Lakeside 2022

K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Vandaag volgde de aankondiging van de WDF dat de lakeside 2022 doorgaat. De prijzenpot bedraagt 300 000 pond waarvan er 200 000 naar de heren gaat en 100 000 naar de dames, jongens en meisjes.

Het tornooi vindt plaats van 1 januari tot 9 januari. Met 48 mannelijke spelers en 24 vrouwen.

Blij dat het terug is maar met de opzet ben ik toch wat ontgoocheld. Zo moeten de heren ( in vgl met de laatste lakeside) maar liefst 100 000 pond inleveren. Dit terwijl het budget van de dames een heel pak wordt verhoogd. De focus gaat dus duidelijk langzaam naar het vrouwendarts en ik betwijfel of dat de juiste keuze is ( 24 spelers is veel te veel).

Verder oude wijn in nieuwe vaten, zelfde locatie, zelfde sponser, zelfde tv zender maar wel een budget dat 29000 pond lager ligt. Laat ons hopen dat het aanslaat maar ik ben momenteel niet mee met de visie van de wdf.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Op zich wel goed dat het dames geld wat omhoog gaat maar inderdaad jammer dat dat ten koste gaat van de heren. En ik ben het met je eens dat 24 te veel is. Aan de andere kant is dat wel de manier om meer dames een kans te geven. Anders ontwikkelt het zich nooit.

Hoe zit het met de dames die PDC toernooien hebben gespeeld of zelfs een tourcard hebben? Mogen die meedoen?
En speelt de BDO nog een rol in het geheel of is het eigenlijk een nieuw toernooi met toevallig dezelfde nam en locatie?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 02 Okt 2021, 15:58 Op zich wel goed dat het dames geld wat omhoog gaat maar inderdaad jammer dat dat ten koste gaat van de heren. En ik ben het met je eens dat 24 te veel is. Aan de andere kant is dat wel de manier om meer dames een kans te geven. Anders ontwikkelt het zich nooit.

Hoe zit het met de dames die PDC toernooien hebben gespeeld of zelfs een tourcard hebben? Mogen die meedoen?
En speelt de BDO nog een rol in het geheel of is het eigenlijk een nieuw toernooi met toevallig dezelfde nam en locatie?
Ik dacht dat je niet op 2 wk's mag meedoen. Dus stel dat je Suzuki en Sharock hebt op het PDC wk en Ashton mag sowieso niet meedoen want ze heeft een tourkaart dan blijft er heel weinig over. Mij lijkt het beter om 8 dames te laten spelen en verdeel daar dan het budget onder. Dan zal er geen topper van de dames naar de PDC gaan en kunnen ze onderling elkaar sterker maken.

De BDO bestaat nog ( en organiseert zelfs nog toernooien) maar die worden niet erkend door de WDF. De WDF heeft dus de rol overgenomen al is zelfs dat veel gezegd. Ik zie weinig verschil met 2019 als het over het wk gaat. Ze doen eigenlijk hetzelfde of de BDO maar dan met minder ambitie lijkt me ( en dan vgl ik met voor het Jacklin tijdperk). Ze willen maar 2 majors organiseren in plaats van 4, dus dacht ik wel dat de prijzenpot hoger ging zijn en niet lager.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 03 Okt 2021, 00:45
ratm schreefCOLON 02 Okt 2021, 15:58 Op zich wel goed dat het dames geld wat omhoog gaat maar inderdaad jammer dat dat ten koste gaat van de heren. En ik ben het met je eens dat 24 te veel is. Aan de andere kant is dat wel de manier om meer dames een kans te geven. Anders ontwikkelt het zich nooit.

Hoe zit het met de dames die PDC toernooien hebben gespeeld of zelfs een tourcard hebben? Mogen die meedoen?
En speelt de BDO nog een rol in het geheel of is het eigenlijk een nieuw toernooi met toevallig dezelfde nam en locatie?
Ik dacht dat je niet op 2 wk's mag meedoen. Dus stel dat je Suzuki en Sharock hebt op het PDC wk en Ashton mag sowieso niet meedoen want ze heeft een tourkaart dan blijft er heel weinig over. Mij lijkt het beter om 8 dames te laten spelen en verdeel daar dan het budget onder. Dan zal er geen topper van de dames naar de PDC gaan en kunnen ze onderling elkaar sterker maken.

De BDO bestaat nog ( en organiseert zelfs nog toernooien) maar die worden niet erkend door de WDF. De WDF heeft dus de rol overgenomen al is zelfs dat veel gezegd. Ik zie weinig verschil met 2019 als het over het wk gaat. Ze doen eigenlijk hetzelfde of de BDO maar dan met minder ambitie lijkt me ( en dan vgl ik met voor het Jacklin tijdperk). Ze willen maar 2 majors organiseren in plaats van 4, dus dacht ik wel dat de prijzenpot hoger ging zijn en niet lager.
Je mag inderdaad niet aan 2 wk's mee doen maar ik bedoelde eigenlijk de andere dames die PDC toernooien hebben gespeeld zoals de Woman's series. Want als die niet mee mogen doen is de spoeling wel erg dun.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Ik denk dat je wel mag meedoen aan de lakeside zelfs als je PDC tour gespeeld hebt. De BDO liet alle belemmeringen vallen, alleen weet ik niet of de WDF dat volgde. Want volgens mij is de PDC nog altijd niet erkend door de WDF.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

WDF baas Nick Rolls heeft aangegeven dat de heren dus niet zowel aan PDC als WDF WK mogen deelnemen. Dames zonder tourcard mogen naar alle waarschijnlijkheid echter wel aan zowel PDC als WDF WK meedoen
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Wat ik me wel afvraag, hoe gaan ze dat allemaal georganiseerd krijgen.

48 mannen, dus ik neem aan de top 16 eerste ronde vrij. Dat wil zeggen 16 wedstrijden in de eerste ronde om de laatste 32 te bepalen. 24 dames dus daar neem ik aan de top 8 vrij. Dat zijn 8 wedstrijden. Dus mannen en vrouwen samen dat zijn al 24 wedstrijden.

Het WK begint op zaterdag en eindigt op zondag de week erna. Dat zullen dan toch mega sessies worden met nachtwerk.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2022

Bericht door Fred Raket »

Voorronden 16 wedstrijden 32 spelers. 16 gaan door, en 16 waren vrij.

Normaal 8 wedstrijden voorronde, 16 spelers….
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Dit is wat de WDF op hun website zegt:

Saturday 1st
1pm
2x Women R1 4x Men R1
7pm
2x Women R1 4x Men R1
Sunday 2nd
1pm
2x Women R1 4x Men R1
7pm
2x Women R1 4x Men R1
Monday 3rd
1pm
1x Women R2 3x Men R2
7pm
1x Women R2 3x Men R2
Tuesday 4th
1pm
1x Women R2 3x Men R2
7pm
1x Women R2 3x Men R2
Wednesday 5th
1pm
1x Women R2 3x Men R2
7pm
1x Women R2 3x Men R2/R3
Thursday 6th
1pm
1x Women R2 3x Men R3
7pm
1x Women R2 3x Men R3
Friday 7th
1pm
2x Women QF 2x Men QF
7pm
2x Women QF 2x Men QF
Saturday 8th
TBC
2x Boys SF 2x Women SF 2x Men SF
Sunday 9th
TBC
1 x Girls
1x Boys
1 x Women 1x Men
Final Final Final Final
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Die voorrondes zullen wel korter format zijn trouwens, anders red je 6 wedstrijden per sessie nooit
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Vorig weekend werden de laatste 2 tornooien van het WDF seizoen gespeeld met de Italian open en italian masters. Richard Veenstra veroverde de master titel en is hiermee zeker op het wk, landman won de open titel en ontnam hiermee ( net als Williams) enkele spelers belangrijke punten. Het deelnemersveld voor de lakeside is zo goed als volledig nu.

Top 16 geplaatst.
Back to rankings
WDF Main Ranking Men
Last updated at Sunday 28 November 2021
1.
Brian Raman
2.
Jim Williams ( PDC wk)
3.
Thibault Tricole
4
Wayne Warren
5
Ross Montgomery
6
Neill Duff
7
James Hurrell
8
Andy Baetens
9
Luke Littler
10
Richard Veenstra
11
Scott Marsh
12
Jules van Dongen
13
Nick Fullwell
14
Michael Warburton
15
Cameron Menzies
16
Chris Landman ( PDC WK)

Regionale geplaatst
UK : Martin Adams, Jim Mc Ewen
West Europa : Desmeuraux, Santamaria
Azië : /
Canada : Cameron, Campbell ( PDC Wk )
VS: Gates, Lim
Noord Europa
Roman Obukhov
Andreas Harrysson
Oost Europa : Kadar, Steker
Nieuw Zeeland : Robb, Perry
Australië : Smith, Fagg

Gouden tornooi winnaars
Warren
Montgomery
Williams
Raman
Tricole
Marsh
Menzies
Littler
Van Dongen

Er zijn een aantal spelers die zich dubbel geplaatst hebben. Ik weet niet of men die plaatsen dan geeft via de ranking of via de kwalificaties. Er zijn een aantal spelers die ook voor het PDC wk geplaatst zijn en daar ga ik dan vanuit dat ze ook daar spelen. Vandaag zijn er dan ook nog eens de PDC kwalificaties dus het kan goed zijn dat de WDF nog een aantal deelnemers verliest.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 29 Nov 2021, 11:55 Er zijn een aantal spelers die zich dubbel geplaatst hebben. Ik weet niet of men die plaatsen dan geeft via de ranking of via de kwalificaties. Er zijn een aantal spelers die ook voor het PDC wk geplaatst zijn en daar ga ik dan vanuit dat ze ook daar spelen. Vandaag zijn er dan ook nog eens de PDC kwalificaties dus het kan goed zijn dat de WDF nog een aantal deelnemers verliest.
1: via de ranking
2: die spelen idd op het PDC WK, maar meer deelnemers heeft de WDF (gelukkig) niet verloren
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Ryan De Vreede en Mario Vandenbogaerde plaatsen zich voor de lakeside. De Britse spelers zijn redelijk onbekend voor mij.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 05 Dec 2021, 21:34 Ryan De Vreede en Mario Vandenbogaerde plaatsen zich voor de lakeside. De Britse spelers zijn redelijk onbekend voor mij.
Jarred Cole is een ontzettend goede jeugdspeler, die zou wel eens kunnen verrassen. Won al eens een development tour.
Johnny Haines heeft in 2013 al eens meegedaan aan het PDC WK, daarna weinig meer van gehoord.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Geen Fallon Sherrock op het wk, deze keer zal de prijzenpot te hoog geweest zijn in plaats van te laag :roll:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Hier de loting

Heren:
Brian Raman (1) v Leonard Gates / Johnny Haines

Antony Allen (16) v Martin Adams / Jarred Cole

Luke Littler (8) v Ben Hazel / Haupai Puha

Richard Veenstra (9) v Andreas Harrysson / Laszlo Kadar

Ross Montgomery (4) v Aaron Turner / Jim McEwan

Michael Warburton (13) v Mark Graham / Dave Prins

Neil Duff (5) v Paul Hogan / Justin Thompson

Nick Fullwell (12) v Mark Barilli / Rory Hansen

Thibault Tricole (2) v Connor Scutt / Shawn Burt

Alexsey Kadochnikov (15) v Steve Hine / Kevin Luke

Andy Baetens (7) v Dave Parletti / Shaun McDonald

Scott Marsh (10) v James Richardson / Sebastian Steyer

Wayne Warren (3) v Lee Shewan / Jordan Brooks

Cameron Menzies (14) v Ian Jones / David Cameron

James Hurrell (6) v John Desreumaux / Mario Vandenbogaerde

Jules van Dongen (11) v Francesco Raschini / Ryan de Vreede

Dames:
Deta Hedman (1) v Lorraine Hyde / Tori Kewish

Lorraine Winstanley (8) v Vicky Pruim / Desi Mercer

Aileen de Graaf (4) v Laura Turner / Mikuru Suzuki

Beau Greaves (5) v Paula Murphy / Veronika Ihasz

Anastasia Dobromyslova (2) v Paula Jacklin / Rhian O’Sullivan

Maria O’Brien (7) v Amanda Harwood / Marjolein Noijens

Anca Zijlstra (3) v Corrine Hammond / Darlene van Sleeuwen

Kirsty Hutchinson (6) v Suzanne Smith / Elena Shulgina
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2022

Bericht door Fred Raket »

Is het nog ergens op tv of online te zien ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Dec 2021, 19:21 Geen Fallon Sherrock op het wk, deze keer zal de prijzenpot te hoog geweest zijn in plaats van te laag :roll:
Misschien verwacht ze nog in het pdc WK te zitten tegen die tijd ;)

Wat is er eigenlijk met Wesley Harms gebeurd? Want op de statistieken site van Jacques staan sinds vorig jaar maart geen resultaten van hem meer
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Lakeside 2022

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON
K1990 schreefCOLON 07 Dec 2021, 19:21 Geen Fallon Sherrock op het wk, deze keer zal de prijzenpot te hoog geweest zijn in plaats van te laag :roll:
Misschien verwacht ze nog in het pdc WK te zitten tegen die tijd ;)

Wat is er eigenlijk met Wesley Harms gebeurd? Want op de statistieken site van Jacques staan sinds vorig jaar maart geen resultaten van hem meer
https://dutch-darts.webnode.nl/l/wesle ... t-playing/
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 09 Dec 2021, 18:57
K1990 schreefCOLON 07 Dec 2021, 19:21 Geen Fallon Sherrock op het wk, deze keer zal de prijzenpot te hoog geweest zijn in plaats van te laag :roll:
Misschien verwacht ze nog in het pdc WK te zitten tegen die tijd ;)

Wat is er eigenlijk met Wesley Harms gebeurd? Want op de statistieken site van Jacques staan sinds vorig jaar maart geen resultaten van hem meer
Hoe klonk dat liedje nu weer ? De meeste dromen zijn bedrog 😋
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON 09 Dec 2021, 20:18
ratm schreefCOLON
K1990 schreefCOLON 07 Dec 2021, 19:21 Geen Fallon Sherrock op het wk, deze keer zal de prijzenpot te hoog geweest zijn in plaats van te laag :roll:
Misschien verwacht ze nog in het pdc WK te zitten tegen die tijd ;)

Wat is er eigenlijk met Wesley Harms gebeurd? Want op de statistieken site van Jacques staan sinds vorig jaar maart geen resultaten van hem meer
https://dutch-darts.webnode.nl/l/wesle ... t-playing/
O dat had ik even gemist. Vervelende situatie voor hem.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

De lakeside wordt uitgesteld naar april 2022... De WDF begint toch stilletjes aan een klucht te worden, als je nog niet kan zorgen dat je spelers op het WK geraken.

Gooi de loting ook maar al in de prullenbak, want er zullen sowieso een aantal spelers een tourkaart halen bij de PDC. Ik wil het allemaal wel nog eens zien of deze organisatie ( die eigenlijk niks veranderd heeft) het zoveel beter zal doen of de BDO.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 15 Dec 2021, 16:21 De lakeside wordt uitgesteld naar april 2022... De WDF begint toch stilletjes aan een klucht te worden, als je nog niet kan zorgen dat je spelers op het WK geraken.

Gooi de loting ook maar al in de prullenbak, want er zullen sowieso een aantal spelers een tourkaart halen bij de PDC. Ik wil het allemaal wel nog eens zien of deze organisatie ( die eigenlijk niks veranderd heeft) het zoveel beter zal doen of de BDO.
Dat is geen goede zaak voor het amateur/semi-prof darten. En die hebben het al zo zwaar. Vind het zelf ook jammer want ik had het best graag gezien.
Ik snap het wel gezien de ontwikkelingen rond Corona maar aan de andere kant, dat hadden ze maanden geleden ook al aan kunnen zien komen en dus voorbereidingen treffen.
En zoals jij al zegt, wellicht pakken sommige spelers nu een tourcard
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Blijkbaar was maar 15 % van de tickets verkocht, dan helpt corona natuurlijk om wat meer tijd te kopen. Als de PDC hun wk kan organiseren in een vol Ally Pally dan moet een volle lakeside ook mogelijk zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 16 Dec 2021, 09:15 Blijkbaar was maar 15 % van de tickets verkocht, dan helpt corona natuurlijk om wat meer tijd te kopen. Als de PDC hun wk kan organiseren in een vol Ally Pally dan moet een volle lakeside ook mogelijk zijn.
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk. Het ligt meer aan de datum. De besmettingen lopen hard op daar en logischerwijs hebben ze daar in de 1e week van januari meer last van dan nu.
15% van de tickets is wel erg slecht overigens.
BUTTON_POST_REPLY