Leukste dartspeler 2020

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Ik zou graag een nieuw spel organiseren. Buel heeft het voorspellen al, wat een groot succes is. Maar om het forum nieuw leven in te blazen heb ik ook iets bedacht. We gaan een spel doen: iedereen mag (voorlopig maximaal 4) darters van nu, vroeger, PDC, BDO wat je maar wilt inzenden. Dan maak ik een willekeurige loting vanaf de laatste 64 tot de finale. Iedereen mag dan steeds zeggen wie hij/zij het leukst vind (als darter, persoonlijkheid enz). Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden. Graag zou ik alvast 4 namen inzenden:
- Raymond van Barneveld
- Steve Beaton
- Michael van Gerwen
- Peter Wright
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door no score »

Ik heb echt geen idee wat de bedoeling is, maar het forum nieuw leven in blazen ben ik voor, dus hier mijn vier namen in willekeurige volgorde:

-Ted Hankey
-Fallon Sherrock
-Collin Lloyd
-Gary Anderson
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Dartmat »

Mag ik ook mezelf opgeven? :mrgreen:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Dartmat schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:19 Mag ik ook mezelf opgeven? :mrgreen:
Ehhm.... :lol: dart je ook daadwerkelijk bij bijvoorbeeld een Dutch open, of iets dergelijks. Dan mag het denk ik wel.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

no score schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:15 Ik heb echt geen idee wat de bedoeling is, maar het forum nieuw leven in blazen ben ik voor, dus hier mijn vier namen in willekeurige volgorde:

-Ted Hankey
-Fallon Sherrock
-Collin Lloyd
-Gary Anderson
Ik zal het nog een keertje uitleggen: iedereen kan namen insturen tot we 64 namen hebben. Dan beginnen we het toernooi met de laatste 64 en stemt iedereen steeds tussen 2 spelers wie ze het leukst vinden. De andere valt uiteindelijk af, en de speler met de meeste stemmen gaat door naar de laatste 32. Dit net zolang tot er nog 2 spelers over zijn, dan spelen we de finale, en wie dat wint is de beste dartspeler, en de winnaar. Ik heb je 4 namen alvast opgeschreven!
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door no score »

Choco115 schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:34
no score schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:15 Ik heb echt geen idee wat de bedoeling is, maar het forum nieuw leven in blazen ben ik voor, dus hier mijn vier namen in willekeurige volgorde:

-Ted Hankey
-Fallon Sherrock
-Collin Lloyd
-Gary Anderson
Ik zal het nog een keertje uitleggen: iedereen kan namen insturen tot we 64 namen hebben. Dan beginnen we het toernooi met de laatste 64 en stemt iedereen steeds tussen 2 spelers wie ze het leukst vinden. De andere valt uiteindelijk af, en de speler met de meeste stemmen gaat door naar de laatste 32. Dit net zolang tot er nog 2 spelers over zijn, dan spelen we de finale, en wie dat wint is de beste dartspeler, en de winnaar. Ik heb je 4 namen alvast opgeschreven!
Game on !!!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Dartmat »

Choco115 schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:32
Dartmat schreefCOLON 13 Jan 2020, 13:19 Mag ik ook mezelf opgeven? :mrgreen:
Ehhm.... :lol: dart je ook daadwerkelijk bij bijvoorbeeld een Dutch open, of iets dergelijks. Dan mag het denk ik wel.
Meerdere Dutch Opens zelfs. Maar ik trek geen volle zalen dus laat maar :lol:

Tony O'Shea
Ricky Evans
Peter Wright
Bobby George
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Staat genoteerd dartmat :)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Dartsjournalist »

Kevin Painter
Vincent van der Voort
Jamie Lewis
Stephen Bunting
Twitter: @PVDarts180
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Dartsjournalist schreefCOLON 13 Jan 2020, 22:32 Kevin Painter
Vincent van der Voort
Jamie Lewis
Stephen Bunting
Leuke namen, ik schrijf ze op!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door ybabl »

Jeffrey de Zwaan
Chris Dobey
Adrian Lewis
Michael Smith
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door The Runner »

Paul Lim
Dave Chisnall
Darryl Fitton
Nathan Aspinal
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Alles is genoteerd, we zitten nu al op 23 namen! Nog 41 te gaan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door ratm »

Er zijn al veel mooie namen genoemd waaronder enkele van mijn favorieten. Ik wil de lijst graag aanvullen met deze vier:

Peter Manley
Andy Fordham
Phil Taylor
Dennis Priestley
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 14 Jan 2020, 19:55 Er zijn al veel mooie namen genoemd waaronder enkele van mijn favorieten. Ik wil de lijst graag aanvullen met deze vier:

Peter Manley
Andy Fordham
Phil Taylor
Dennis Priestley
Dat zijn opnieuw 4 mooie namen, bedankt voor de inzending!
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Jowinho »

John Part
Richie Burnett
Jamie Caven
Robbie Green

Daarnet eens de lijst met deelnemers van Q-school afgelopen en daar wat inspiratie opgedaan.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

En daarmee zitten we op 31, we zijn al op de helft!
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Buel »

Op de 1e plaats, choco115: wat een leuk initiatief! Doe graag mee. Heb zelf meermaals iets soortgelijks geprobeerd, maar hoop dat jij in je opzet slaagt! Wanneer dit goed loopt (en waarom niet....!!!!!) zijn andere onderwerpen ook een optie.

Ik volg het darts al járen, inmiddels iets meer dan 20 jaar. Zag RvB de eerste keer winnen (als ik het goed heb was zn tegenstander Ritchie Burnett), maar sinds zn 2e overwinning (1999, Ronnie Baxter) ben ik het meer en meer gaan volgen. En vervolgens sinds 2003 lid van dartfora (eerst darts.nu (nu darts-talk) en paar jaar later ook Thestarsofdarts.
Meer en meer werd het darts mn grootste (van 3) grote interesses. Inmiddels volg ik het via welk middel dan ook. (kijken hoofdzakelijk tv, maar lezen en volgen via diverse media.

Gedurende de jaren heb ik niet alleen veel gezien, maar ook vele toernooien bezocht (enkele zelfs via een heuse uitnodiging...)
Heb ook vele bekende en minder bekende spelers/speelsters gezien en ja zelfs gesproken.

Helaas zijn er een aantal gestopt of nauwelijks actief.
Alvorens ik vertel wie ik zoal ontmoet heb, zal ik mn lijstje melden. En ja, ik heb ze allemaal gezien/ontmoet/gesproken. (Helaas moet ik het bij 4 houden, dus heb ik gekozen bij de 4 die veel indruk maakten

Steve Coote
Darryl Fitton
Dick van Dijk
Floortje van Zanten

Ik heb ontmoet: Tony O'Shea, Peter Manley,Chrissy Howatt, RvB, Co Stompé, Jelle Klaassen, Francis Hoenselaar, en vele, vele anderen.
Ook van het toenmalig dartsforum (darts.nu) heb ik enkelen ontmoet: Onder meer Dutchcrown, Aap, Skietuh Willie, Opa Peter.
eerlijk is eerlijk. De 4 genoemde genomineerden en de leden van darts.nu heb ik onder andere meer, vaker en uitgebreider gesproken
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Originele namen Buel! Ik zet ze in mijn lijstje, bedankt voor je mooie verhaal!
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Dartfantje »

Bij het stemmen zal je mij niet veel zien, maar laat ik dan wel in ieder geval wel een lijstje meesturen.

Mervyn King en Tony David zijn de eerste twee namen. Met de eerstgenoemde heb ik tegenwoordig eigenlijk helemaal niks, behalve dat hij m'n buurman was in het hotel tijdens de afgelopen World Matchplay. Tony David eigenlijk hetzelfde (niet het hotel dan), maar door de finale van het BDO WK 2002, waarin David won van King, begon ik het darten op 7-jarige leeftijd echt interessant te vinden met de vragen aan m'n vader hoe dat hele legs en sets nou werkt en waarom ze op soms buiten het bord gooien (dubbels missen voor wie het niet snapt).
Sindsdien zat ik met het BDO WK altijd aan de buis gekluisterd en niet veel later kwamen ook de World Darts Trophy, IDL en Masters of darts erbij, dus om de zoveel maanden was er wel weer wat te zien. Deze twee heren hebben hier eigenlijk indirect voor gezorgd, al hadden het ook natuurlijk gewoon twee andere darters kunnen zijn.

In mijn beginjaren van het volgen van darts waren er een paar darters waar ik groot fan van was, en eigenlijk nog steeds ben. Helaas zijn Ted Hankey, Darryl Fitton en Raymond van Barneveld al eerder opgenoemd, dus zal ik deze niet meenemen. Verder waren er natuurlijk nog wel meer darters waarvan ik altijd hoopte dat die wonnen, maar dat komt niet bij die drie.

Sinds vorig jaar ga ik ook een aantal internationale toernooien af en haalde in Brugge zelfs de laatste 64, waarin ik verloor van Andy Hamilton. Omdat je altijd een gedeelte van een sheet op een baan hebt, had Hamilton mijn struggles al twee keer mogen aanschouwen voordat hij zelfs telkens mocht spelen. Uiteindelijk gooide hij mij er kansloos af met 4-0, maar bleef wel gewoon heel respectvol naar mij toe en gaf aan dat ik gewoon door moest trainen, want met de worp enzo zat het wel goed. Tijdens het zien van mijn eerdere 'shows' op de dag lachte hij me niet uit o.i.d. en gaf me zelfs de complimenten toen ik de wedstrijd doorkwam (3-0 achter, 4-3 gewonnen) voordat ik tegen hem mocht spelen. Hij is dus de derde man op het lijstje.

Voor de vierde naam op het lijstje hoef ik geen lang verhaal op te hangen. Ik bleef altijd graag thuis voor wedstrijden van Paul Nicholson, voornamelijk vanwege de uitstraling die hij heeft. Sommigen vinden het helemaal niks, maar in de tijd dat hij ook daadwerkelijk resultaten boekte maakte hij z'n badboy image echt wel waar en vond ik het ook wel wat hebben. De laatste jaren kwam het weleens een beetje zielig over als hij met z'n zonnebril op kwam en dan 85 gemiddeld gooide, maar ik ben hem altijd blijven steunen. Weten jullie ook gelijk op wie ik het meest zal gaan letten met Q-School.

Dus de vier namen:
Mervyn King
Tony David
Andy Hamilton
Paul Nicholson
Laatst gewijzigd door 1 op Dartfantje, in totaal 15 keer gewijzigd.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Bedankt voor het delen van je verhaal dartfantje, en natuurlijk het delen van 4 nieuwe namen! Inmiddels zitten we op 38 van de 64 namen.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Buel »

Ik ondersteun dit initiatief van harte. Wil het dus ook graag even "kicken" Doe mee.
Als ik voor mezelf mag spreken, weet ik nog wel een paar namen.

Zal nog wat meer vertellen. Iets meer achtergronden bij mn eigen gekozen spelers: Coote, Fitton, Van Dijk en Van Zanten.
Steve Coote was de 1e internationale speler die ik ontmoette, Darryl Fitton was de grote Naam die ik ontmoette tijdens een Open Oss. (mn familie komt uit Oss en een tante attendeerde mij op het Open Oss. Was er toch op dat moment vanwege een familie bijeenkomst en dus ben ik ook later daar gaan kijken...) Als ik het me goed herinner was Joppe Bakens destijds de finalist (of zelfs winnaar) Dick van Dijk ontmoette ik op een ander Open. Bij deze ontmoeting waren ook Tony en Steve West aanwezig. Tot slot: Floortje van Zanten. Misschien wel een van de indrukwekkendste ontmoetingen. Na een eerdere ontmoeting en een gesprekje, nodigde ze me uit om ook paar weken later naar een ander toernooi te komen. Die middag heb ik veel spelers ontmoet.

Ook via darts.nu heb ik vele mensen leren kennen. Op uitnodiging van dutchcrown ben ik bijvoorbeeld bij het Dutch Open, dacht 2004, geweest. Na eerdere ontmoeting kreeg ik de uitnodiging en heb hierdoor ook vele anderen ontmoet.

Kort en goed, choco115, ik heb vele namen die eventueel kunnen aangevuld worden bij dit mooie en goede initiatief.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Bedankt Buel! We hebben nog behoorlijk wat namen nodig, dus ook als je al 4 namen hebt ingevuld zijn nog 4 nieuwe namen altijd welkom! Ik zal zelf bij deze ook weer 4 nieuwe darters toevoegen:

Ian White
Daryl Gurney
Lisa Ashton
Martijn Kleermaker
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door Choco115 »

Overigens: inzenden van nieuwe namen kan nog tot en met vrijdag 31 januari. Daarna hoop ik op 64 namen te zitten, en vul ik de lijst eventueel nog aan tot we op 64 namen zitten. Dan kunnen we in februari beginnen met het spel!
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Leukste dartspeler 2020

Bericht door The Runner »

Terry Jenkins
Haruki Muramatsu
Devon Peterson
Anastasia Dobromislova
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY