PDC World Championship 2022

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Choco115 »

Ik vond Co het ook erg goed doen.
Deze middag niet veel bijzonders trouwens, Kuivenhoven won een slechte pot en over die erna wil ik niet eens beginnen.., Portela maakte het Soutar nog flink lastig had ik niet verwacht
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

Grappig, ik kreeg juist de indruk dat Co nog in die rol van commentator moet groeien. Het is moeilijk om te zeggen of Jacques en Vincent wel of geen chemie hebben. Ik krijg soms een beetje het idee dat ze elkaars geintjes niet helemaal aanvoelen, maar we zien natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt. Het is in ieder geval anders dan Jacques met Leo Oldenburger, maar dat sloeg voor mij dan ook weer te veel door.

Kleermaker goed begonnen met 3-0, wel even wat scherper op de dubbels nog. Michael zonder zijn trilpijlen, maar gelukkig nog wel met de sirtaki. Hoort toch een beetje bij die eerste ronde, he?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Was ook best een lekker potje, die van Kleermaker. Inderdaad op de dubbels moet het beter maar scorend prima. En kwam ook gretig over, was mooi om te zien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Dit kan ook een mooi potje worden. Ik vind het fantastisch om te zien wat Sherrock doet maar heb ook veel sympathie voor Beaton. Allang niet meer op zijn oude niveau maar ook dit jaar heeft hij nog best prima potjes gespeeld.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Clayton heeft zijn eerste test gehad. Toen het moest kon hij gas bijgeven, wat veel beloofd voor de rest van zijn wk. Barry heb ik nog niet eerder zo goed zien spelen denk ik.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Barney ronde verder, hoop dat Vincent ook de volgende ronde haalt
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door The Runner »

Nummer 5 van de wereld, van den Bergh eraf tegen Hempel
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 21 Dec 2021, 22:42 Nummer 5 van de wereld, van den Bergh eraf tegen Hempel
Heel verrassend. Ik vroeg me vooraf af wat het krijgen van een kind zo vlak voor het wk met zijn voorbereiding en dus niveau zou doen. Maar daar lag het niet aan. Die Hempel is gewoon een prima speler. In theorie heeft hij een goede kans richting de kwart finale zonder een top-20 speler tegen te komen. Zou voor het Duitse darten mooi zijn. Ook King zit natuurlijk in dat deel van het schema.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

Ik moet bij Humphries altijd aan dit figuur denken :lol:

Afbeelding

Kom er net trouwens per ongeluk achter dat RTL helemaal niet live is. Wedstrijd is blijkbaar al bijna twee sets onderweg terwijl ze op RTL met de walk ons bezig zijn. Is er bekend waarom dat is? Verklaart wel waarom de spelers na afloop altijd zo snel voor de camera staan, misschien daarom?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 22 Dec 2021, 15:37
Kom er net trouwens per ongeluk achter dat RTL helemaal niet live is. Wedstrijd is blijkbaar al bijna twee sets onderweg terwijl ze op RTL met de walk ons bezig zijn. Is er bekend waarom dat is? Verklaart wel waarom de spelers na afloop altijd zo snel voor de camera staan, misschien daarom?
Dat is vreemd want ik kijk altijd ook op de livedartsdata van de PDC als ik even een statistiek van de wedstrijd wil weten, en daar lopen ze hoogstens een beurt voor op RTL. En het idee van die pagina is dat het live is. Dus misschien was de sessie die jij keer later begonnen bij RTL vanwege een ander programma? Of misschien is alleen de middag niet live (die kijk ik meestal gedeeltelijk terug). Of anders toch even naar de verbinding kijken :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

ik vind het publiek irritant vandaag. Continue een van de 2 spelers uitjoelen. Van begin tot eind.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

De wedstrijd van Dirk laat zien dat een wedstrijd van laag niveau ook heel erg leuk kan zijn. 2 spelers vol spanning en emotie die worstelen met iedere dubbel. Ik genoot er van. En gelukkig met DvD als winnaar :D
Het is wel te hopen dat de zenuwen nu wat weggaan bij hem want hier komt hij niet nog een keer mee weg.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

ybabl schreefCOLONIk moet bij Humphries altijd aan dit figuur denken :lol:

Afbeelding

Kom er net trouwens per ongeluk achter dat RTL helemaal niet live is. Wedstrijd is blijkbaar al bijna twee sets onderweg terwijl ze op RTL met de walk ons bezig zijn. Is er bekend waarom dat is? Verklaart wel waarom de spelers na afloop altijd zo snel voor de camera staan, misschien daarom?
Zit maar 1-2 seconden tussen hier
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 22 Dec 2021, 18:52
ybabl schreefCOLON 22 Dec 2021, 15:37
Kom er net trouwens per ongeluk achter dat RTL helemaal niet live is. Wedstrijd is blijkbaar al bijna twee sets onderweg terwijl ze op RTL met de walk ons bezig zijn. Is er bekend waarom dat is? Verklaart wel waarom de spelers na afloop altijd zo snel voor de camera staan, misschien daarom?
Of anders toch even naar de verbinding kijken :lol:
Zou oprecht zomaar kunnen. :lol: Dan heb ik niks gezegd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Jammer voor Barney, ik had nogal goede hoop tijdens de 1e set
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ik heb nooit begrepen waarom Barney weer terug wilde komen. Vandaag is precies gebeurd waar ik al bang voor was. Het was leuk zolang het aardig ging maar bij de eerste grote teleurstelling is het weer de Barney van de laatste jaren die alles zoooo zwaar vind.
Ik gun de man zijn pensioen. Lekker demo's gooien met zijn oude maten die ook gestopt zijn. Lekker het veteranen wk gooien.
Dat hij het darten zo miste is logisch, vrijwel meteen nadat hij stopte kwamen we in een lockdown en gingen alle demo's niet door. Maar ik ben er zeker van dat hij inmiddels veel gelukkiger was geweest als hij met pensioen was. Dit lijkt weer een lijdensweg te worden :(
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Op zich speelde hij wel goed, zo een 93 gemiddeld dacht ik. Ik heb het nooit anders geweten bij Barney. Als hij tegenstand krijgt en zeker als hij onder druk komt dan zakt het in elkaar. Was vroeger ook al zo op lakeside en dan zal nooit veranderen.

Anderzijds blijft de klasse er wel, en Cross speelde een heel sterke 2de set. Mss volgend jaar met terug een top 32 ranking en langere wedstrijden kan er meer.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:29 Op zich speelde hij wel goed, zo een 93 gemiddeld dacht ik. Ik heb het nooit anders geweten bij Barney. Als hij tegenstand krijgt en zeker als hij onder druk komt dan zakt het in elkaar. Was vroeger ook al zo op lakeside en dan zal nooit veranderen.

Anderzijds blijft de klasse er wel, en Cross speelde een heel sterke 2de set. Mss volgend jaar met terug een top 32 ranking en langere wedstrijden kan er meer.
Dan heb jij Barney op lakeside en in het begin bij de pdc niet gezien. Zakte onder druk juist niet in elkaar en gooide zeker beter dan nu. In zijn beste jaren vrij constant rond de 100. En miste zeker niet zo veel dubbels. Kijk de Wk's van 2007-2009 nog maar eens na. En andere toernooien rond die tijd.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:36
K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:29 Op zich speelde hij wel goed, zo een 93 gemiddeld dacht ik. Ik heb het nooit anders geweten bij Barney. Als hij tegenstand krijgt en zeker als hij onder druk komt dan zakt het in elkaar. Was vroeger ook al zo op lakeside en dan zal nooit veranderen.

Anderzijds blijft de klasse er wel, en Cross speelde een heel sterke 2de set. Mss volgend jaar met terug een top 32 ranking en langere wedstrijden kan er meer.
Dan heb jij Barney op lakeside en in het begin bij de pdc niet gezien. Zakte onder druk juist niet in elkaar en gooide zeker beter dan nu. In zijn beste jaren vrij constant rond de 100. En miste zeker niet zo veel dubbels. Kijk de Wk's van 2007-2009 nog maar eens na. En andere toernooien rond die tijd.
Bwa... voor deze match liet men zijn palmares nog eens zien. Heeft is 14 jaar BDO top bv maar 2 maal de masters gewonnen. De Raymond tussen 99 en 2003 was zeker breekbaar, die 100 plus gemiddelden zullen er heus niet zoveel zijn hoor. Daarna heb ik hem idd jaren niet meer zien spelen, maar het aantal PDC majors dat hij won tussen 2007 en nu zijn nu ook niet zo veel.

Maar goed het blijft een supertalent die altijd een kanshebber blijft om iets te winnen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:53
ratm schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:36
K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:29 Op zich speelde hij wel goed, zo een 93 gemiddeld dacht ik. Ik heb het nooit anders geweten bij Barney. Als hij tegenstand krijgt en zeker als hij onder druk komt dan zakt het in elkaar. Was vroeger ook al zo op lakeside en dan zal nooit veranderen.

Anderzijds blijft de klasse er wel, en Cross speelde een heel sterke 2de set. Mss volgend jaar met terug een top 32 ranking en langere wedstrijden kan er meer.
Dan heb jij Barney op lakeside en in het begin bij de pdc niet gezien. Zakte onder druk juist niet in elkaar en gooide zeker beter dan nu. In zijn beste jaren vrij constant rond de 100. En miste zeker niet zo veel dubbels. Kijk de Wk's van 2007-2009 nog maar eens na. En andere toernooien rond die tijd.
Bwa... voor deze match liet men zijn palmares nog eens zien. Heeft is 14 jaar BDO top bv maar 2 maal de masters gewonnen. De Raymond tussen 99 en 2003 was zeker breekbaar, die 100 plus gemiddelden zullen er heus niet zoveel zijn hoor. Daarna heb ik hem idd jaren niet meer zien spelen, maar het aantal PDC majors dat hij won tussen 2007 en nu zijn nu ook niet zo veel.

Maar goed het blijft een supertalent die altijd een kanshebber blijft om iets te winnen.
Won ook nog enkele malen de WDT en de IDL. Wie won er bij de BDO in die periode (1998-2006) meer dan? Bij de PDC had hij hetzelfde probleem als iedereen had tot 2014, ene Phil Taylor (die stapte toen over naar andere pijlen, is nooit helemaal goed gekomen). Wie won er in die periode buiten Taylor om meer bij de PDC dan RvB dan? Zijn gemiddelde over 150 wedstrijden in de periode 1-1-06 tot 1-1-10 was 97.05. On 1 na het hoogste toen en een jaar gemiddelde waarmee je nu ook prima mee kan komen. En dat gemiddelde haal je alleen als je ook vaak boven de 100 zit.

De Barney tussen 1999 en 2003 (dus de jaren 2000-2002-2002) was breekbaarder dan daarna ja. Maar ja, won wel de Winmau, Dutch open en de Zuiderduin.

Met andere woorden, je stelling dat Barney in die jaren ook was zoals hij nu is klopt gewoon niet. Dat kun je alleen zeggen als je hem van de jaren 10 kent en niet van daarvoor.

Heb het even nagekeken maar tot mei 2014 had hij 19x een 105+ laten noteren. Op Taylor na het meest. Dus ga er maar rustig vanuit dat er vrij veel 100+ is geweest.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 24 Dec 2021, 00:09
K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:53
ratm schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:36
K1990 schreefCOLON 23 Dec 2021, 23:29 Op zich speelde hij wel goed, zo een 93 gemiddeld dacht ik. Ik heb het nooit anders geweten bij Barney. Als hij tegenstand krijgt en zeker als hij onder druk komt dan zakt het in elkaar. Was vroeger ook al zo op lakeside en dan zal nooit veranderen.

Anderzijds blijft de klasse er wel, en Cross speelde een heel sterke 2de set. Mss volgend jaar met terug een top 32 ranking en langere wedstrijden kan er meer.
Dan heb jij Barney op lakeside en in het begin bij de pdc niet gezien. Zakte onder druk juist niet in elkaar en gooide zeker beter dan nu. In zijn beste jaren vrij constant rond de 100. En miste zeker niet zo veel dubbels. Kijk de Wk's van 2007-2009 nog maar eens na. En andere toernooien rond die tijd.
Bwa... voor deze match liet men zijn palmares nog eens zien. Heeft is 14 jaar BDO top bv maar 2 maal de masters gewonnen. De Raymond tussen 99 en 2003 was zeker breekbaar, die 100 plus gemiddelden zullen er heus niet zoveel zijn hoor. Daarna heb ik hem idd jaren niet meer zien spelen, maar het aantal PDC majors dat hij won tussen 2007 en nu zijn nu ook niet zo veel.

Maar goed het blijft een supertalent die altijd een kanshebber blijft om iets te winnen.
Won ook nog enkele malen de WDT en de IDL. Wie won er bij de BDO in die periode (1998-2006) meer dan? Bij de PDC had hij hetzelfde probleem als iedereen had tot 2014, ene Phil Taylor (die stapte toen over naar andere pijlen, is nooit helemaal goed gekomen). Wie won er in die periode buiten Taylor om meer bij de PDC dan RvB dan? Zijn gemiddelde over 150 wedstrijden in de periode 1-1-06 tot 1-1-10 was 97.05. On 1 na het hoogste toen en een jaar gemiddelde waarmee je nu ook prima mee kan komen. En dat gemiddelde haal je alleen als je ook vaak boven de 100 zit.

De Barney tussen 1999 en 2003 (dus de jaren 2000-2002-2002) was breekbaarder dan daarna ja. Maar ja, won wel de Winmau, Dutch open en de Zuiderduin.

Met andere woorden, je stelling dat Barney in die jaren ook was zoals hij nu is klopt gewoon niet. Dat kun je alleen zeggen als je hem van de jaren 10 kent en niet van daarvoor.

Heb het even nagekeken maar tot mei 2014 had hij 19x een 105+ laten noteren. Op Taylor na het meest. Dus ga er maar rustig vanuit dat er vrij veel 100+ is geweest.
Tussen 2006 en 2015 heb ik hem idd niet zien spelen want toen kwam de PDC niet op de Belgische tv. Er waren toen natuurlijk ook minder toppers dus ook minder tegenstand. Ik had het vooral van op lakeside als het over 100 plus gemiddelden ging.

Niemand was beter in zijn BDO tijdperk, toen had ik echt het gevoel dat hij onklopbaar was, daarom dat ik altijd zo verbaasd ben als ik zijn palmares zie ( al zijn 5 wereldtitels natuurlijk schitterend).

By the way Dobey door, een leuke speler om naar te kijken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Dec 2021, 00:57
Tussen 2006 en 2015 heb ik hem idd niet zien spelen want toen kwam de PDC niet op de Belgische tv. Er waren toen natuurlijk ook minder toppers dus ook minder tegenstand. Ik had het vooral van op lakeside als het over 100 plus gemiddelden ging.

Niemand was beter in zijn BDO tijdperk, toen had ik echt het gevoel dat hij onklopbaar was, daarom dat ik altijd zo verbaasd ben als ik zijn palmares zie ( al zijn 5 wereldtitels natuurlijk schitterend).

By the way Dobey door, een leuke speler om naar te kijken.
Je moet er ook rekening mee houden dat de Winmau in die tijd lastiger te winnen was dan na 2007/08. a) omdat er toen meer toppers bij de BDO zaten en b) omdat sinds 2007 of 8 de topspelers later instromen. Dus je hoeft sindsdien minder wedstrijden te winnen en ontloopt al die lastige korte wedstrijden tegen spelers die stiekem best goed kunnen gooien. Er zijn slechts 2 spelers die met de oude regels meer Winmau's hebben gewonnen (Bristow & B. Anderson) en 2 die er net zo veel wonnen (Withcombe & Lowe). Dus zo weinig is het niet.

Het is ook maar net wat je top noemt maar Barney deed weliswaar in 1991 al mee aan een wk maar behoorde echt niet tot de top. Dat kwam pas later (1995/97). Heeft dus eigenlijk een kleine 10 jaar aan de top gestaan bij de BDO. In de periode 98-06 won hij wel 4 van de 9 wk's, 2 vd 8 wwm, 2 vd 3 IDL, 2 vd 4 WDT en 3 vd 6 Zuiderduins. 30% van de majors dus en bij de meeste meer dan 50%. Er zijn echt heel weinig spelers die daar (bdo of pdc) aan zijn gekomen. Zeker over zo'n lange periode.

Of er in de periode 06-15 minder toppers waren weet ik niet. Taylor speelde nog, Lewis, Anderson, Withlock, Webster, King en Wade waren toen veel beter dan nu. Als je puur kijkt naar de gemiddeldes dan is het nu in de breedte sterker maar in de top is er weinig anders. Het jaargemiddelde van Taylor van 2008 en 2009 zijn bijvoorbeeld nog steeds de 2 hoogste jaargemiddelde ooit.

Wat Dobey betreft ben ik het wel met je eens ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Het is natuurlijk knap hoe Dirk v Duijvenbode uiteindelijk de wedstrijd wint maar Smith deed er ook werkelijk alles aan om hem in de wedstrijd te houden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

VdV er uit door positieve Covid- uitslag, Wade krijgt Bye

https://twitter.com/OfficialPDC/status ... wsrc%5Etfw
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Balen hoor, en wat betekent dat voor MvG die samen met hem kerst gevierd heeft.
Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar geen officiële pcr test voor een wedstrijd hoeft te overhandigen.

Ik weet natuurlijk niet wat ze allemaal aan voorzorgmaatregelen hebben genomen, maar als je op een wk staat en je speelt in hét corona land van Europa, dan doe je er toch alles aan om niet besmet te worden. Samen kerst vieren vind ik dan bijvoorbeeld niet verstandig.
BUTTON_POST_REPLY