PDC Premier League Darts 2022

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

PL 2022

Bericht door The Runner »

Ja hoor, het WK is bezig dus hier weer de vraag... welke 10 gaan het worden? Er zijn maar weinig spelers die aanspraak maken denk ik, wordt lastig om tot 10 man te komen
Laatst gewijzigd door 1 op The Runner, in totaal 29 keer gewijzigd.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PL 2022

Bericht door The Runner »

Price
Wright
Van Gerwen
Wade
Anderson
Clayton
Cross
Michael Smith
Searle
Van Duijvenbode/King/Humphries (maar net wie het beste WK speelt
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PL 2022

Bericht door ratm »

Soms zijn er te veel kandidaten en soms te weinig. Dit jaar zijn het er te weinig.

Zeker:
Price
Wright
Van Gerwen
Clayton

Daarnaast denk ik
Wade (winnaar UK open)
Cross (winnaar EC)
vd Berg
De Sousa
Anderson

De laatste kan echt alle kanten op.
Searle, Aspinall en M. Smith maken de beste kans denk ik
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PL 2022

Bericht door ratm »

Gisteren waren Jacq en vooral Frank bij RTL redelijk overtuigt van Sherrock in de PL. Maar op basis waarvan dan vraag ik mij af. Dan zou de meest onterechte ooit zijn. Nog erger dan Barney in zijn laatste jaar. Over devaluatie van een toernooi gesproken :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PL 2022

Bericht door Fred Raket »

Callan Rydz mag er van mij wel bij
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PL 2022

Bericht door Choco115 »

Heel simpel, heel saai, top 10 van de wereld. Verdienen het gewoon het meest. Dus:
Price
Wright
MVG
Wade
Anderson
De Sousa
Clayton
Van den Bergh
Smith
Cross
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door Fred Raket »

Dat zal dan de zgn geschoonde top 10 zijn @Choco115
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ybabl »

Dat lijkt inderdaad de meest voor de hand liggende lijst. Misschien dat de PDC nog even de Masters afwacht, net als vorig jaar. Toen won Clayton die toch verrassend? Om vanaf daar ineens aan zijn opmars te beginnen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door Fred Raket »

Speelavonden (onder voorbehoud van Covid)
Night 1 - Thursday February 3 - Motorpoint Arena, Cardiff
Night 2 - Thursday February 10 - M&S Bank Arena, Liverpool
Night 3 - Thursday February 17 - SSE Arena, Belfast
Night 4 - Thursday February 24 - Mercedes-Benz Arena, Berlin
Night 5 - Thursday March 3 - Westpoint Exeter
Night 6 - Thursday March 10 - The Brighton Centre
Night 7 - Thursday March 17 - Motorpoint Arena, Nottingham
Night 8 - Thursday March 24 - Rotterdam Ahoy
Night 9 - Thursday March 31 - Utilita Arena Birmingham
Night 10 - Thursday April 7 - First Direct Arena, Leeds
Night 11 - Thursday April 14 - AO Arena, Manchester
Night 12 - Thursday April 21 - P&J Live, Aberdeen
Night 13 - Thursday April 28 - 3Arena, Dublin
Night 14 - Thursday May 5 - OVO Arena, Glasgow
Night 15 - Thursday May 12 - Utilita Arena, Sheffield
Night 16 - Thursday May 19 - The O2, London
Play-Offs - Thursday May 26 - Utilita Arena Newcastle
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door K1990 »

Volgens mij moet Mervyn King er toch bij. Finale masters gespeeld, kwartfinale wk en een publiekslieveling. Sherrock verdient het niet voor mij, dat ze trouwens maar eerst een haar tourkaart haalt.
Voor mij :
Price, wright, van gerwen, Anderson, Smith, Clayton, King, Wade, Searl, De Sousa.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

Wat Sherrock betreft 100% met je eens, maar King een publiekslieveling noemen... Dit wk was volgens mij het eerste toernooi waarbij het publiek zich eens niet tegen hem keerde. Dat was ook wat hij zelf zei na afloop van een van de wedstrijden.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 04 Jan 2022, 18:05 Wat Sherrock betreft 100% met je eens, maar King een publiekslieveling noemen... Dit wk was volgens mij het eerste toernooi waarbij het publiek zich eens niet tegen hem keerde. Dat was ook wat hij zelf zei na afloop van een van de wedstrijden.
Klopt, en sowieso telt de masters finale niet eens mee voor deze editie. Overigens vind ik het persoonlijk met alle respect sowieso belachelijk als je Rob Cross er niet in hebt terwijl die dit jaar een Major won.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 04 Jan 2022, 16:14 Volgens mij moet Mervyn King er toch bij. Finale masters gespeeld, kwartfinale wk en een publiekslieveling.
King een publiekslieveling? :lol: Dat kan je ook op meerdere manieren interpreteren. ;) Ik gok niet dat hij erbij gehaald wordt, Sherrock hopelijk ook niet.

https://twitter.com/MattPorter_PDC/stat ... e-nooit%2F

Benieuwd wat dit te betekenen heeft, dit klinkt niet als het afwachten van maatregelen. Nieuwe opzet voor de PL wellicht?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 08 Jan 2022, 15:22
K1990 schreefCOLON 04 Jan 2022, 16:14 Volgens mij moet Mervyn King er toch bij. Finale masters gespeeld, kwartfinale wk en een publiekslieveling.
King een publiekslieveling? :lol: Dat kan je ook op meerdere manieren interpreteren. ;) Ik gok niet dat hij erbij gehaald wordt, Sherrock hopelijk ook niet.

https://twitter.com/MattPorter_PDC/stat ... e-nooit%2F

Benieuwd wat dit te betekenen heeft, dit klinkt niet als het afwachten van maatregelen. Nieuwe opzet voor de PL wellicht?
Ben ook wel benieuwd inderdaad. Ik vind dat de PL ook wel een likje verf kan gebruiken. Hopelijk gebruiken ze de juiste kleur ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

Nou de nieuwe opzet is er. Er doen 8 spelers mee aan de PL ipv 10. 16 avonden lang spelen ze een mini toernooitje waarbij punten te verdienen zijn met uiteindelijk weer de finale avond. Geen competitie dus maar knock-out wedstrijden.
https://www.pdc.tv/EveryMatchMatters

Het lijkt een beetje op wat de bdo wilde doen rond 2008. Dat was ook zoiets maar ging uiteindelijk niet door. Ik sta er niet negatief tegenover. Ik vraag me wel af of sommige wedstrijden dan niet onze neus uit gaan hangen. Als we iedere avond Price-MvG krijgen gaat het speciale er wel van af denk ik. Maar we zullen zien.

In ieder geval kunnen onze lijstjes de prullenbak in!
Ik denk nu dat deze spelers mee zullen doen (er vanuit gaande dat de top 4 sws mee zal doen)
Deze zijn wel zeker denk ik:
Price
Wright
MvG
Wade
Smith
Anderson
Clayton

De laatste kan alle kanten op. Maar ik denk Cross vanwege de winst op het EC
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 15 Jan 2022, 12:51 Nou de nieuwe opzet is er. Er doen 8 spelers mee aan de PL ipv 10. 16 avonden lang spelen ze een mini toernooitje waarbij punten te verdienen zijn met uiteindelijk weer de finale avond. Geen competitie dus maar knock-out wedstrijden.
https://www.pdc.tv/EveryMatchMatters

Het lijkt een beetje op wat de bdo wilde doen rond 2008. Dat was ook zoiets maar ging uiteindelijk niet door. Ik sta er niet negatief tegenover. Ik vraag me wel af of sommige wedstrijden dan niet onze neus uit gaan hangen. Als we iedere avond Price-MvG krijgen gaat het speciale er wel van af denk ik. Maar we zullen zien.

In ieder geval kunnen onze lijstjes de prullenbak in!
Ik denk nu dat deze spelers mee zullen doen (er vanuit gaande dat de top 4 sws mee zal doen)
Deze zijn wel zeker denk ik:
Price
Wright
MvG
Wade
Smith
Anderson
Clayton

De laatste kan alle kanten op. Maar ik denk Cross vanwege de winst op het EC
Raar systeem, ik las ook dat er 2 speelrondes zijn die niet meetellen. Dus 2 weken gaan we naar wat vriendschappelijke partijen kijken ? Eigenlijk is dit de champions league of darts dat op de BBC werd uitgezonden maar dan elke week. Dit wordt dus een keer of 7 price tegen mvg op 2 maanden tijd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 15 Jan 2022, 13:04
ratm schreefCOLON 15 Jan 2022, 12:51 Nou de nieuwe opzet is er. Er doen 8 spelers mee aan de PL ipv 10. 16 avonden lang spelen ze een mini toernooitje waarbij punten te verdienen zijn met uiteindelijk weer de finale avond. Geen competitie dus maar knock-out wedstrijden.
https://www.pdc.tv/EveryMatchMatters

Het lijkt een beetje op wat de bdo wilde doen rond 2008. Dat was ook zoiets maar ging uiteindelijk niet door. Ik sta er niet negatief tegenover. Ik vraag me wel af of sommige wedstrijden dan niet onze neus uit gaan hangen. Als we iedere avond Price-MvG krijgen gaat het speciale er wel van af denk ik. Maar we zullen zien.

In ieder geval kunnen onze lijstjes de prullenbak in!
Ik denk nu dat deze spelers mee zullen doen (er vanuit gaande dat de top 4 sws mee zal doen)
Deze zijn wel zeker denk ik:
Price
Wright
MvG
Wade
Smith
Anderson
Clayton

De laatste kan alle kanten op. Maar ik denk Cross vanwege de winst op het EC
Raar systeem, ik las ook dat er 2 speelrondes zijn die niet meetellen. Dus 2 weken gaan we naar wat vriendschappelijke partijen kijken ? Eigenlijk is dit de champions league of darts dat op de BBC werd uitgezonden maar dan elke week. Dit wordt dus een keer of 7 price tegen mvg op 2 maanden tijd.
Cl was met poule systeem dus wel anders. Waar lees je dat er 2 avonden niet meetellen? Ik lees alleen dat iedereen 2x tegen dezelfde speler in de kwart moet en dat de andere twee avonden de loting op basis van de vorige 7 avonden is. Maar misschien lees ik ergens overheen.
Ik vind het op zich niet per se een raar systeem maar had dan wel liever 16 spelers gehad waarvan er telkens 8 spelen oid. Iedere keer dezelfde 8 in dit systeem is te veel
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door K1990 »

Na de eerste veertien speelweken worden er nog twee speelrondes afgewerkt die niet meetellen voor de ranglijst, omdat iedereen dan minimaal al twee keer tegen elkaar heeft gespeeld. Omdat deze speelavonden al waren ingeboekt bij een speellocatie en hiervoor kaarten zijn verkocht, worden tijdens deze avonden toernooien gespeeld die niet meetellen voor de ranglijst

Bron : dartsnieuws
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 15 Jan 2022, 14:18 Na de eerste veertien speelweken worden er nog twee speelrondes afgewerkt die niet meetellen voor de ranglijst, omdat iedereen dan minimaal al twee keer tegen elkaar heeft gespeeld. Omdat deze speelavonden al waren ingeboekt bij een speellocatie en hiervoor kaarten zijn verkocht, worden tijdens deze avonden toernooien gespeeld die niet meetellen voor de ranglijst

Bron : dartsnieuws
Oke, maar waar haalt hij dat vandaan dan? Op de PDC site staat namelijk iets heel anders:

A new development, though, will see the Premier League feature eight players in 2022, with the 16 league nights being individual events comprising the quarter-finals, semi-finals and a final over the best of 11 legs - with a £10,000 bonus to each night's winner.

Ranking points will also be awarded from each night - with five to the winner, three to the runner-up and two to the semi-finalists - to form the league table from which the top four players will progress to the Play-Offs.

Across the 16 weeks, players will face each other twice in a quarter-final tie to form the draw for 14 nights, with the additional two nights (Night Eight and Night 16) seeing the stars face off again in a draw bracket based on the league table following Night Seven and Night 15 respectively.


Dus volgens de PDC zelf gaat het niet om week 15 en 16 zoals dartsnieuws zegt maar om week 8 en 16. En op de PDC site staat dat alle avonden meetellen.
Ik ga er voorlopig van uit dat de PDC het zelf beter weet dan dartsnieuws :D
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ybabl »

Leuk systeem, maar om dit nou vier maanden lang te gaan doen? Volgens mij gaat de magie er dan ook wel een beetje snel af.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

De namen zijn bekend:

Price
Wright
MvG
Wade
Smith
Anderson
Clayton
Cullen

Geen Cross dus. Toch wel verrassend. Vind dat hij het meer verdiend dan Anderson maar die zal wel een Sky wildcard hebben gehad.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door Fred Raket »

Je moet in de PL snel van start gaan, snel hoog niveau halen, anders is het zo 7 voor je tegenstander. Dat gezegd hebbende, denk ik ook dat Cullen het moeilijk gaat krijgen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

Het is al begonnen :shock:
Ik was er even niet bij dat het nu al begon :oops: dus ik zal dit weekend een voorspel-spel starten waarbij er dan uiteraard geen eindstand hoeft te worden voorspelt
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door ratm »

Na Wright en Clayton wint nu Price. Tegen een sterk spelende Wade in de finale. Cullen haalde vorige week de finale. Dat betekent dat na 3 weken alleen Smith, Anderson en MvG nog geen finale hebben gehaald. Smith heb ik niet zien spelen dus dat is lastig oordelen maar na een finale op het WK verwacht je meer dan 3x eerste ronde. Als ik naar zijn gemiddelde kijk speelde hij gisteren overigens prima.
Maar McG en Anderson vallen echt tegen. MvG is heel wisselvallig. Tegen Price was het best oke maar in de eerste ronde had hij er ook zo maar uit kunnen gaan tegen Cullen. Er is geen spoor van de oude MvG te bekennen, ook al wordt er vaak geroepen (door hem en media) dat hij bijna weer de oude is. Anderson lijkt er helemaal klaar mee te zijn. Die heeft op deze manier niets te zoeken in de PL, wat ik als Anderson fan erg jammer vind.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC Premier League Darts 2022

Bericht door Fred Raket »

Tussenstand na speelavond 3

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY