UK Open 2022

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

UK Open 2022

Bericht door ratm »

Gisteren begonnen, de UK open 2022. Meteen was er een topwedstrijd op papier tussen Anderson en MvG. De wedstrijd was wel spannend maar ze haalde beide niet het niveau dat ze vroeger haalde. Ondanks dat Mvg een PL avond won is hij nog lang niet in vorm. En bij Anderson heb ik het idee dat het voorbij is. Door zijn wk finale van 2021 staat hij nog hoog op de OOM maar zodra die punten er vanaf gaan is het klaar denk ik. Jammer want hij is absoluut een van mijn all-time favorites.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: UK Open 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 05 Mrt 2022, 10:56 Gisteren begonnen, de UK open 2022. Meteen was er een topwedstrijd op papier tussen Anderson en MvG. De wedstrijd was wel spannend maar ze haalde beide niet het niveau dat ze vroeger haalde. Ondanks dat Mvg een PL avond won is hij nog lang niet in vorm. En bij Anderson heb ik het idee dat het voorbij is. Door zijn wk finale van 2021 staat hij nog hoog op de OOM maar zodra die punten er vanaf gaan is het klaar denk ik. Jammer want hij is absoluut een van mijn all-time favorites.
Speelde wel nog halve finale op dit wk ook dus heel vlug zakken zal hij niet doen. Ik denk dat Anderson zich nog enkel kan opladen voor het wk en world matchplay.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2022, 11:33
ratm schreefCOLON 05 Mrt 2022, 10:56 Gisteren begonnen, de UK open 2022. Meteen was er een topwedstrijd op papier tussen Anderson en MvG. De wedstrijd was wel spannend maar ze haalde beide niet het niveau dat ze vroeger haalde. Ondanks dat Mvg een PL avond won is hij nog lang niet in vorm. En bij Anderson heb ik het idee dat het voorbij is. Door zijn wk finale van 2021 staat hij nog hoog op de OOM maar zodra die punten er vanaf gaan is het klaar denk ik. Jammer want hij is absoluut een van mijn all-time favorites.
Speelde wel nog halve finale op dit wk ook dus heel vlug zakken zal hij niet doen. Ik denk dat Anderson zich nog enkel kan opladen voor het wk en world matchplay.
Klopt, maar hij zakt dan wel de top 10 uit. En het is lastig terugkomen als je, zoals jij als zegt, alleen te motiveren bent voor het wk. Kijk maar naar een Lewis of Van Barneveld.

Ik neem aan dat jij ook via de Vlaamse tv kijkt? Wie is die Marcel die mede commentator is?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2022, 11:33
ratm schreefCOLON 05 Mrt 2022, 10:56 Gisteren begonnen, de UK open 2022. Meteen was er een topwedstrijd op papier tussen Anderson en MvG. De wedstrijd was wel spannend maar ze haalde beide niet het niveau dat ze vroeger haalde. Ondanks dat Mvg een PL avond won is hij nog lang niet in vorm. En bij Anderson heb ik het idee dat het voorbij is. Door zijn wk finale van 2021 staat hij nog hoog op de OOM maar zodra die punten er vanaf gaan is het klaar denk ik. Jammer want hij is absoluut een van mijn all-time favorites.
Speelde wel nog halve finale op dit wk ook dus heel vlug zakken zal hij niet doen. Ik denk dat Anderson zich nog enkel kan opladen voor het wk en world matchplay.
Klopt, maar hij zakt dan wel de top 10 uit. En het is lastig terugkomen als je, zoals jij als zegt, alleen te motiveren bent voor het wk. Kijk maar naar een Lewis of Van Barneveld.

Ik neem aan dat jij ook via de Vlaamse tv kijkt? Wie is die Marcel die mede commentator is?

edit: het wordt nu net verteld, alsof ze meelezen haha. Maar dit duo bevalt mij wel eigenlijk. Wat meer beleving dan de andere Belgische duo's zonder schreeuwerig te worden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

Over het algemeen hebben de Nederlanders het prima gedaan. De meeste liggen er nu echter wel uit. 2 zijn er over (Noppert en DvD) en die spelen nu bij de laatste 16 tegen elkaar. Price kroop door het oog van de naald net tegen Hughes. De strijd om plek 1 op de OOm blijft dus doorgaan.
MvG gaat wellicht nog wat zakken nu. Wade lijkt in absolute vorm te zijn en is hem, als ik goed kijk, nu al voorbij. Wie had dat ooit gedacht, dat Wade MvG nog eens voorbij zou gaan op de OOM. Of dat Wade überhaupt nog eens in de top 3 zou terugkeren?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

9-darter voor Wade! Staat nu 104 te gooien na 10 legs. Dat doet hij de laatste tijd ook steeds vaker, 100+ gooien. Ik denk dat Wade in zijn beste vorm sinds de jaren 2007-2009 is.
Ook al 2 verrassende kwartfinalisten, twee hele jonge spelers, de Ier Barry en de pool Bialecki. Vooral die laatste is natuurlijk een grote verrassing. Heb ik nog nooit zien spelen eerlijk gezegd, en nu nog steeds niet (buiten wat flarden om dan).
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: UK Open 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 05 Mrt 2022, 21:37 9-darter voor Wade! Staat nu 104 te gooien na 10 legs. Dat doet hij de laatste tijd ook steeds vaker, 100+ gooien. Ik denk dat Wade in zijn beste vorm sinds de jaren 2007-2009 is.
Ook al 2 verrassende kwartfinalisten, twee hele jonge spelers, de Ier Barry en de pool Bialecki. Vooral die laatste is natuurlijk een grote verrassing. Heb ik nog nooit zien spelen eerlijk gezegd, en nu nog steeds niet (buiten wat flarden om dan).
Is die Pool iemand die via de lokale selecties is gekwalificeerd?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2022, 23:06
ratm schreefCOLON 05 Mrt 2022, 21:37 9-darter voor Wade! Staat nu 104 te gooien na 10 legs. Dat doet hij de laatste tijd ook steeds vaker, 100+ gooien. Ik denk dat Wade in zijn beste vorm sinds de jaren 2007-2009 is.
Ook al 2 verrassende kwartfinalisten, twee hele jonge spelers, de Ier Barry en de pool Bialecki. Vooral die laatste is natuurlijk een grote verrassing. Heb ik nog nooit zien spelen eerlijk gezegd, en nu nog steeds niet (buiten wat flarden om dan).
Is die Pool iemand die via de lokale selecties is gekwalificeerd?
Hij heeft zich geplaatst via de European Development tour.
Zou toch wel een mooie finale zijn zeg, Barry tegen Bialecki!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: UK Open 2022

Bericht door K1990 »

Mooie overwinning voor noppie, een speler die ik al vele jaren volg en die heel constant is. Was bij de BDO al goed in de majors met een finale op lakeside en overwinning in de Zuiderduin en bevestigd dit bij de PDC. Iemand die een vaste waarde kan worden in de top 10.

Smith dat wordt stilletjes aan de tony o'shea van de pdc :lol: alleen heeft hij de jeugd nog altijd mee en zal het wel vroeg of laat eens prijs zijn.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: UK Open 2022

Bericht door Choco115 »

Wat een bizar toernooi, heel erg leuk voor Noppert natuurlijk, jammer dat het niet met z’n beste spel was maar dat is bijzaak. World Cup lijkt binnen handbereik, komende 2 jaar top 16 en Grand slam plek ook binnen. Dat Smith dit heeft verloren zal weer een grote klap voor hem zijn, toch denk ik dat ie hem een keer kan winnen, als ie als underdog de finale in gaat (maar dan moet z’n tegenstander niet zo geweldig staan te gooien als Wright op het WK)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: UK Open 2022

Bericht door ratm »

Ik vond het een leuke editie met veel verrassingen. Leuk dat Noppert heeft gewonnen. Weet nog goed dat ik hem voor het eerst op de WInmau zag. Het heeft nog een paar jaar geduurd voor hij echt doorbrak bij de BDO maar telkens is hij een stukje verder richting de top gegaan. Eerst bij de BDO en nu bij de PDC.

SMith is wel hard bezig het record "meeste major finales verliezen zonder ooit te winnen" van Jenkins te evenaren zeg. Hij had het er zelf al over in een interview voor de halve finale of finale. Is er dus ook wel een beetje mee bezig.
BUTTON_POST_REPLY