Lakeside 2022

K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 07 Mrt 2022, 08:59 Kan Dobromyslova niet gewoon voor Engeland uitkomen? Nogal vreemde beslissing, heeft werkelijk 0 zin. Alsof Poetin stopt met de oorlog omdat een paar amateurdarters niet op hun WK mogen spelen (zou Poetin überhaupt weten wat darten is?)
Tja maar dit kan je dan doortrekken op alles natuurlijk. Poetin lijkt zich sowieso niet veel aan te trekken van de sancties.

Als de internationale sportbonden zich solidair tonen, waarom zou de WDF dat niet doen ? Stel je voor dat Nazie Duitsland nog zou bestaan en je die dan vrolijk zou toelaten op je wk. Want eigenlijk gebeurt nu hetzelfde, een genocide van al wie niet Russisch gezind is.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Mrt 2022, 09:32
Choco115 schreefCOLON 07 Mrt 2022, 08:59 Kan Dobromyslova niet gewoon voor Engeland uitkomen? Nogal vreemde beslissing, heeft werkelijk 0 zin. Alsof Poetin stopt met de oorlog omdat een paar amateurdarters niet op hun WK mogen spelen (zou Poetin überhaupt weten wat darten is?)
Tja maar dit kan je dan doortrekken op alles natuurlijk. Poetin lijkt zich sowieso niet veel aan te trekken van de sancties.

Als de internationale sportbonden zich solidair tonen, waarom zou de WDF dat niet doen ? Stel je voor dat Nazie Duitsland nog zou bestaan en je die dan vrolijk zou toelaten op je wk. Want eigenlijk gebeurt nu hetzelfde, een genocide van al wie niet Russisch gezind is.
Het punt is dat je met sancties het land en de leiders moet raken en niet de gewone mensen. Dit zijn sancties die het land en zijn leiders totaal niet raakt maar wel 2 gewone burgers. Deze sanctie is dus een mooi voorbeeld van wat je niet moet doen.

Tenzij je bedoeling is dat de russische bevolking nog meer gaat geloven dat iedereen tegen hun is, dan is het een uitstekende beslissing. Want als de russiche media hier al van hoort, dan zullen ze het vast brengen als "rusje-pesten" door het westen. En de bevolking zal dan ook denken "als ze zo boos zijn op Poetin, waarom pakken ze dan deze 2 onschuldige darters". Dus men zal dan alleen maar meer hekel aan het westen krijgen.

Dus ik denk dat Poetin wel tevreden is met deze "sanctie". Deze sanctie raakt de eer van Poetin of Rusland namelijk totaal niet. Het raakt alleen 2 spelers. In het geval van bijvoorbeeld het Russische voetbal elftal is dat anders bijvoorbeeld.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 07 Mrt 2022, 18:17
K1990 schreefCOLON 07 Mrt 2022, 09:32
Choco115 schreefCOLON 07 Mrt 2022, 08:59 Kan Dobromyslova niet gewoon voor Engeland uitkomen? Nogal vreemde beslissing, heeft werkelijk 0 zin. Alsof Poetin stopt met de oorlog omdat een paar amateurdarters niet op hun WK mogen spelen (zou Poetin überhaupt weten wat darten is?)
Tja maar dit kan je dan doortrekken op alles natuurlijk. Poetin lijkt zich sowieso niet veel aan te trekken van de sancties.

Als de internationale sportbonden zich solidair tonen, waarom zou de WDF dat niet doen ? Stel je voor dat Nazie Duitsland nog zou bestaan en je die dan vrolijk zou toelaten op je wk. Want eigenlijk gebeurt nu hetzelfde, een genocide van al wie niet Russisch gezind is.
Het punt is dat je met sancties het land en de leiders moet raken en niet de gewone mensen. Dit zijn sancties die het land en zijn leiders totaal niet raakt maar wel 2 gewone burgers. Deze sanctie is dus een mooi voorbeeld van wat je niet moet doen.

Tenzij je bedoeling is dat de russische bevolking nog meer gaat geloven dat iedereen tegen hun is, dan is het een uitstekende beslissing. Want als de russiche media hier al van hoort, dan zullen ze het vast brengen als "rusje-pesten" door het westen. En de bevolking zal dan ook denken "als ze zo boos zijn op Poetin, waarom pakken ze dan deze 2 onschuldige darters". Dus men zal dan alleen maar meer hekel aan het westen krijgen.

Dus ik denk dat Poetin wel tevreden is met deze "sanctie". Deze sanctie raakt de eer van Poetin of Rusland namelijk totaal niet. Het raakt alleen 2 spelers. In het geval van bijvoorbeeld het Russische voetbal elftal is dat anders bijvoorbeeld.
+1
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Geen voorspellingen dit jaar bij de lakeside ?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

En de lakeside is terug, stand up if you love the darts wordt direct in de kiem gesmoord door de caller 😛
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 01 Apr 2022, 23:31 Geen voorspellingen dit jaar bij de lakeside ?
Nee, doordat er eigenlijk nauwelijks aandacht voor is kwam ik er pas donderdag achter dat het dit weekend al was. En dat is te kort tijd voor iedereen om te voorspellen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Ik heb gisteren wel gekeken maar eerlijk gezegd kon het mij niet bekoren. Alleen McEwen was fijn om naar te kijken maar de wedstrijd daarna (Steenbergen-Van Sleeuwen) zakte zo ver door de ondergrens heen dat ik hem uitgezet heb. Ook de middagsessie vond ik eerlijk gezegd niet zo boeiend. Het niveau was gewoon te laag en het ontbreekt ook aan characters. Het publiek leek daardoor vaak ook niet met de wedstrijd bezig te zijn. Het was alsof ze op een terrasje met elkaar aan het praten waren. Ook op Lakeside was het vroeger niet zo stil als tegenwoordig.

Hopelijk wordt het de komende dagen beter als de zwakkere spelers er uit liggen. Tricolore en Raman ben ik bijvoorbeeld erg benieuwd naar.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 03 Apr 2022, 11:43 Ik heb gisteren wel gekeken maar eerlijk gezegd kon het mij niet bekoren. Alleen McEwen was fijn om naar te kijken maar de wedstrijd daarna (Steenbergen-Van Sleeuwen) zakte zo ver door de ondergrens heen dat ik hem uitgezet heb. Ook de middagsessie vond ik eerlijk gezegd niet zo boeiend. Het niveau was gewoon te laag en het ontbreekt ook aan characters. Het publiek leek daardoor vaak ook niet met de wedstrijd bezig te zijn. Het was alsof ze op een terrasje met elkaar aan het praten waren. Ook op Lakeside was het vroeger niet zo stil als tegenwoordig.

Hopelijk wordt het de komende dagen beter als de zwakkere spelers er uit liggen. Tricolore en Raman ben ik bijvoorbeeld erg benieuwd naar.
Ben ik mee eens, hoe ze er in godsnaam bijkomen om met 24 vrouwen te spelen... Het format is eigenlijk ook gewoon te kort bij de heren. Tegen dat de oude rotten ( Adams en Hogan) wat onder stoom kwamen was het al gedaan. Adams heeft ook aangegeven te twijfelen om de tour af te gaan voor maar 2 tornooien.

De organisatie lijkt ook een pak minder of vroeger op de lakeside. Ze hebben ook gewoon het Decor van vroeger terug bovengehaald.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Een leuke namiddag sessie, McEwen bevestigd en de kennismaking met een supertalent Littler. 15 jaar en goed boven de 90 gooien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Ik heb gisteren alleen de wedstrijd van Raman gezien en dat was absoluut een vermakelijke pot! Goed tempo, prima niveau en zeer spannend.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Jammer van de stroomstoring gister, maar goed om de laatste wedstrijd naar vanavond te verplaatsen, dit is ook wat de spelers wilden. Laten we hopen dat vandaag vloeiend werkt, de wedstrijden maandag waren echt leuk, gister was het niveau wisselend maar over het algemeen kan ik er toch wel weer van genieten hoor.

Bij de heren is 48 een prima aantal, bij de dames is 24 inderdaad wat veel. Als een Murphy of Van Sleeuwen echt het beste is wat het Amerikaanse vrouwendarten te bieden heeft, is dat wel heel zorgwekkend… maar goed, het damesdarten beter maken doe je alleen door meer vrouwen op een podium voor camera’s te laten spelen, dus op de lange termijn zal dit wel een goede beslissing zijn.

Wat kanshebbers voor de titel betreft ga ik op dit moment voor de winnaar van Warburton - McEwan, maar ook Menzies en Raman sluit ik niet uit.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 06 Apr 2022, 09:41 Jammer van de stroomstoring gister, maar goed om de laatste wedstrijd naar vanavond te verplaatsen, dit is ook wat de spelers wilden. Laten we hopen dat vandaag vloeiend werkt, de wedstrijden maandag waren echt leuk, gister was het niveau wisselend maar over het algemeen kan ik er toch wel weer van genieten hoor.

Bij de heren is 48 een prima aantal, bij de dames is 24 inderdaad wat veel. Als een Murphy of Van Sleeuwen echt het beste is wat het Amerikaanse vrouwendarten te bieden heeft, is dat wel heel zorgwekkend… maar goed, het damesdarten beter maken doe je alleen door meer vrouwen op een podium voor camera’s te laten spelen, dus op de lange termijn zal dit wel een goede beslissing zijn.

Wat kanshebbers voor de titel betreft ga ik op dit moment voor de winnaar van Warburton - McEwan, maar ook Menzies en Raman sluit ik niet uit.
Ik vind persoonlijk 48 toch ook wel veel hoor. We zullen een andere mening hebben maar ik zie geen toegevoegde waarde van de regionale spelers die zich plaatsen. Ik denk dat ze ook al allemaal uitgeschakeld zijn en hun niveau is soms bedroevend.

Vroeger was de lakeside met de top 32 dacht ik, en ik ben er nog altijd van overtuigd dat je dan een prima niveau van matchen hebt. Het WDF darts moet groeien en dat kan enkel als er interesse is maar spelers die onder de 80 gemiddeld gooien daar is geen interesse voor.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

🇧🇪🇧🇪
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 21:44 Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
Bizar inderdaad, Raman daarna ook heel goed en Wayne Warren met een knappe comeback, heb hem sinds ie het WK won niet meer zo goed zien gooien, lijkt erop dat ie geen last meer heeft van blessures.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 13:10
Choco115 schreefCOLON 06 Apr 2022, 09:41 Jammer van de stroomstoring gister, maar goed om de laatste wedstrijd naar vanavond te verplaatsen, dit is ook wat de spelers wilden. Laten we hopen dat vandaag vloeiend werkt, de wedstrijden maandag waren echt leuk, gister was het niveau wisselend maar over het algemeen kan ik er toch wel weer van genieten hoor.

Bij de heren is 48 een prima aantal, bij de dames is 24 inderdaad wat veel. Als een Murphy of Van Sleeuwen echt het beste is wat het Amerikaanse vrouwendarten te bieden heeft, is dat wel heel zorgwekkend… maar goed, het damesdarten beter maken doe je alleen door meer vrouwen op een podium voor camera’s te laten spelen, dus op de lange termijn zal dit wel een goede beslissing zijn.

Wat kanshebbers voor de titel betreft ga ik op dit moment voor de winnaar van Warburton - McEwan, maar ook Menzies en Raman sluit ik niet uit.
Ik vind persoonlijk 48 toch ook wel veel hoor. We zullen een andere mening hebben maar ik zie geen toegevoegde waarde van de regionale spelers die zich plaatsen. Ik denk dat ze ook al allemaal uitgeschakeld zijn en hun niveau is soms bedroevend.

Vroeger was de lakeside met de top 32 dacht ik, en ik ben er nog altijd van overtuigd dat je dan een prima niveau van matchen hebt. Het WDF darts moet groeien en dat kan enkel als er interesse is maar spelers die onder de 80 gemiddeld gooien daar is geen interesse voor.
Lakeside was de laatste jaren met 40 deelnemers, dan zijn dit er maar een paar meer. De WDF wil er echt een internationaal WK van maken, en spelers uit vreemde landen podiumervaring geven kan ik alleen maar toejuichen. Tuurlijk was het niveau bij sommige spelers gewoon slecht, maar het darten heeft zeker in Amerika en Australië heel lang stil gelegen, dus die mannen hebben weinig wedstrijdritme, al helemaal niet op podia. Overigens zijn het niet per sé de regionale spelers die slecht gooien, Jordan Brooks uit Engeland kwam ook niet boven de 70 gemiddeld uit, terwijl de Roemeen gewoon boven de 80 kwam.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 07 Apr 2022, 10:25
K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 21:44 Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
Bizar inderdaad, Raman daarna ook heel goed en Wayne Warren met een knappe comeback, heb hem sinds ie het WK won niet meer zo goed zien gooien, lijkt erop dat ie geen last meer heeft van blessures.
Wel een vreemd moment gisteren bij de aankondiging van Warren. Hij werd aangekondigd als de huidige wereldkampioen maar het BDO wk werd toch niet erkend door de WDF ?

Voor het faillissement van de BDO werden er in ieder geval geen ranking punten gegeven op de WDF ranglijst. De laatste erkende wereldkampioen is Durrant, dus had men eigenlijk ( zoals de PDC vaak doet) de voormalige BDO world champion moeten aankondigen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 21:44 Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
Ik heb Veenstra helaas niet gezien maar een knappe prestatie is het zeker. Ik zag op het lijstje van hoogste gemiddelde ooit op Lakeside dat Veenstra 1 en Barney 2 staat (dat wisten we al) maar Priestley op 3! 102.63 in 1993. Bizar hoe hoog mensen zoals Priestley en Taylor toen al gooiden. Van Taylor is dat algemeen bekend maar Priestley kon er ook wat van!

Raman heb ik wel gezien, die was ook erg sterk!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 07 Apr 2022, 20:47
K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 21:44 Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
Ik heb Veenstra helaas niet gezien maar een knappe prestatie is het zeker. Ik zag op het lijstje van hoogste gemiddelde ooit op Lakeside dat Veenstra 1 en Barney 2 staat (dat wisten we al) maar Priestley op 3! 102.63 in 1993. Bizar hoe hoog mensen zoals Priestley en Taylor toen al gooiden. Van Taylor is dat algemeen bekend maar Priestley kon er ook wat van!

Raman heb ik wel gezien, die was ook erg sterk!
En 3 uur na je post staat Priestley niet meer op 3 :lol: Andy Baetens walst even met 102,79 gemiddeld over Scott Marsh heen! Niet normaal dit joh!
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lakeside 2022

Bericht door Ronn »

De gemiddelden die gegooid worden bij dit WDF WK. zouden bij de PDC zeker niet misstaan of zelfs beter zijn.
Uiteraard zijn er ook mindere partijen maar dat heb je bij ieder toernooi.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

The beast 🇧🇪 103 gemiddeld :o dit is een heerlijk tornooi aan het worden voor de belgen.

Deze avond een spannende derby der lage landen. Als Veenstra gooit zoals de vorige wedstrijd zal er niks aan te doen zijn maar Brian is een super talent.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Ronn schreefCOLON 08 Apr 2022, 00:00 De gemiddelden die gegooid worden bij dit WDF WK. zouden bij de PDC zeker niet misstaan of zelfs beter zijn.
Uiteraard zijn er ook mindere partijen maar dat heb je bij ieder toernooi.
Dan heb je het over een paar gemiddelden. In de eerste ronden was het niet best.
Maar dat hoeft ook niet, een wedstrijd kan dan nog steeds mooi zijn. Op de eerste paar dagen na is het allemaal best leuk om te kijken. Bij de heren dan.
Wel verrassend dat Susuki er uit ligt. Bij de dames ligt het nu ook helemaal open.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 07:15 The beast 🇧🇪 103 gemiddeld :o dit is een heerlijk tornooi aan het worden voor de belgen.

Deze avond een spannende derby der lage landen. Als Veenstra gooit zoals de vorige wedstrijd zal er niks aan te doen zijn maar Brian is een super talent.
Ik vind de stijl van Raman een stuk soepeler en stabieler ogen dan van Veenstra. Denk dat we daar nog veel van gaan horen de komende jaren. Het Belgische darts zit sws in de lift.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 07 Apr 2022, 23:45
ratm schreefCOLON 07 Apr 2022, 20:47
K1990 schreefCOLON 06 Apr 2022, 21:44 Wat een prestatie van Veenstra :shock: Het hoogste gemiddelde ooit op lakeside en als ik mij niet vergis het hoogste op een wk dit jaar ?

Die luke littler is wel een super talent, 15 jaar 🙃 dit wordt een wedstrijd die regelmatig zal bovengehaald worden.
Ik heb Veenstra helaas niet gezien maar een knappe prestatie is het zeker. Ik zag op het lijstje van hoogste gemiddelde ooit op Lakeside dat Veenstra 1 en Barney 2 staat (dat wisten we al) maar Priestley op 3! 102.63 in 1993. Bizar hoe hoog mensen zoals Priestley en Taylor toen al gooiden. Van Taylor is dat algemeen bekend maar Priestley kon er ook wat van!

Raman heb ik wel gezien, die was ook erg sterk!
En 3 uur na je post staat Priestley niet meer op 3 :lol: Andy Baetens walst even met 102,79 gemiddeld over Scott Marsh heen! Niet normaal dit joh!
Haha ,ja dat gaat snel :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
BUTTON_POST_REPLY