BDO World Trophy 2018

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartfantje »

Je zou het bijna vergeten, maar naast de World Cup of Darts is er volgende week ook een major van de BDO, de World Trophy. Dit toernooi start op woensdag 30 mei en zal eindigen op zondag 3 juni, met in het weekend middag en avondsessies.

Het probleem is alleen dat de kaartverkoop nou niet bepaald vlot loopt. De tickets zijn al een tijdje te koop (al heb ik nooit echt ergens een flyer o.i.d. voorbij zien komen vanuit de BDO zelf), maar tot nu toe zijn er maar 157 kaarten verkocht. Nee, niet gemiddeld per sessie, maar het totaal van alle sessies!...

Wed = 23
Thu = 28
Fri = 20
Sat afternoon = 18
Sat eve = 47
Sun aft = 7
Sun eve = 14

TOTAL = 157

(Bron: TSOD)

Nu was het de jaren hiervoor ook niet echt veel beter qua kaartverkoop, alleen is het probleem nu dat het evenement wordt gehouden in een zaal waar 2000 man terecht kunnen, dus dat wordt een prachtig aanzicht van lege tribunes. Vorig jaar was het in Wales, waar de zaal veel kleiner was en er ook een zwart doek werd opgehangen om het niet zo erg te laten lijken. Daarvoor was het nog in Lakeside, maar daar lag het aantal verkochte tickets bij langer na niet zo laag als nu.

En dan moet de BDO nog steeds een zaal zien te regelen om de World Masters te kunnen organiseren. Deze World Trophy zal in ieder geval niet echt gaan bijdragen aan een positieve uitstraling voor mogelijke sponsors... Daarnaast lijkt het er ook op dat er nog geen tv-deals zijn gemaakt voor de World Masters EN Lakeside. Kortom, met alle rode cijfers die de BDO tegenwoordig maakt bij de tv-toernooien, kan dit nogal voor problemen gaan zorgen...

Loting is hier te vinden
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Ronn »

Teleurstellend. Ik had het graag anders gezien, maar het is nu eenmaal zo. Voor mij persoonlijk is het darten toch echt begonnen bij de BDO. Hopelijk kunnen ze toch nog een tv deal maken voor dit toernooi en Lakeside. Ook het feit dat er een dames toernooi is vind ik leuk. Misschien is het niveau minder, maar dit zijn wel de beste dames ter wereld hè !. En het zien spelen van andere spelers dan de top 10 van de PDC bevalt mij ook prima.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door ratm »

Poe, als die aantallen waar zijn dan is dat niet best.
Ook vreemd want de Zuiderduin verkoopt wel prima altijd dus dan zou dat daar toch ook moeten lukken. Kan me niet voorstellen dat ze dan nog lang met dit toernooi doorgaan. Het is ook zeker niet goed voor het imago van de bdo.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartmat »

Gewoon in Nederland houden dus. Loopt als een tiet hier :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartmat »

Jeeeeezus, zelfs bij een competitiewedstrijd van ons is het drukker met kijkers :|
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartfantje »

Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Ronn »

Zit momenteel op mijn tablet de world trophy te kijken. (https://youtu.be/Xk8L_ML8eCo) Toch wel treurig om te zien. Duidelijk is ook dat bijv Wesley Harms is blijven hangen op zijn niveau van een paar jaar terug. Totaal geen vordering in zijn spel. Hij had jaren geleden moeten overstappen naar de PDC dan was hij nu echt een betere speler geweest.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Fred Raket »

Toch wel leuk om ff te kijken. Scotty Doggy dog er uit en Wesley Harms. Nu McGeeney tegen Unterbuchner
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Fred Raket »

Ronn schreefCOLON 02 Jun 2018, 14:50 Zit momenteel op mijn tablet de world trophy te kijken. (https://youtu.be/Xk8L_ML8eCo) Toch wel treurig om te zien. Duidelijk is ook dat bijv Wesley Harms is blijven hangen op zijn niveau van een paar jaar terug. Totaal geen vordering in zijn spel. Hij had jaren geleden moeten overstappen naar de PDC dan was hij nu echt een betere speler geweest.
Ik heb altijd al gezegd dat het geen PDC speler is. Zal ie nog elektricien zijn,naast het darten ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 01 Jun 2018, 15:48 Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Ben het grotendeels wel eens met Jac. (hij zegt overigens niet dat er meer tv toernooien moeten komen, ook bij zijn voorstellen blijft het bij 4)

Dat een zaal van een van je grootste toernooien zo leeg is moet niet kunnen gebeuren. Geef desnoods alle spelers 10 vrijkaarten om uit te delen of alle bdo medewerkers een vrijkaart of iets in die richting. Deze kaartverkoop heeft toch niks opgeleverd. De zaal moet gewoon vol.

Een major moet een uithangbord zijn naar spelers, fans en potentiële sponsoren, investeerders en tv-zenders. Nu heeft de bdo echter pure imagoschade opgelopen. Iedere potentiele sponsor, investeerder of zender die nog twijfelde haakt nu af. Iedere dartfan die een leuke avond darts wil kijken in een leuke sfeer zal nu eerder naar de kroeg gaan dan een kaartje te kopen voor een bdo-major. Ook ik ben afgehaakt met kijken tijdens dit toernooi.

De bdo hoeft niet de strijd aan te gaan met de pdc. Ze mogen het op hun eigen manier doen en daar hun eigen keuzes in maken. Maar als een van de majors zo in beeld wordt gebracht dan ben je bezig je eigen graf definitief te graven. Door deze World Trophy heb ik het idee dat het definitieve einde van de bdo wel heel dichtbij is. Het toernooi schrappen was nog beter geweest dan het zo in beeld te laten komen
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:04
Dartfantje schreefCOLON 01 Jun 2018, 15:48 Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Ben het grotendeels wel eens met Jac. (hij zegt overigens niet dat er meer tv toernooien moeten komen, ook bij zijn voorstellen blijft het bij 4)

Dat een zaal van een van je grootste toernooien zo leeg is moet niet kunnen gebeuren. Geef desnoods alle spelers 10 vrijkaarten om uit te delen of alle bdo medewerkers een vrijkaart of iets in die richting. Deze kaartverkoop heeft toch niks opgeleverd. De zaal moet gewoon vol.

Een major moet een uithangbord zijn naar spelers, fans en potentiële sponsoren, investeerders en tv-zenders. Nu heeft de bdo echter pure imagoschade opgelopen. Iedere potentiele sponsor, investeerder of zender die nog twijfelde haakt nu af. Iedere dartfan die een leuke avond darts wil kijken in een leuke sfeer zal nu eerder naar de kroeg gaan dan een kaartje te kopen voor een bdo-major. Ook ik ben afgehaakt met kijken tijdens dit toernooi.

De bdo hoeft niet de strijd aan te gaan met de pdc. Ze mogen het op hun eigen manier doen en daar hun eigen keuzes in maken. Maar als een van de majors zo in beeld wordt gebracht dan ben je bezig je eigen graf definitief te graven. Door deze World Trophy heb ik het idee dat het definitieve einde van de bdo wel heel dichtbij is. Het toernooi schrappen was nog beter geweest dan het zo in beeld te laten komen
Doelde ook vooral op zijn optie om die 10 grote toernooien in beeld te gaan brengen. Zit je zometeen lekker te kijken naar een podium met 10 meter daarachter een doek met sponsoren. Krijg je hetzelfde als nu, weer een saaie uitstraling
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:07
ratm schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:04
Dartfantje schreefCOLON 01 Jun 2018, 15:48 Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Ben het grotendeels wel eens met Jac. (hij zegt overigens niet dat er meer tv toernooien moeten komen, ook bij zijn voorstellen blijft het bij 4)
Doelde ook vooral op zijn optie om die 10 grote toernooien in beeld te gaan brengen. Zit je zometeen lekker te kijken naar een podium met 10 meter daarachter een doek met sponsoren. Krijg je hetzelfde als nu, weer een saaie uitstraling
Over die optie heeft hij het niet. Hij wil dat er 10 niet-tv-toernooien komen. De winnaars daarvan plaatsen zich dan voor de majors. Dat ipv de huidige ranking.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 05 Jun 2018, 17:03
Dartfantje schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:07
ratm schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:04
Dartfantje schreefCOLON 01 Jun 2018, 15:48 Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Ben het grotendeels wel eens met Jac. (hij zegt overigens niet dat er meer tv toernooien moeten komen, ook bij zijn voorstellen blijft het bij 4)
Doelde ook vooral op zijn optie om die 10 grote toernooien in beeld te gaan brengen. Zit je zometeen lekker te kijken naar een podium met 10 meter daarachter een doek met sponsoren. Krijg je hetzelfde als nu, weer een saaie uitstraling
Over die optie heeft hij het niet. Hij wil dat er 10 niet-tv-toernooien komen. De winnaars daarvan plaatsen zich dan voor de majors. Dat ipv de huidige ranking.
Zie tip-vier: "Even terug naar de 10 grote toernooien, deze zijn natuurlijk uitstekend geschikt om in beeld gebracht te worden...."
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO World Trophy 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 06 Jun 2018, 12:21
ratm schreefCOLON 05 Jun 2018, 17:03
Dartfantje schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:07
ratm schreefCOLON 04 Jun 2018, 17:04
Dartfantje schreefCOLON 01 Jun 2018, 15:48 Jacques Nieuwlaat heeft naar aanleiding van de World Trophy ook maar ff een column geschreven.

Snap zelf zijn zorgen wel, maar zijn oplossingen lijken mij niet heel verstandig. I.p.v nog meer toernooien moeten er juist minder tv-toernooien komen, de 3 die je nu al hebt: Lakeside, Winmau en Zuiderduin. Zorg eerst dat dit vol komt en kijk daarna verder naar open toernooien gecombineerd met camera's.
Ben het grotendeels wel eens met Jac. (hij zegt overigens niet dat er meer tv toernooien moeten komen, ook bij zijn voorstellen blijft het bij 4)
Doelde ook vooral op zijn optie om die 10 grote toernooien in beeld te gaan brengen. Zit je zometeen lekker te kijken naar een podium met 10 meter daarachter een doek met sponsoren. Krijg je hetzelfde als nu, weer een saaie uitstraling
Over die optie heeft hij het niet. Hij wil dat er 10 niet-tv-toernooien komen. De winnaars daarvan plaatsen zich dan voor de majors. Dat ipv de huidige ranking.
Zie tip-vier: "Even terug naar de 10 grote toernooien, deze zijn natuurlijk uitstekend geschikt om in beeld gebracht te worden...."
Klopt, je hebt gelijk!
BUTTON_POST_REPLY