Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
rproele schreefCOLONIk zit me toch af te vragen met sommige antwoorden in de poll.
Wie zouden er allemaal in het huidige PDC darten nou echt te goed zijn voor Raymond van Barneveld?
Wie in de huidige top zijn nou echt beter dan Ray, als elke darter op zijn toppen zou gooien, waardoor hij geen Top5 zou kunnen halen?
Wie zijn dan die concurrenten die te goed zouden moeten zijn?
Alleen een Taylor zou in zijn koppie kunnen gaan zitten en gemiste dubbels afstraffen en mss van Gerwen als hij missers van Ray afstraft met 150+ finishes.
EN Ray op niveau gooit ook gewoon de 140ers en 180ers aan elkaar met 50+ op de finishes.
Dan kunnen de Wade's, Lewis en Anderson, andere top5 materiaal, ook alleen maar meekomen en toekijken.
De Chizzy's, Wrights en Bunting, gaan hier echt niet aan komen, de rest van de Top16 komt zeker niet in de buurt.

Ik wil niet lullig doen Rp, maar Barney staat niet voor niks 20e momenteel.
Reacties en meningen zijn gerelateerd aan zijn prestaties.

Ik vind wel dat ie 'voor niks' 20e staat. Want tel je de gelden van de pl en grand slam op, dan staat barney veel hoger.

Tellen niet mee, maar de prestaties zijn geleverd.

Barney staat lager dan hij eigenlijk hoort. En hij komt ook weer terug in de top 10, dat weet ik zeker.

Het is nu eenmaal niet anders, als dit, als dat......


We gaan een nieuw jaar in en alle kansen liggen open
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

Peter66 schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONVoorlopig levert ie op OoM nog steeds in als ie verliest van Bunting.
Klopt. Wel typisch Nederlands....alles van de negatieve kant bekijken. Als-ie van Bunting en Taylor wint gaat-ie stijgen...en als hij alleen van Bunting wint waarschijnlijk ook omdat het prijzengeld hoger is als in 2013. Als je een halve finale te verdedigen hebt is de kans groter dat het niet lukt dan wel (zie Whitlock...). Ook een kwartfinale is dan niet zo beroerd toch. Tuurlijk lever je iets in, maar je hebt de schade wel zo goed mogelijk beperkt.

(Bijna) niemand gaf op voorhand veel voor de kansen van Barney. En toch al bij de laatste 8. Grootste winstpunten ? Niet opgeven, niet of nauwelijks meer hoofdschudden en keihard de kansjes pakken die je krijgt. Alleen de scores zijn wat minder...als dat ook op orde komt, kan alles gebeuren.
Dat is niet de negatieve kant, dat is de kant zoals het is. Er wordt over top 10 enzo gesproken, maar hij wint op dit moment nog weinig.
Verder diep respect voor zijn pot gisteren. Lang geleden dat ik hem mentaal zo goed zag.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Enige wat ik nog mis is het 180 beest wat hij vroeger was.
Maar zoals we dit WK hebben gezien staan die niet garant voor overwinningen dus maakt het niet veel uit.
Hoop dat hij nu eens in ziet dat dit zijn beste set darts is en er nu een tijdje bij blijft.
Dan is stap 1 er in het vertrouwen en komt de rest denk ik vanzelf wel weer.
Gebruikers-avatar
Dartbunny
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2014, 18:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartbunny »

Raymond heeft goed gespeeld gisteren, het gemiddelde van beide was niet hoog zoals velen verwachten. Het was spannend tot de laatse dubbel.

Raymond je bent een kanjer, ik hoop dat je nu bij deze pijlen blijft. Laat je niet gek maken door Unicorn om weer een phase uitvoering te proberen!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Idd. Gewoon wereldkampioen worden en a la Taylor een Phase2 Rosso op de markt brengen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Wereldkampioen worden en dan meteen stoppen. Dan ben je een baas en stop je op het juiste moment 8-)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Raymond gaat nog wel 10 jaar mee ..
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Ik begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

Die krijgt daar wel een mooi bedragje voor hoor ;-). Meer dan jij in een jaar aan salaris krijgt, denk ik. :roll:
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:

Het is zijn werk en de gezondheid van Raymond helpt niet altijd mee.Ik zou daar aan gaan werken, maar daar heb ik me op Darts.nu al over geuit.Je gezondheid is belangrijker lijkt me
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Dartsjournalist schreefCOLONDie krijgt daar wel een mooi bedragje voor hoor ;-). Meer dan jij in een jaar aan salaris krijgt, denk ik. :roll:
Haha....dat zal best.
Maar er komt een drukke tijd aan. De Masters eind januari en dan alweer de premier league. En van zo'n trip naar Australië moet je echt weer even bijkomen. Maar goed dat is zijn keuze. Maar dan gewoon niet meer klagen, dat maakt hem onsympathiek . Voor mij althans.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Heb je zelf wel eens top sport bedreven?
Dat is nu eenmaal zwaar.
Helemaal wanneer je de 40 gepasseerd bent.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Arkasius »

Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Het zou ook in contracten kunnen staan he van de sponsor Unicorn of zelfs de PDC dat ze voor dit toernooi verplicht worden gesteld om er aan mee te doen.
Tuurlijk krijgt hij een mooi centje voor maar toch Barney is niet alleen een persoon het is ook een merknaam.
Hij heeft fans over de hele wereld dus ja daar zitten dan ook verplichtingen aan.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Heb je zelf wel eens top sport bedreven?
Dat is nu eenmaal zwaar.
Helemaal wanneer je de 40 gepasseerd bent.
nee,ik heb geen topsport bedreven. Wat doet dat er überhaupt toe?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

Frozzell schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Heb je zelf wel eens top sport bedreven?
Dat is nu eenmaal zwaar.
Helemaal wanneer je de 40 gepasseerd bent.
nee,ik heb geen topsport bedreven. Wat doet dat er überhaupt toe?
Dan weet je hoe het voelt om veel te moeten reizen en spelen.
180's '16 79x
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
Heb je zelf wel eens top sport bedreven?
Dat is nu eenmaal zwaar.
Helemaal wanneer je de 40 gepasseerd bent.
nee,ik heb geen topsport bedreven. Wat doet dat er überhaupt toe?
Dan weet je hoe het voelt om veel te moeten reizen en spelen.
heb jij dan topsport bedreven?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Einde discussie!
Dit gechat van jullie gaat nergens over.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Lookout »

Frozzell schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Frozzell schreefCOLONIk begrijp die van Barneveld soms echt niet. Altijd dat eeuwige geklaag over vermoeidheid en hoe zwaar hetis om het pdc-circuit te doen, met al het het reizen. En nu zit ie in Australië om een invitatie toernooi te spelen :shock:
heb jij dan topsport bedreven?
Om je vraag te beantwoorden ja ik beoefen sport op een hoog niveau en ja ik reis hiervoor regelmatig.
En ja ik weet hoe het is om lichamelijk er door heen te zitten door het sporten en het vele reizen.
Iedere sporter heeft hier last van,en neem maar van mij aan dat Raymond hier ook last van heeft.
180's '16 79x
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Frozzell »

Fred Raket schreefCOLONEinde discussie!
Dit gechat van jullie gaat nergens over.
:D daar heb je nu weer eens helemaal gelijk in Fred.Sorry, ik ben nieuw op dit forum. Blijkbaar moet je voorzichtig zijn met je mening want anders slaat het al snel om naar een vervelende discussie....lijkt wel op de echte wereld haha.
Maar ik wil helemaal niet discussiëren over hoe zwaar het is om profdarter te zijn. Want natuurlijk is dat zwaar.....daar hoef je zelf geen topsporter voor te zijn om dat te begrijpen. Ik begrijp alleen niet dat Raymond dan niet beter zijn rustmomenten kiest. Ando heeft bijvoorbeeld 2 dagen genoten van zijn titel en is daarna lekker gaan klussen in huis als ontspanning. Raymond klaagt over vermoeidheid maar stapt gelijk in het vliegtuig.Maar goed, schijnt een wel heel lucratief toernooi te zijn, daar in Australië en zal inderdaad ook met afspraken/sponsoring te maken hebben.Ieder doet het op zijn manier natuurlijk en Raymond loopt al wat jaartjes mee, hij zal wel weten wat hij moet doen. Ik tip hem toch gewoon weer als kanshebber voor de PL.
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Molosser »

Raymond van Barneveld is trouwens de enige speler ter wereld die wereldkampioen is geworden bij de BDO (1998,1999, 2003, 2005) WDF (1997,1999, 2003) en PDC (2007). Waarom worden de officiële ''WDF''-titels niet meegerekend in het dagelijkse circuit? Wanneer deze meegerekend zouden worden, dan houdt dat dus in dat van Barneveld uitkomt op 8 wereldtitels!
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

Tja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Molosser »

Dartsjournalist schreefCOLONTja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
@ Pieter,

Waarom is dit dan niet zo? Dit is toch vreemd? Dick van Dijk, Roland Scholten en Wesley Harms zijn ook landgenoten die hem één keer hebben gewonnen (dus ook voormalig wereldkampioen). Rare is dus dat ze het 'officiële' wereldkampioenschap dus niet meetellen maar de officieuze van de BDO en PDC wel.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Molosser schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONTja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
@ Pieter,

Waarom is dit dan niet zo? Dit is toch vreemd? Dick van Dijk, Roland Scholten en Wesley Harms zijn ook landgenoten die hem één keer hebben gewonnen (dus ook voormalig wereldkampioen). Rare is dus dat ze het 'officiële' wereldkampioenschap dus niet meetellen maar de officieuze van de BDO en PDC wel.
Niemand noemt de wdf wereldkampioen wereldkampioen. Ik vind daar niets vreemds aan. Heet ook world cup geen world championship volgens mij. En tja, wat is officieel....
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

ratm schreefCOLON
Molosser schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONTja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
@ Pieter,

Waarom is dit dan niet zo? Dit is toch vreemd? Dick van Dijk, Roland Scholten en Wesley Harms zijn ook landgenoten die hem één keer hebben gewonnen (dus ook voormalig wereldkampioen). Rare is dus dat ze het 'officiële' wereldkampioenschap dus niet meetellen maar de officieuze van de BDO en PDC wel.
Niemand noemt de wdf wereldkampioen wereldkampioen. Ik vind daar niets vreemds aan. Heet ook world cup geen world championship volgens mij. En tja, wat is officieel....
Mee eens, Raymond zelf ziet het ook niet zo anders hadden er wel meer sterren op zijn shirt gestaan i.p.v. 5
Let's Play Darts!
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Calimero »

ratm schreefCOLON
Molosser schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONTja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
@ Pieter,

Waarom is dit dan niet zo? Dit is toch vreemd? Dick van Dijk, Roland Scholten en Wesley Harms zijn ook landgenoten die hem één keer hebben gewonnen (dus ook voormalig wereldkampioen). Rare is dus dat ze het 'officiële' wereldkampioenschap dus niet meetellen maar de officieuze van de BDO en PDC wel.
Niemand noemt de wdf wereldkampioen wereldkampioen. Ik vind daar niets vreemds aan. Heet ook world cup geen world championship volgens mij. En tja, wat is officieel....

Het grappige is dat dat dus het officiele en enige erkende wereldkampioenschap is!
BUTTON_POST_REPLY