Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door thepower1990 »

Dartmat schreefCOLON 03 Mrt 2019, 22:36
thepower1990 schreefCOLON 03 Mrt 2019, 15:24
Dartmat schreefCOLON 01 Mrt 2019, 22:11 Jup, het wordt zo op deze manier een roemloze en trieste aftocht. Verliest nu ook zelfs van nobodies als Stevenson.
Ja die Stevenson is inderdaad een nobody en staat daarom ook in de kwartfinale vandaag nadat ie ook Huybrechts en Chisnall eruit getikt heeft.
Ik weet dat jij niet bepaald een Van Barneveld fan bent maar misschien handig om de volgende keer je even in te lezen in de wedstrijd voordat je makkelijk gaat scoren. Stevenson gooide tegen Van Barneveld een gemiddelde van 98 en boven de 50 procent op zijn dubbels. Een zelfde opmerking van jou las ik ook al in het Premier League topic na de wedstrijd tegen Smith dat Van Barneveld ook maar meteen moest stoppen omdat hij niet van een geblesseerde kon winnen. Heb je die wedstrijd überhaupt gezien en dan vooral de laatste 4 legs die Smith tegen hem gooide? Wat had Van Barneveld daar tegen moeten doen dan? En inderdaad die Smith is wel zo geblesseerd dat hij op de UK Open ook iedereen op een hoop aan het gooien is dus inderdaad een schandalige prestatie van Raymond om te verliezen van deze Michael Smith. Het blijft jammer dat het in Nederland voor sommigen mensen teveel moeite gevraagd is om respect om te brengen voor legendes die een sport in Nederland groot gemaakt hebben.
Wauw, ho, stop, wacht even want je schiet volledig uit de bocht. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar laatst reageerde je ook al zo geprikkeld.

1. Ja, Stevenson is een nobody. Leuk dat hij nu 1 toernooitje iets laat zien, maar is gewoon 66 van de wereld zonder noemenswaardige prestaties. Winnen van een Huybrechts die al een dik jaar uit vorm is, is overigens nou ook niet echt opvallend. Die zit in hetzelfde schuitje als van Barneveld.

2. Geen flauw benul hoe je erbij komt dat ik geen fan van van Barneveld ben, want het tegendeel is waar. Wat Buel hier eerder al zo mooi beschreef geldt ook zeker voor mij. Juist daarom ben ik zo teleurgesteld dat het nu keer op keer misgaat en ik gun hem zo'n roemloze aftocht niet. Vandaar de opmerking.

3. Je verdraait mijn woorden behoorlijk, ik heb nooit gezegd dat het een schandalige prestatie is om te verliezen van Smith. Dat maak je er nu zelf van. Over makkelijk scoren gesproken... :roll:

4. Ik heb geen enkele moeite om respect op te brengen voor van Barneveld. Ik gun hem oprecht het allerbeste en hoop van harte dat hij ergens met een titel afscheid kan nemen. Maar op dit moment gooit hij gewoon hondsberoerd en hoe jammer dat ook is, dat mag ook gewoon gezegd worden.

5. Hup Aspinall!
Ik heb helemaal geen zin in een welles nietes spelletje maar ik quote je even letterlijk meteen na de wedstrijd van Barney tegen Smith:
Stop nu maar alvast gewoon Raymond. Als je niet eens meer kunt winnen van een geblesseerde speler...
Dat noem ik inderdaad makkelijk scoren en dat jij dit bij jou punt 3 ook nog gewoon probeert te ontkennen zegt denk ik wel genoeg in deze discussie. Vandaar ook mijn vraag heb je die wedstrijd überhaupt gezien? Kijk als Smith nou rond de 80 gemiddeld stond te gooien zeg ik ja, die wedstrijd had Raymond moeten winnen maar de laatste 4 legs van die wedstrijd werkt Smith telkens in 4 beurten af. We praten hier wel over de finalist van de Premier League en het WK die geblesseerd of niet het tweede deel van die wedstrijd alles stond te raken en daar kan je als tegenstander vrij weinig aan doen. Hetzelfde geld voor de wedstrijd tegen Stevenson die bijna 98 gemiddeld en boven de 50 procent op de dubbels gooide. Ik heb afgelopen weekend wel mindere prestaties gezien. Dan kun je op basis van zijn status Stevenson wel een nobody noemen maar je moet je baseren op de feiten van die specifieke wedstrijd tegen Raymond en daar stond hij bepaald niet als een nobody te gooien.
En dat is nou precies de situatie waar Raymond nu inzit, dan denk je een goeie loting te hebben met Stevenson en eerder op donderdag geluk te hebben dat je net Smith treft nu hij geblesseerd is en dan gooien ze allebei toch een waanzinnige pot net tegen hem.
Tot nu toe heeft Raymond woord gehouden en behalve 1 pro tour weekend waar hij al verplichtingen had staan aan alles meegedaan wat hij kon en zich ook sinds jaren weer eens gekwalificeerd voor een Euro tour toernooi. Het zou vooral voor zijn vertrouwen zo lekker zijn als hij nu ook eens beloond wordt voor zijn harde werk wat hij er wel degelijk in steekt maar het valt voorlopig gewoon nog niet zijn kant op.
En ook tegen jou punt 4 wil ik wel wat inbrengen. Het hangt natuurlijk af van jou definitie wat hondsberoerd is en als je het vergelijkt met jou geadoreerde held MVG zal de rest al snel hondsberoerd zijn maar zowel tegen Smith als Stevenson gooit Barney rond de 94, 95 gemiddeld.
Kan dat en moet dat beter? Laten we het hopen maar hondsberoerd is in mijn ogen een gemiddelde wat zeker 10 punten lager ligt, je weet wel die gemiddeldes waarop de finale van gisteravond gegooid werd. Het is zo lekker makkelijk nu om na elke nederlaag even lekker te bashen op Raymond maar voor het eerst in jaren moet hij noodgedwongen weer alles spelen dit in combinatie met zijn leeftijd en de Premier League die ik in zijn plaats in mijn laatste jaar financieel ook zeker had meegenomen is het niet meer dan logisch dat hij tijd nodig heeft om weer te wennen aan dit zware schema. Ter vergelijking een Rob Cross van 28 jaar trekt het al niet om gisteren op 1 dag 3 keer een prestatie te leveren en is aan het eind van de avond zo op dat hij niet eens meer een fatsoenlijke prestatie in de finale kon leveren. Dan vindt ik dat iemand van bijna 52 wel iets meer en langer krediet verdient om weer even tot resultaten te komen in dit loodzware schema wat hij de laatste jaren niet gewend was en helpt het zeker niet om hem na elke nederlaag maar een beetje lachend weg te zetten als een loser die beter meteen maar helemaal kan stoppen.
Het is zijn keuze om nog 1 keer in zijn laatste jaar er alles aan te doen om het WK te halen en daar afscheid te kunnen nemen, op 1 weekend na heeft hij voorlopig niks laten lopen dus zou een beetje steun en support hem meer helpen en recht doen dan hem met pek en veren afserveren.
En natuurlijk in een droomscenario zou Raymond in zijn laatste jaar nog een Major winnen maar ik denk dat hij zelf ook realist genoeg is om te beseffen dat daar met de huidige concurrentie een klein wonder voor nodig is. Het zou al prachtig zijn als hij samen met Michael nog 1 keer de World Cup voor Nederland kan winnen en verder denk ik dat Raymond maar 1 doel voor ogen heeft. Ten koste van alles het WK halen, daar nog 1 keer alles eruit persen en het afscheid krijgen wat hij verdient voor zijn verdienste voor de dartssport. En inderdaad ik hoop van harte dat hem dat gaat lukken ja.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

thepower1990 schreefCOLON 04 Mrt 2019, 15:35
Dartmat schreefCOLON 03 Mrt 2019, 22:36
thepower1990 schreefCOLON 03 Mrt 2019, 15:24
Dartmat schreefCOLON 01 Mrt 2019, 22:11 Jup, het wordt zo op deze manier een roemloze en trieste aftocht. Verliest nu ook zelfs van nobodies als Stevenson.
Ja die Stevenson is inderdaad een nobody en staat daarom ook in de kwartfinale vandaag nadat ie ook Huybrechts en Chisnall eruit getikt heeft.
Ik weet dat jij niet bepaald een Van Barneveld fan bent maar misschien handig om de volgende keer je even in te lezen in de wedstrijd voordat je makkelijk gaat scoren. Stevenson gooide tegen Van Barneveld een gemiddelde van 98 en boven de 50 procent op zijn dubbels. Een zelfde opmerking van jou las ik ook al in het Premier League topic na de wedstrijd tegen Smith dat Van Barneveld ook maar meteen moest stoppen omdat hij niet van een geblesseerde kon winnen. Heb je die wedstrijd überhaupt gezien en dan vooral de laatste 4 legs die Smith tegen hem gooide? Wat had Van Barneveld daar tegen moeten doen dan? En inderdaad die Smith is wel zo geblesseerd dat hij op de UK Open ook iedereen op een hoop aan het gooien is dus inderdaad een schandalige prestatie van Raymond om te verliezen van deze Michael Smith. Het blijft jammer dat het in Nederland voor sommigen mensen teveel moeite gevraagd is om respect om te brengen voor legendes die een sport in Nederland groot gemaakt hebben.
Wauw, ho, stop, wacht even want je schiet volledig uit de bocht. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar laatst reageerde je ook al zo geprikkeld.

1. Ja, Stevenson is een nobody. Leuk dat hij nu 1 toernooitje iets laat zien, maar is gewoon 66 van de wereld zonder noemenswaardige prestaties. Winnen van een Huybrechts die al een dik jaar uit vorm is, is overigens nou ook niet echt opvallend. Die zit in hetzelfde schuitje als van Barneveld.

2. Geen flauw benul hoe je erbij komt dat ik geen fan van van Barneveld ben, want het tegendeel is waar. Wat Buel hier eerder al zo mooi beschreef geldt ook zeker voor mij. Juist daarom ben ik zo teleurgesteld dat het nu keer op keer misgaat en ik gun hem zo'n roemloze aftocht niet. Vandaar de opmerking.

3. Je verdraait mijn woorden behoorlijk, ik heb nooit gezegd dat het een schandalige prestatie is om te verliezen van Smith. Dat maak je er nu zelf van. Over makkelijk scoren gesproken... :roll:

4. Ik heb geen enkele moeite om respect op te brengen voor van Barneveld. Ik gun hem oprecht het allerbeste en hoop van harte dat hij ergens met een titel afscheid kan nemen. Maar op dit moment gooit hij gewoon hondsberoerd en hoe jammer dat ook is, dat mag ook gewoon gezegd worden.

5. Hup Aspinall!
Ik heb helemaal geen zin in een welles nietes spelletje maar ik quote je even letterlijk meteen na de wedstrijd van Barney tegen Smith:
Stop nu maar alvast gewoon Raymond. Als je niet eens meer kunt winnen van een geblesseerde speler...
Dat noem ik inderdaad makkelijk scoren en dat jij dit bij jou punt 3 ook nog gewoon probeert te ontkennen zegt denk ik wel genoeg in deze discussie. Vandaar ook mijn vraag heb je die wedstrijd überhaupt gezien? Kijk als Smith nou rond de 80 gemiddeld stond te gooien zeg ik ja, die wedstrijd had Raymond moeten winnen maar de laatste 4 legs van die wedstrijd werkt Smith telkens in 4 beurten af. We praten hier wel over de finalist van de Premier League en het WK die geblesseerd of niet het tweede deel van die wedstrijd alles stond te raken en daar kan je als tegenstander vrij weinig aan doen. Hetzelfde geld voor de wedstrijd tegen Stevenson die bijna 98 gemiddeld en boven de 50 procent op de dubbels gooide. Ik heb afgelopen weekend wel mindere prestaties gezien. Dan kun je op basis van zijn status Stevenson wel een nobody noemen maar je moet je baseren op de feiten van die specifieke wedstrijd tegen Raymond en daar stond hij bepaald niet als een nobody te gooien.
En dat is nou precies de situatie waar Raymond nu inzit, dan denk je een goeie loting te hebben met Stevenson en eerder op donderdag geluk te hebben dat je net Smith treft nu hij geblesseerd is en dan gooien ze allebei toch een waanzinnige pot net tegen hem.
Tot nu toe heeft Raymond woord gehouden en behalve 1 pro tour weekend waar hij al verplichtingen had staan aan alles meegedaan wat hij kon en zich ook sinds jaren weer eens gekwalificeerd voor een Euro tour toernooi. Het zou vooral voor zijn vertrouwen zo lekker zijn als hij nu ook eens beloond wordt voor zijn harde werk wat hij er wel degelijk in steekt maar het valt voorlopig gewoon nog niet zijn kant op.
En ook tegen jou punt 4 wil ik wel wat inbrengen. Het hangt natuurlijk af van jou definitie wat hondsberoerd is en als je het vergelijkt met jou geadoreerde held MVG zal de rest al snel hondsberoerd zijn maar zowel tegen Smith als Stevenson gooit Barney rond de 94, 95 gemiddeld.
Kan dat en moet dat beter? Laten we het hopen maar hondsberoerd is in mijn ogen een gemiddelde wat zeker 10 punten lager ligt, je weet wel die gemiddeldes waarop de finale van gisteravond gegooid werd. Het is zo lekker makkelijk nu om na elke nederlaag even lekker te bashen op Raymond maar voor het eerst in jaren moet hij noodgedwongen weer alles spelen dit in combinatie met zijn leeftijd en de Premier League die ik in zijn plaats in mijn laatste jaar financieel ook zeker had meegenomen is het niet meer dan logisch dat hij tijd nodig heeft om weer te wennen aan dit zware schema. Ter vergelijking een Rob Cross van 28 jaar trekt het al niet om gisteren op 1 dag 3 keer een prestatie te leveren en is aan het eind van de avond zo op dat hij niet eens meer een fatsoenlijke prestatie in de finale kon leveren. Dan vindt ik dat iemand van bijna 52 wel iets meer en langer krediet verdient om weer even tot resultaten te komen in dit loodzware schema wat hij de laatste jaren niet gewend was en helpt het zeker niet om hem na elke nederlaag maar een beetje lachend weg te zetten als een loser die beter meteen maar helemaal kan stoppen.
Het is zijn keuze om nog 1 keer in zijn laatste jaar er alles aan te doen om het WK te halen en daar afscheid te kunnen nemen, op 1 weekend na heeft hij voorlopig niks laten lopen dus zou een beetje steun en support hem meer helpen en recht doen dan hem met pek en veren afserveren.
En natuurlijk in een droomscenario zou Raymond in zijn laatste jaar nog een Major winnen maar ik denk dat hij zelf ook realist genoeg is om te beseffen dat daar met de huidige concurrentie een klein wonder voor nodig is. Het zou al prachtig zijn als hij samen met Michael nog 1 keer de World Cup voor Nederland kan winnen en verder denk ik dat Raymond maar 1 doel voor ogen heeft. Ten koste van alles het WK halen, daar nog 1 keer alles eruit persen en het afscheid krijgen wat hij verdient voor zijn verdienste voor de dartssport. En inderdaad ik hoop van harte dat hem dat gaat lukken ja.
Moet Van Barneveld dan nog spelen voor het geld ? Kijk zo een legende blijft in principe alleen nog spelen voor het allergrootste namelijk het wk winnen. Het belangrijkste is dus dat hij erbij is en liefst nog naar de top 16 doorgroeit. Wat doet hij dan in godsnaam in de PL ? Het is al lastig op oudere leeftijd het PDC circuit afgaan, dan gaat hij in de week ook nog eens de PL doen. Waar blijft de tijd dan nog over om degelijk te trainen ? Van Barneveld heeft gewoon niet echt een keuze gemaakt, in mijn ogen had hij 2 keuzes. Ofwel stapje terug en BDO gooien om daar het record kwa lakesides te evenaren ( en wie weet een overeenkomst met Barry Hearn voor de PL ). Ofwel alles op de players championships zetten en dan geen PL en World serieus spelen. Nu doet hij alles en dreigt het zelf niks te worden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

thepower1990 schreefCOLON 04 Mrt 2019, 15:35
Dartmat schreefCOLON 03 Mrt 2019, 22:36
thepower1990 schreefCOLON 03 Mrt 2019, 15:24
Dartmat schreefCOLON 01 Mrt 2019, 22:11 Jup, het wordt zo op deze manier een roemloze en trieste aftocht. Verliest nu ook zelfs van nobodies als Stevenson.
Ja die Stevenson is inderdaad een nobody en staat daarom ook in de kwartfinale vandaag nadat ie ook Huybrechts en Chisnall eruit getikt heeft.
Ik weet dat jij niet bepaald een Van Barneveld fan bent maar misschien handig om de volgende keer je even in te lezen in de wedstrijd voordat je makkelijk gaat scoren. Stevenson gooide tegen Van Barneveld een gemiddelde van 98 en boven de 50 procent op zijn dubbels. Een zelfde opmerking van jou las ik ook al in het Premier League topic na de wedstrijd tegen Smith dat Van Barneveld ook maar meteen moest stoppen omdat hij niet van een geblesseerde kon winnen. Heb je die wedstrijd überhaupt gezien en dan vooral de laatste 4 legs die Smith tegen hem gooide? Wat had Van Barneveld daar tegen moeten doen dan? En inderdaad die Smith is wel zo geblesseerd dat hij op de UK Open ook iedereen op een hoop aan het gooien is dus inderdaad een schandalige prestatie van Raymond om te verliezen van deze Michael Smith. Het blijft jammer dat het in Nederland voor sommigen mensen teveel moeite gevraagd is om respect om te brengen voor legendes die een sport in Nederland groot gemaakt hebben.
Wauw, ho, stop, wacht even want je schiet volledig uit de bocht. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, maar laatst reageerde je ook al zo geprikkeld.

1. Ja, Stevenson is een nobody. Leuk dat hij nu 1 toernooitje iets laat zien, maar is gewoon 66 van de wereld zonder noemenswaardige prestaties. Winnen van een Huybrechts die al een dik jaar uit vorm is, is overigens nou ook niet echt opvallend. Die zit in hetzelfde schuitje als van Barneveld.

2. Geen flauw benul hoe je erbij komt dat ik geen fan van van Barneveld ben, want het tegendeel is waar. Wat Buel hier eerder al zo mooi beschreef geldt ook zeker voor mij. Juist daarom ben ik zo teleurgesteld dat het nu keer op keer misgaat en ik gun hem zo'n roemloze aftocht niet. Vandaar de opmerking.

3. Je verdraait mijn woorden behoorlijk, ik heb nooit gezegd dat het een schandalige prestatie is om te verliezen van Smith. Dat maak je er nu zelf van. Over makkelijk scoren gesproken... :roll:

4. Ik heb geen enkele moeite om respect op te brengen voor van Barneveld. Ik gun hem oprecht het allerbeste en hoop van harte dat hij ergens met een titel afscheid kan nemen. Maar op dit moment gooit hij gewoon hondsberoerd en hoe jammer dat ook is, dat mag ook gewoon gezegd worden.

5. Hup Aspinall!
Ik heb helemaal geen zin in een welles nietes spelletje maar ik quote je even letterlijk meteen na de wedstrijd van Barney tegen Smith:
Stop nu maar alvast gewoon Raymond. Als je niet eens meer kunt winnen van een geblesseerde speler...
Dat noem ik inderdaad makkelijk scoren en dat jij dit bij jou punt 3 ook nog gewoon probeert te ontkennen zegt denk ik wel genoeg in deze discussie. Vandaar ook mijn vraag heb je die wedstrijd überhaupt gezien? Kijk als Smith nou rond de 80 gemiddeld stond te gooien zeg ik ja, die wedstrijd had Raymond moeten winnen maar de laatste 4 legs van die wedstrijd werkt Smith telkens in 4 beurten af. We praten hier wel over de finalist van de Premier League en het WK die geblesseerd of niet het tweede deel van die wedstrijd alles stond te raken en daar kan je als tegenstander vrij weinig aan doen. Hetzelfde geld voor de wedstrijd tegen Stevenson die bijna 98 gemiddeld en boven de 50 procent op de dubbels gooide. Ik heb afgelopen weekend wel mindere prestaties gezien. Dan kun je op basis van zijn status Stevenson wel een nobody noemen maar je moet je baseren op de feiten van die specifieke wedstrijd tegen Raymond en daar stond hij bepaald niet als een nobody te gooien.
En dat is nou precies de situatie waar Raymond nu inzit, dan denk je een goeie loting te hebben met Stevenson en eerder op donderdag geluk te hebben dat je net Smith treft nu hij geblesseerd is en dan gooien ze allebei toch een waanzinnige pot net tegen hem.
Tot nu toe heeft Raymond woord gehouden en behalve 1 pro tour weekend waar hij al verplichtingen had staan aan alles meegedaan wat hij kon en zich ook sinds jaren weer eens gekwalificeerd voor een Euro tour toernooi. Het zou vooral voor zijn vertrouwen zo lekker zijn als hij nu ook eens beloond wordt voor zijn harde werk wat hij er wel degelijk in steekt maar het valt voorlopig gewoon nog niet zijn kant op.
En ook tegen jou punt 4 wil ik wel wat inbrengen. Het hangt natuurlijk af van jou definitie wat hondsberoerd is en als je het vergelijkt met jou geadoreerde held MVG zal de rest al snel hondsberoerd zijn maar zowel tegen Smith als Stevenson gooit Barney rond de 94, 95 gemiddeld.
Kan dat en moet dat beter? Laten we het hopen maar hondsberoerd is in mijn ogen een gemiddelde wat zeker 10 punten lager ligt, je weet wel die gemiddeldes waarop de finale van gisteravond gegooid werd. Het is zo lekker makkelijk nu om na elke nederlaag even lekker te bashen op Raymond maar voor het eerst in jaren moet hij noodgedwongen weer alles spelen dit in combinatie met zijn leeftijd en de Premier League die ik in zijn plaats in mijn laatste jaar financieel ook zeker had meegenomen is het niet meer dan logisch dat hij tijd nodig heeft om weer te wennen aan dit zware schema. Ter vergelijking een Rob Cross van 28 jaar trekt het al niet om gisteren op 1 dag 3 keer een prestatie te leveren en is aan het eind van de avond zo op dat hij niet eens meer een fatsoenlijke prestatie in de finale kon leveren. Dan vindt ik dat iemand van bijna 52 wel iets meer en langer krediet verdient om weer even tot resultaten te komen in dit loodzware schema wat hij de laatste jaren niet gewend was en helpt het zeker niet om hem na elke nederlaag maar een beetje lachend weg te zetten als een loser die beter meteen maar helemaal kan stoppen.
Het is zijn keuze om nog 1 keer in zijn laatste jaar er alles aan te doen om het WK te halen en daar afscheid te kunnen nemen, op 1 weekend na heeft hij voorlopig niks laten lopen dus zou een beetje steun en support hem meer helpen en recht doen dan hem met pek en veren afserveren.
En natuurlijk in een droomscenario zou Raymond in zijn laatste jaar nog een Major winnen maar ik denk dat hij zelf ook realist genoeg is om te beseffen dat daar met de huidige concurrentie een klein wonder voor nodig is. Het zou al prachtig zijn als hij samen met Michael nog 1 keer de World Cup voor Nederland kan winnen en verder denk ik dat Raymond maar 1 doel voor ogen heeft. Ten koste van alles het WK halen, daar nog 1 keer alles eruit persen en het afscheid krijgen wat hij verdient voor zijn verdienste voor de dartssport. En inderdaad ik hoop van harte dat hem dat gaat lukken ja.
Ik snap je verhaal en ben het er vrijwel helemaal mee eens. Maar als iets niet goed is, dan is het niet goed, legende of niet. De resultaten zijn "hondsberoerd". Het klopt dat hij "pech" heeft dat bijvoorbeeld Stevenson zo goed tegen hem gooide. Maar het spel van Barney zelf is ook gewoon niet goed genoeg. Sinds 1 september is het qua gemiddelde alleen maar tussen de 85 en 95 geweest, op 2 uitzonderingen op de vloer na geloof ik. Gemiddelde zeggen niet alles maar het zegt wel dat dit al heel lang zijn niveau is. En dat is best zorgelijk en vooral heel jammer want dat zal hem ook weinig hoop geven.

Zoals op de vorige pagina van hemzelf gequote werd, hij ziet het als een marathon en niet als een sprint. Dat ben ik helemaal met hem eens maar een klein sprintje tussendoor zou wel lekker zijn :D Het moet qua ranking toch vooral van de eerste helft van 2019 komen.

Laten we hopen dat hij straks 1 of 2 goede runs maakt zodat het vertrouwen ook weer wat terug komt
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2019, 17:37
Moet Van Barneveld dan nog spelen voor het geld ? Kijk zo een legende blijft in principe alleen nog spelen voor het allergrootste namelijk het wk winnen. Het belangrijkste is dus dat hij erbij is en liefst nog naar de top 16 doorgroeit. Wat doet hij dan in godsnaam in de PL ? Het is al lastig op oudere leeftijd het PDC circuit afgaan, dan gaat hij in de week ook nog eens de PL doen. Waar blijft de tijd dan nog over om degelijk te trainen ? Van Barneveld heeft gewoon niet echt een keuze gemaakt, in mijn ogen had hij 2 keuzes. Ofwel stapje terug en BDO gooien om daar het record kwa lakesides te evenaren ( en wie weet een overeenkomst met Barry Hearn voor de PL ). Ofwel alles op de players championships zetten en dan geen PL en World serieus spelen. Nu doet hij alles en dreigt het zelf niks te worden.
Haha ik had al verwacht dat de BDO er op de een of andere manier in je verhaal zou terecht komen ;)
Maar buiten de BDO optie om ben ik het wel met je eens. PL en alle vloertoernooien is erg veel. Ik denk alleen dat hij een afscheidstour langs alle grote zalen van de PL (inc 2x Ahoy) wel graag nog 1 keer meemaakt. En dan gokt hij er op zich uiteindelijk wel voor het WK te plaatsten. Snap ik ook wel. Ik hoop alleen dat hij de world series toernooien laat schieten
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Als ik Barney was had ik nooit dit soort tweets de wereld ingestuurd. Dit is allemaal negatieve energie, hij moet zich echt gaan richten op het darten en niet wat anderen van hem of zijn prestaties vinden. En dan de vergelijking met een marathon, de eerste rankingtoernooien dit jaar was hij steeds snel uitgeschakeld, je zou dat kunnen vergelijken met een marathonloper die buikkramp heeft en al een paar keer de dixie heeft opgezocht. Geen goede start dus. Ik hoop voor Barney dat hij deze krampen snel te boven komt, want anders wordt het een loodzware marathon, waarbij het de vraag is of hij de finish gaat halen. En ik heb ervaring met het lopen van marathons!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 05 Mrt 2019, 18:21
K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2019, 17:37
Moet Van Barneveld dan nog spelen voor het geld ? Kijk zo een legende blijft in principe alleen nog spelen voor het allergrootste namelijk het wk winnen. Het belangrijkste is dus dat hij erbij is en liefst nog naar de top 16 doorgroeit. Wat doet hij dan in godsnaam in de PL ? Het is al lastig op oudere leeftijd het PDC circuit afgaan, dan gaat hij in de week ook nog eens de PL doen. Waar blijft de tijd dan nog over om degelijk te trainen ? Van Barneveld heeft gewoon niet echt een keuze gemaakt, in mijn ogen had hij 2 keuzes. Ofwel stapje terug en BDO gooien om daar het record kwa lakesides te evenaren ( en wie weet een overeenkomst met Barry Hearn voor de PL ). Ofwel alles op de players championships zetten en dan geen PL en World serieus spelen. Nu doet hij alles en dreigt het zelf niks te worden.
Haha ik had al verwacht dat de BDO er op de een of andere manier in je verhaal zou terecht komen ;)
Maar buiten de BDO optie om ben ik het wel met je eens. PL en alle vloertoernooien is erg veel. Ik denk alleen dat hij een afscheidstour langs alle grote zalen van de PL (inc 2x Ahoy) wel graag nog 1 keer meemaakt. En dan gokt hij er op zich uiteindelijk wel voor het WK te plaatsten. Snap ik ook wel. Ik hoop alleen dat hij de world series toernooien laat schieten
De reden waarom ik de BDO erbij haal is omdat die tour meer geschikt is voor oudere spelers. Er is maar om de twee weken een groot tornooi en je hoeft ze dan nog niet allemaal te spelen, je kan er gerust 12 uitkiezen die dicht bij huis zijn. Hij kiest voor de PDC tour ook goed maar dan moest hij idd keuzes maken, en zoveel plezier heeft hij ook nog niet aan de PL gehad denk ik.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2019, 20:20
ratm schreefCOLON 05 Mrt 2019, 18:21
K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2019, 17:37
Moet Van Barneveld dan nog spelen voor het geld ? Kijk zo een legende blijft in principe alleen nog spelen voor het allergrootste namelijk het wk winnen. Het belangrijkste is dus dat hij erbij is en liefst nog naar de top 16 doorgroeit. Wat doet hij dan in godsnaam in de PL ? Het is al lastig op oudere leeftijd het PDC circuit afgaan, dan gaat hij in de week ook nog eens de PL doen. Waar blijft de tijd dan nog over om degelijk te trainen ? Van Barneveld heeft gewoon niet echt een keuze gemaakt, in mijn ogen had hij 2 keuzes. Ofwel stapje terug en BDO gooien om daar het record kwa lakesides te evenaren ( en wie weet een overeenkomst met Barry Hearn voor de PL ). Ofwel alles op de players championships zetten en dan geen PL en World serieus spelen. Nu doet hij alles en dreigt het zelf niks te worden.
Haha ik had al verwacht dat de BDO er op de een of andere manier in je verhaal zou terecht komen ;)
Maar buiten de BDO optie om ben ik het wel met je eens. PL en alle vloertoernooien is erg veel. Ik denk alleen dat hij een afscheidstour langs alle grote zalen van de PL (inc 2x Ahoy) wel graag nog 1 keer meemaakt. En dan gokt hij er op zich uiteindelijk wel voor het WK te plaatsten. Snap ik ook wel. Ik hoop alleen dat hij de world series toernooien laat schieten
De reden waarom ik de BDO erbij haal is omdat die tour meer geschikt is voor oudere spelers. Er is maar om de twee weken een groot tornooi en je hoeft ze dan nog niet allemaal te spelen, je kan er gerust 12 uitkiezen die dicht bij huis zijn. Hij kiest voor de PDC tour ook goed maar dan moest hij idd keuzes maken, en zoveel plezier heeft hij ook nog niet aan de PL gehad denk ik.
Ja leuk, maar een vedette van de profbond, gaat natuurlijk nooit meer de stap terug naar de amateurtjes, met alle respect, maken, waar echt helemaal niks te winnen valt voor hem.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Ben zéér benieuwd naar zijn reactie.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

DanMan schreefCOLON 12 Mrt 2019, 09:34 Ben zéér benieuwd naar zijn reactie.
https://www.nu.nl/achterklap/5785539/ra ... redirect=1
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

DanMan schreefCOLON 12 Mrt 2019, 09:34 Ben zéér benieuwd naar zijn reactie.
Ze gaan scheiden.

Maar goed, ik vind zulke privé zaken eigenlijk niet zo boeiend. Het gaat om het darten wat mij betreft. Al snap ik wel dat het een invloed kan hebben op het ander.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON 12 Mrt 2019, 09:47
DanMan schreefCOLON 12 Mrt 2019, 09:34 Ben zéér benieuwd naar zijn reactie.
Ze gaan scheiden.

Maar goed, ik vind zulke privé zaken eigenlijk niet zo boeiend. Het gaat om het darten wat mij betreft. Al snap ik wel dat het een invloed kan hebben op het ander.
Een invloed? Het is essentieel.
Bovendien was tijd voor zijn gezin een belangrijke factor in zijn beslissing te gaan stoppen.
Op deze manier wordt het allemaal steeds triester.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

Zeer onhandig weer.

Hij had eerst wereldkundig moeten maken dat ze gingen scheiden en daarna een nieuw meisje i.p.v. eerst kussend met een jong mokkel op de foto terwijl de wereld nog van niets weet.

2019 Toont tot nu toe aan dat er van alles mis is met Van Barneveld en aan zijn management heeft hij blijkbaar ook niks. Anders was dit hem niet op deze manier overkomen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

DanMan schreefCOLONZeer onhandig weer.

Hij had eerst wereldkundig moeten maken dat ze gingen scheiden en daarna een nieuw meisje i.p.v. eerst kussend met een jong mokkel op de foto terwijl de wereld nog van niets weet.

2019 Toont tot nu toe aan dat er van alles mis is met Van Barneveld en aan zijn management heeft hij blijkbaar ook niks. Anders was dit hem niet op deze manier overkomen.
Dit betreft een privé aangelegenheid, dus ik vind dat Barney zelf moet kunnen uitmaken in welke hoedanigheid hij dit wereldkundig had willen maken, het gaat ons in principe ook helemaal niets aan. Maar ja, hij is een bekendheid en dus voer voor roddelbladen en andere pulp. Ik hoop dat hij en Sylvia er gelukkiger van zullen worden uiteindelijk. Maar vooral hoop ik dat Barney weer zijn oude spel laat zien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DanMan »

The Runner schreefCOLON 12 Mrt 2019, 19:40 Dit betreft een privé aangelegenheid, dus ik vind dat Barney zelf moet kunnen uitmaken in welke hoedanigheid hij dit wereldkundig had willen maken, het gaat ons in principe ook helemaal niets aan. Maar ja, hij is een bekendheid en dus voer voor roddelbladen en andere pulp. Ik hoop dat hij en Sylvia er gelukkiger van zullen worden uiteindelijk. Maar vooral hoop ik dat Barney weer zijn oude spel laat zien
Het is zeker een privé aangelegenheid. Daarom vind ik het ook alleen maar onhandig.
Hij had weer veel stront kunnen voorkomen door het zelf naar buiten te brengen. Nu begint het weer met een filmpje met een (op het eerste oog!) vreemdgaande Raymond.
Dus: onhandig.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Einde van een era. :|
Jammer dat het uiteindelijk op een teleurstellende manier gaat, zonder opgeheven hoofd.

Poeh, dat wordt net wat meer wennen dan toen Taylor stopte.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 28 Mrt 2019, 23:27 Einde van een era. :|
Jammer dat het uiteindelijk op een teleurstellende manier gaat, zonder opgeheven hoofd.

Poeh, dat wordt net wat meer wennen dan toen Taylor stopte.
Mss beter zo, hij is nog een schim van zichzelf. Ik denk dat het de laatste jaren vooral nog wat poen scheppen was. Maar dit soort vernederingen doen uiteraard pijn en dan kan je beter stoppen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

K1990 schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON 28 Mrt 2019, 23:27 Einde van een era. :|
Jammer dat het uiteindelijk op een teleurstellende manier gaat, zonder opgeheven hoofd.

Poeh, dat wordt net wat meer wennen dan toen Taylor stopte.
Mss beter zo, hij is nog een schim van zichzelf. Ik denk dat het de laatste jaren vooral nog wat poen scheppen was. Maar dit soort vernederingen doen uiteraard pijn en dan kan je beter stoppen.
Hij gaat door tot het WK denk ik, maar zou beter zijn als hij zou stoppen en gaat genieten
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Volgens zijn manager gaat hij toch gewoon door. Ik hoop het ook maar snap dat hij er zelf anders over denkt. Je moet ergens een aanknopingspunt hebben en die zijn er niet. Het spel is niet goed en de resultaten zijn slecht. Er is niets waarop hij kan bouwen, al maanden niet. Ik geloof hem wel als hij zegt dat hij er de laatste maanden hard voor werkt. En als er dan niks uit komt maand na maan dan breekt dat je. De finale op de Players Championship had een aanknopingspunt kunnen zijn maar als je daarna dit krijgt snap ik hem helemaal.

Ik zou hem graag door zien gaan, ik gun hem nog een mooi wk. Maar aan de andere kant, kunnen wij als fans van hem verlangen dat hij nog 9 maanden lang tegen zijn zin doorgaat? Mogen wij van hem verlangen dat hij zich nog 9 maanden lang rot voelt omdat wij hem willen zien?

Het ideale scenario is zoals Taylor afscheid nemen met een paar mooie resultaten maar ik vind dat hij wel voor zichzelf moet kiezen en als hij er echt geen zin meer in heeft moeten we dat respecteren
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Jowinho »

Gaat dus door, maar lijkt me enkel een beslissing van de sponsors en de PDC. Of Barney daar zin in heeft is een andere vraag.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Ricochet
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016, 13:56

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ricochet »

Jowinho schreefCOLON 29 Mrt 2019, 13:40 Gaat dus door, maar lijkt me enkel een beslissing van de sponsors en de PDC. Of Barney daar zin in heeft is een andere vraag.
Er zijn natuurlijk wel bepaalde afspraken gemaakt lijkt. Hij heeft er zelf helemaal geen zin meer in gehad maar is gepushed door de PDC en zijn management. Toch wel erg pijnlijk de afgelopen 2 avonden in Ahoy, volledig van het bord geveegd, dat doet pijn ...
GrandSlam Raymond van Barneveld Shark Grip 25gr (main darts)
Target Raymond van Barneveld 23gr
Unicorn Gary Anderson P3 WC 25gr
Unicorn Purist Phase3 24gr
Bulls Jerry Hendriks 22gr
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Der Kaiser »

En dan straks de pech hebben om tijdens het WK tegen een MvG in ronde 1 te loten. Hij had beter kunnen stoppen, dit wordt helaas niks meer. Blijft een legend overigens, echt genoten van hem.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

Der Kaiser schreefCOLON 29 Mrt 2019, 17:55 En dan straks de pech hebben om tijdens het WK tegen een MvG in ronde 1 te loten. Hij had beter kunnen stoppen, dit wordt helaas niks meer. Blijft een legend overigens, echt genoten van hem.
Mss zou dat nog het beste voor hem zijn, nog 1maal stunten en opladen. Ik heb Barney jaren niet meer zien spelen tot een jaar of 4 terug, en die man gooit gewoon totaal anders of vroeger. Ik weet niet of dat nog kan maar grijp terug naar die succesworp en naar dat materiaal. Het is mss ouderwets materiaal maar het kan mss terug dat goede gevoel geven.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

K1990 schreefCOLON 30 Mrt 2019, 11:39 Mss zou dat nog het beste voor hem zijn, nog 1maal stunten en opladen. Ik heb Barney jaren niet meer zien spelen tot een jaar of 4 terug, en die man gooit gewoon totaal anders of vroeger. Ik weet niet of dat nog kan maar grijp terug naar die succesworp en naar dat materiaal. Het is mss ouderwets materiaal maar het kan mss terug dat goede gevoel geven.
Klinkt leuk maar al zijn successen heeft hij behaald met unicorn materiaal. Hij speelt nu voor target en kan dus onmogelijk naar het oude materiaal grijpen.
Let's Play Darts!
BUTTON_POST_REPLY