World Grand Prix 2019

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door The Runner »

Chizzy en Durrant gooien beide met nieuwe pijlen, staan in de halve finale. Lijkt me dat ze ook hiermee goed overweg kunnen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door coun7less »

Chisnall in de finale. Target zal nu wel balen... :lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door Fred Raket »

Toch mooi voor Durrant om de halve final te halen van WGP.
Al is het niveau beneden peil. Gister was er niemand die boven de 92avg kwam. [emoji6]
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door ratm »

Het was een leuk toernooi met veel verassingen maar ik ben wel bang voor een hele saaie finale.
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door thepower1990 »

In mijn ogen is het juist maar een zeer matige editie van de World Grand Prix en valt het me zeker niet mee wat we deze week hebben gezien.
Waar de World Matchplay afgelopen zomer nog een geweldig toernooi was met bijna alleen maar spannende wedstrijden en veel spelers die een hoog niveau haalden vindt ik het deze week maar zeer gezapig. We zitten nu in een fase dat er inderdaad veel jonge spelers doorbreken zoals Dobey en Aspinall maar wat wel zorgelijk is, is dat er geen echte uitdager meer lijkt te zijn voor MVG als hij zijn normale niveau haalt en ik denk dat de PDC dat nu wel gaat voelen. Taylor die al 2 jaar gestopt is Barney die na het WK stopt maar dit jaar eigenlijk al niet meer mee doet Anderson die maar niet terug op zijn topniveau kan komen, Wright die niet meer de speler is die hij 2 jaar geleden was en over Adrian Lewis zullen we het maar helemaal niet hebben. Bij de afgelopen Premier League waren er al avonden dat de zaal lang niet uitverkocht was en ook deze week weer genoeg lege plekken kunnen zien. Het WK straks zal ongetwijfeld weer vol zitten maar het valt bij andere toernooien wel steeds meer op dat de interesse van het publiek minder lijkt te worden en volgens mij kan je dat niet los zien van het feit dat er buiten MVG op dit moment geen wereldtopper is die met hem de strijd kan aangaan en dat anderen zoals Cross afgelopen zomer alleen een kans maken als Michael niet op zijn normale niveau is. Ik mis op dit moment echt de strijd tussen 2 toppers zoals vroeger tussen Taylor en Barney Taylor en MVG MVG tegen Garry en zelfs MVG en Barney die een paar geweldige wedstrijden op het WK hebben uitgevochten. Deze World Grand Prix hebben we vanaf de kwartfinale maar 1 keer een laatste beslissende set gehad en vooral de halve finales gisteren waren zonder spanning of behoorlijk niveau. De finale zal vanavond ongetwijfeld niet anders zijn en het is toch wel een beetje een diskwalificatie voor de rest dat MVG zonder dat hij ook maar enigszins zijn topniveau heeft hoeven aantikken deze week weer een titeltje gaat binnen tikken. Laten we hopen dat er heel snel weer iemand, jong of oud naar het niveau van MVG kan groeien en dat er echt weer een concurrent voor hem bijkomt want ik krijg langzaam het gevoel dat vooral de interesse van het publiek meer en meer aan het afnemen is.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

World Grand Prix 2019

Bericht door Fred Raket »

thepower1990 schreefCOLONIn mijn ogen is het juist maar een zeer matige editie van de World Grand Prix en valt het me zeker niet mee wat we deze week hebben gezien.
Waar de World Matchplay afgelopen zomer nog een geweldig toernooi was met bijna alleen maar spannende wedstrijden en veel spelers die een hoog niveau haalden vindt ik het deze week maar zeer gezapig. We zitten nu in een fase dat er inderdaad veel jonge spelers doorbreken zoals Dobey en Aspinall maar wat wel zorgelijk is, is dat er geen echte uitdager meer lijkt te zijn voor MVG als hij zijn normale niveau haalt en ik denk dat de PDC dat nu wel gaat voelen. Taylor die al 2 jaar gestopt is Barney die na het WK stopt maar dit jaar eigenlijk al niet meer mee doet Anderson die maar niet terug op zijn topniveau kan komen, Wright die niet meer de speler is die hij 2 jaar geleden was en over Adrian Lewis zullen we het maar helemaal niet hebben. Bij de afgelopen Premier League waren er al avonden dat de zaal lang niet uitverkocht was en ook deze week weer genoeg lege plekken kunnen zien. Het WK straks zal ongetwijfeld weer vol zitten maar het valt bij andere toernooien wel steeds meer op dat de interesse van het publiek minder lijkt te worden en volgens mij kan je dat niet los zien van het feit dat er buiten MVG op dit moment geen wereldtopper is die met hem de strijd kan aangaan en dat anderen zoals Cross afgelopen zomer alleen een kans maken als Michael niet op zijn normale niveau is. Ik mis op dit moment echt de strijd tussen 2 toppers zoals vroeger tussen Taylor en Barney Taylor en MVG MVG tegen Garry en zelfs MVG en Barney die een paar geweldige wedstrijden op het WK hebben uitgevochten. Deze World Grand Prix hebben we vanaf de kwartfinale maar 1 keer een laatste beslissende set gehad en vooral de halve finales gisteren waren zonder spanning of behoorlijk niveau. De finale zal vanavond ongetwijfeld niet anders zijn en het is toch wel een beetje een diskwalificatie voor de rest dat MVG zonder dat hij ook maar enigszins zijn topniveau heeft hoeven aantikken deze week weer een titeltje gaat binnen tikken. Laten we hopen dat er heel snel weer iemand, jong of oud naar het niveau van MVG kan groeien en dat er echt weer een concurrent voor hem bijkomt want ik krijg langzaam het gevoel dat vooral de interesse van het publiek meer en meer aan het afnemen is.
Mooi verwoord, zo denk ik er ook over.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door ratm »

thepower1990 schreefCOLON 12 Okt 2019, 15:36 In mijn ogen is het juist maar een zeer matige editie van de World Grand Prix en valt het me zeker niet mee wat we deze week hebben gezien.
Waar de World Matchplay afgelopen zomer nog een geweldig toernooi was met bijna alleen maar spannende wedstrijden en veel spelers die een hoog niveau haalden vindt ik het deze week maar zeer gezapig. We zitten nu in een fase dat er inderdaad veel jonge spelers doorbreken zoals Dobey en Aspinall maar wat wel zorgelijk is, is dat er geen echte uitdager meer lijkt te zijn voor MVG als hij zijn normale niveau haalt en ik denk dat de PDC dat nu wel gaat voelen. Taylor die al 2 jaar gestopt is Barney die na het WK stopt maar dit jaar eigenlijk al niet meer mee doet Anderson die maar niet terug op zijn topniveau kan komen, Wright die niet meer de speler is die hij 2 jaar geleden was en over Adrian Lewis zullen we het maar helemaal niet hebben. Bij de afgelopen Premier League waren er al avonden dat de zaal lang niet uitverkocht was en ook deze week weer genoeg lege plekken kunnen zien. Het WK straks zal ongetwijfeld weer vol zitten maar het valt bij andere toernooien wel steeds meer op dat de interesse van het publiek minder lijkt te worden en volgens mij kan je dat niet los zien van het feit dat er buiten MVG op dit moment geen wereldtopper is die met hem de strijd kan aangaan en dat anderen zoals Cross afgelopen zomer alleen een kans maken als Michael niet op zijn normale niveau is. Ik mis op dit moment echt de strijd tussen 2 toppers zoals vroeger tussen Taylor en Barney Taylor en MVG MVG tegen Garry en zelfs MVG en Barney die een paar geweldige wedstrijden op het WK hebben uitgevochten. Deze World Grand Prix hebben we vanaf de kwartfinale maar 1 keer een laatste beslissende set gehad en vooral de halve finales gisteren waren zonder spanning of behoorlijk niveau. De finale zal vanavond ongetwijfeld niet anders zijn en het is toch wel een beetje een diskwalificatie voor de rest dat MVG zonder dat hij ook maar enigszins zijn topniveau heeft hoeven aantikken deze week weer een titeltje gaat binnen tikken. Laten we hopen dat er heel snel weer iemand, jong of oud naar het niveau van MVG kan groeien en dat er echt weer een concurrent voor hem bijkomt want ik krijg langzaam het gevoel dat vooral de interesse van het publiek meer en meer aan het afnemen is.
Dit ben ik zeker met je eens maar met leuk toernooi bedoel ik vooral de vele verassingen, een beetje verversing is wel zo leuk.

Verder ben ik het geheel met je eens. MvG zelf mist dat ook zoals hij al tijdens de PL zei. Hopelijk wordt Smith mentaal een keer een winnaar, die kan qua talent prima met MvG mee. En hopelijk komen Gary en Cross weer helemaal terug. In 2013 hadden we en Taylor, Gary, MvG en Lewis in topvorm, dat was toch wel een heel mooi jaar vol topwedstrijden.

Ik denk ook dat er te veel toernooien met te vaak dezelfde spelers zijn maar dat hebben we hier al vaker gezegd. Ik zou veel liever al die world series (inc de finals) en de champions league en the masters weglaten en dan een echt groot toernooi in Australie zien. Gewoon met 32 spelers waaronder een stuk of 6 locals.

En het allerliefst zou ik News Of The World weer terug zien, of iets zoals dat toernooi. 2 legs winnen en je bent door, dat pakt MvG niet zo maar hoor ;) Maar dat zal wel nooit gebeuren.

Kleine wijzigingen zoals het double-in/double-out zijn ook mooi. Zo was er in de begindagen van de PDC een toernooi waarbij de verliezer van de leg de volgende mocht beginnen. Maakt het ook lastiger om weg te lopen bij je tegenstander.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: World Grand Prix 2019

Bericht door no score »

Nou dat was uiteindelijk geen spannende finale helaas.

Verder viel het me wel op dan van Gerwen een beetje meer overdreven is gaan juichen op het podium. Heb me er nog nooit aan gestoord maar nu werd het mij zelfs af en toe te gortig :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY