkennen. Toen begonnen ze Part ook ineens 2-voudig (en later 3-voudig) wereldkampioen te noemen. Deden ze daarvoor nooit. Sindsdien is het inderdaad krom beleid. Soms wel en soms niet.
Dat wist ik niet, leuke info, dank je.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: WSDT

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 08 Feb 2022, 09:02
K1990 schreefCOLON 07 Feb 2022, 22:04
Penguin schreefCOLON 07 Feb 2022, 20:37
ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
Het botert nog altijd niet tussen beide organisaties zoals het moet, nu gaat de PDC ook met een vrouwen wk komen, dus kan de WDF hun vrouwen wk eigenlijk ook in de prullenbak gooien. Ze organiseren ook een vrouwentour tornooi tijdens een wdf majors voor de vrouwen. Waardoor de isle of men geen enkele vrouwelijke topper krijgt.
Hoe kom je erbij dat de PDC met een vrouwen WK komt?
En de Isle of Man krijgt vast Paula Jacklin, of noem je dat geen topper? :D
Maar om serieus te blijven, Deta Hedman had al aangegeven de Isle of men te gaan spelen en geen woman series.
Mijn excuses het was een world matchplay voor vrouwen. Maarja dit zal wel een opstapje naar zijn. Tja deta Hedman en mss Gulliver ook... dat is goed voor de seniors. De echte toppers zoals Ashton, Sherrock, Suzuki, Greaves zullen wel aan de womens series meedoen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: WSDT

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 08 Feb 2022, 18:31
Choco115 schreefCOLON 08 Feb 2022, 09:02
K1990 schreefCOLON 07 Feb 2022, 22:04
Penguin schreefCOLON 07 Feb 2022, 20:37
ratm schreefCOLON 07 Feb 2022, 05:56
Penguin schreefCOLON 06 Feb 2022, 21:48
K1990 schreefCOLON 06 Feb 2022, 20:00 Ja gekwalificeerd voor lakeside.
Ah, mooi. Het heet weer gewoon Lakeside dus. Dat wist ik nog niet. Neem aan dat dit weer het oude vertrouwde WK wordt en ook als zodanig door de PDC wordt erkend.
Heeft de PDC Lakeside ooit erkent dan? Als professioneel wk niet iig dus dat zal nu niet anders zijn.
Ja en nee. Als je wereldkampioen bij de BDO en PDC bent geweest, zoals Raymond, dan ben je gewoon 5 times champion of the world ondanks dat daar maar 1 PDC titel bij zit. Dus impliciet is Lakeside dan als professioneel WK erkend. Maar ben je alleen BDO wereldkampioen, dan ben je ineens Lakeside (world?) champion. Dat heb ik altijd krom gevonden. Maar in de gecombineerde gevallen telt een Lakeside dus gewoon als een wereldtitel.
Het botert nog altijd niet tussen beide organisaties zoals het moet, nu gaat de PDC ook met een vrouwen wk komen, dus kan de WDF hun vrouwen wk eigenlijk ook in de prullenbak gooien. Ze organiseren ook een vrouwentour tornooi tijdens een wdf majors voor de vrouwen. Waardoor de isle of men geen enkele vrouwelijke topper krijgt.
Hoe kom je erbij dat de PDC met een vrouwen WK komt?
En de Isle of Man krijgt vast Paula Jacklin, of noem je dat geen topper? :D
Maar om serieus te blijven, Deta Hedman had al aangegeven de Isle of men te gaan spelen en geen woman series.
Mijn excuses het was een world matchplay voor vrouwen. Maarja dit zal wel een opstapje naar zijn. Tja deta Hedman en mss Gulliver ook... dat is goed voor de seniors. De echte toppers zoals Ashton, Sherrock, Suzuki, Greaves zullen wel aan de womens series meedoen.
Sherrock speelt al nauwelijks WDF toernooien, en Suzuki helemaal geen. Van hun en Ashton verwacht ik dus idd zeker dat ze woman series gaan spelen. Greaves weet ik niet echt, zij speelde vorig jaar geen woman series. Weet ook niet hoe het nu zit met haar darteritus.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: WSDT

Bericht door ratm »

Dit weekend is de Senior Masters. Iemand enig idee waar we dat kunnen zien? Ik heb vooralsnog geen stream kunnen vinden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: WSDT

Bericht door ratm »

Helaas niks van gezien maar David Cameron verslaat Taylor in de finale en wint het toernooi nadat hij eerder ook onder andere Senior WK Thornton versloeg.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: WSDT

Bericht door Choco115 »

Ik ook niks gezien (want hele weekend in Zwolle), maar knap van Cameron! Die is goed in vorm laatste maand, zou het in de North American Championship goed kunnen doen (moet wel zeggen dat ik hem niet van een van de PDC-toppers zie winnen in de US Masters op Sherrock na)
BUTTON_POST_REPLY