World Matchplay 2023

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

World Matchplay 2023

Bericht door ratm »

Morgen begint de WMP, het zomer wk zoals Jacques het noemt. De bookmakers hebben Smith als favoriet, vind ik toch opvallend.

Drie Belgen dit keer (record?). Ben benieuwd naar De Decker, die is al maanden best goed bezig. Het is toch ook een beetje het toernooi van Dimitri. Op de een of andere manier irriteer ik me steeds meer aan hem. Alles is zo doordacht. Hij staat met een grote lach dik ingemaakt te worden door MvG in de PL, krijgt daar wat kritiek op en de wedstrijd daarna kijkt hij ineens heel boos. Altijd maar dat terugstappen, gooi gewoon door. Je maakt het moment alleen maar groter nu. En wordt eens boos op jezelf. Na een 6-0 oorwassing tegen MvG alleen maar zeggen "dank je voor de les" helpt je niet verder. Positiviteit is goed maar soms moet je ook even boos worden op jezelf om er meer uit te halen.

Van de Nederlanders hoop ik vooral dat Noppert en DvD hun niveau halen. Allebei in de kwart moet haalbaar zijn, allebei in de halve zou fantastisch zijn.

1) Michael Smith v Steve Beaton
(16) James Wade v Chris Dobey
(8) Danny Noppert v Martin Schindler
(9) Nathan Aspinall v Krzysztof Ratajski
(4) Gerwyn Price v Stephen Bunting
(13) Joe Cullen v Mike De Decker
(5) Rob Cross v Daryl Gurney
(12) Dave Chisnall v Gary Anderson
(2) Peter Wright v Andrew Gilding
(15) Ryan Searle v Raymond van Barneveld
(7) Jonny Clayton v Gabriel Clemens
(10) Dimitri Van den Bergh v Ross Smith
(3) Michael van Gerwen v Brendan Dolan
(14) Damon Heta v Josh Rock
(6) Luke Humphries v Jose de Sousa
(11) Dirk van Duijvenbode v Kim Huybrechts
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World Matchplay 2023

Bericht door Choco115 »

Ik verwacht een paar verrassingen. Denk dat Rock gaat stunten door zowel van MVG te winnen als de finale te halen (maar goed loop een beetje op de zaken vooruit al…)
Daarnaast verwacht ik veel van Ratajski, goed in vorm en altijd goed op de matchplay. Loting van hem biedt ook wel kansen. Verwacht idd ook kwartfinale voor Dirk, en denk dat Barney ook kansen heeft met Gilding en een uit vorm zijnde Wright en Searle. Favoriet voor de eindoverwinning is Price, die kan het toernooi rustig beginnen gezien de loting, terwijl Smith in L16 tegen mogelijk Wade al een hele zware pot heeft en daarna ook nog een Ratajski/Aspinall/Noppert. Daarom denk ik dat Price Smith in de halve finale verslaat en dan de finale ook wint. Kan me stiekem ook al verheugen op Dirk tegen Humphries in L16, maar nu eerst Rock - Heta en Chisnall - Anderson al in ronde 1!!!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 15 Jul 2023, 14:59 Ik verwacht een paar verrassingen. Denk dat Rock gaat stunten door zowel van MVG te winnen als de finale te halen (maar goed loop een beetje op de zaken vooruit al…)
Dat was inderdaad te veel op de zaken vooruitlopen :lol:
Blijft altijd onvoorspelbaar wat dat soort jonge gasten doen.
Maar inderdaad, meteen in ronde 1 al veel leuke potten op papier. DvD - Huybrechts was er ook een, een echte nagelbijter. Dirk kan trouwens zo maar de top 10 in stijgen, op de opgeschoonde ranglijst staat hij er al.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Bericht door K1990 »

Gurney is ook back
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 19 Jul 2023, 13:57 Gurney is ook back
Helaas wel. Zeer onsympathieke speler.
Sws erg veel verrassingen in die helft. Nu alleen nog spelers over die nooit eerder de finale haalde. In de andere helft zitten de grote jongens er nog wel in maar ook die ogen niet onkwetsbaar. Behalve Humphries maar die moet het nog maar volhouden op tv.
BUTTON_POST_REPLY