Statutenwijziging NDB

Topics over bestuurlijke ontwikkelingen
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
He-man
Lid
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:24

Statutenwijziging NDB

Bericht door He-man »

De NDB zal haar statuten wijzigen. E.e.a. ten gevolge van het schandalige gedrag van de KDO (Kempense Darts Organisatie) die de leden van de lagere divisies in een aparte bond heeft ondergebracht. Vreemd genoeg kregen ze van de rechter gelijk, maar goed, vreemde uitspraken van een rechter zijn in Nederland niet zeldzaam meer tegenwoordig. In 2015 zullen de statuten worden aangepast.

De KDO heeft de dartswereld een slechte dienst bewezen, slechts gestoeld op eigenbelang. Triest.
Denial is NOT a river in Egypt
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door Dartmat »

Ik heb die kwestie niet precies gevolgd, maar kun je uitleggen wat er slecht aan is en hoe dat het darten schaadt?
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door RonG »

Volgens mij heb je ergens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Je moet je maar eerst eens afvragen wat de beweegredenen waren van de KDO leden om de lagere divisies onder te brengen in een andere organisatie.
En ja de KDO heeft op alle fronten van de rechter gelijk gekregen. Er niets triest aan gerechtigheid als je op alle fronten je gelijk krijgt..en dat zelfs twee maal.

KDO(bestuur) heeft alleen uitgevoerd waar de KDO-leden om gevraagd hebben, niet meer en niet minder.
Een bond staat voor haar leden en moet doen waar leden om vragen/beslissen op een ALV en niet andersom!! Dat noemen wij democratie.

Zo zou het bij de NDB ook moeten zijn maar ja die denken daar anders over en hebben hele andere inzichten/plannen met de dartsport dan haar leden. En ze vergeten nu nog steeds "de leden bepalen, niet de bond"!!

Gr. Ron ( KDO lid)

Oja,

Is wel raar he bij de NDB dat ineens de toppers niet meer voor nationaal team uit willen komen???
Dan is er in mijn ogen echt iets structureel fout in de gedachtengang bij de NDB.

Bron: Website Jan Dekker:
Einde tijdperk Nederlands Team

Vanaf 2011 heb ik met veel plezier deel uit mogen maken van het Nederlands Team. Op alle evenementen die de BDO/WDF organiseert heb ik mij mogen vertegenwoordigen. Fantastische evenementen zoals de World Cup in Ierland 2011, Six Nations Cup (4 maal), Spring Cup (2maal), Lorna Croft Cup 2013 en hoogtepunt was de Europe Cup in Turkije. Hier wisten we in Antalya het teamevent te winnen en wist ik met Chrisrian Kist Europees koppelkampioen te worden. Naar aanleiding van het feit dat de Nederlandse Darts Bond andere rechten en plichten heeft opgesteld waarin ik me niet kon vinden is het besluit genomen om onze wegen te scheiden. Ik kijk met enorm veel trots en voldoening terug op 4 jaar Nederlands Team. Gelukkig blijft darts een solosport waar ik mijn eigen keuzes kan maken.

Sportieve groet,

Jan Dekker
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
frikadel xl
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 22:45

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door frikadel xl »

ik heb het vonnis gelezen in die zaak en de KDO heeft niet inhoudelijk gelijk gekregen beste Ron. Wel heeft de rechter bepaald dat de NDB niet zo had mogen handelen (KDO schorsen) omdat het niet de procedures, zoals die in de eigen statuten en reglementen staan, volledig heeft gevolgd.

En de statutenwijziging die voorgesteld was (met een trucje erin om ervoor te zorgen dat een aangesloten vereniging uit het lidmaatschap wordt gezet als een (deel van) de leden besluit om bij een niet-aangesloten orgaan te gaan darten) zal er niet komen, dat gaat een andere vorm krijgen.

Belangrijker: de beslissing van de KDO is gebaseerd op sentimenten die voornamelijk gevormd zijn in de periode, laten we zeggen, tot 2010. Sinds die tijd maakt de NDB veel beter het tientje waar (hoe weinig in vergelijking tot andere sporten!) middels (jeugd) activiteiten, toernooien, een magazine etc. Wanneer staan er realisten op binnen de KDO die heraansluiten van de lagere divisies (de DOE) bij de KDO nastreven? Het KDO (en dus ook DOE) bestuur zegt dit wel te willen, maar spreken ze dat ook hardop uit binnen de ALV's?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door DeDeen »

RonG schreefCOLONVolgens mij heb je ergens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Je moet je maar eerst eens afvragen wat de beweegredenen waren van de KDO leden om de lagere divisies onder te brengen in een andere organisatie.
En ja de KDO heeft op alle fronten van de rechter gelijk gekregen. Er niets triest aan gerechtigheid als je op alle fronten je gelijk krijgt..en dat zelfs twee maal.

KDO(bestuur) heeft alleen uitgevoerd waar de KDO-leden om gevraagd hebben, niet meer en niet minder.
Een bond staat voor haar leden en moet doen waar leden om vragen/beslissen op een ALV en niet andersom!! Dat noemen wij democratie.

Zo zou het bij de NDB ook moeten zijn maar ja die denken daar anders over en hebben hele andere inzichten/plannen met de dartsport dan haar leden. En ze vergeten nu nog steeds "de leden bepalen, niet de bond"!!

Gr. Ron ( KDO lid)

Oja,

Is wel raar he bij de NDB dat ineens de toppers niet meer voor nationaal team uit willen komen???
Dan is er in mijn ogen echt iets structureel fout in de gedachtengang bij de NDB.

Bron: Website Jan Dekker:
Einde tijdperk Nederlands Team

Vanaf 2011 heb ik met veel plezier deel uit mogen maken van het Nederlands Team. Op alle evenementen die de BDO/WDF organiseert heb ik mij mogen vertegenwoordigen. Fantastische evenementen zoals de World Cup in Ierland 2011, Six Nations Cup (4 maal), Spring Cup (2maal), Lorna Croft Cup 2013 en hoogtepunt was de Europe Cup in Turkije. Hier wisten we in Antalya het teamevent te winnen en wist ik met Chrisrian Kist Europees koppelkampioen te worden. Naar aanleiding van het feit dat de Nederlandse Darts Bond andere rechten en plichten heeft opgesteld waarin ik me niet kon vinden is het besluit genomen om onze wegen te scheiden. Ik kijk met enorm veel trots en voldoening terug op 4 jaar Nederlands Team. Gelukkig blijft darts een solosport waar ik mijn eigen keuzes kan maken.

Sportieve groet,

Jan Dekker
Je kent de reden van het bericht van Jan?
Verder lijkt het me volkomen irrelevant voor bovenstaande discussie.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door bullieboy »

PDC en BDO boteren al niet lekker
KDO & NDB samen een conflict

Wat is dat toch allemaal met al die bonden?
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
TedjeVanEs
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2014, 17:11

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door TedjeVanEs »

Denk dat ik ook maar bij de KDO ga darten (of DOE). SAMEN VOOR ONS EIGEN !!!
Samen voor ons eigen hoâh!!! - http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobse_en_Van_Es
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door RonG »

frikadel xl schreefCOLONik heb het vonnis gelezen in die zaak en de KDO heeft niet inhoudelijk gelijk gekregen beste Ron. Wel heeft de rechter bepaald dat de NDB niet zo had mogen handelen (KDO schorsen) omdat het niet de procedures, zoals die in de eigen statuten en reglementen staan, volledig heeft gevolgd.

En de statutenwijziging die voorgesteld was (met een trucje erin om ervoor te zorgen dat een aangesloten vereniging uit het lidmaatschap wordt gezet als een (deel van) de leden besluit om bij een niet-aangesloten orgaan te gaan darten) zal er niet komen, dat gaat een andere vorm krijgen.

Belangrijker: de beslissing van de KDO is gebaseerd op sentimenten die voornamelijk gevormd zijn in de periode, laten we zeggen, tot 2010. Sinds die tijd maakt de NDB veel beter het tientje waar (hoe weinig in vergelijking tot andere sporten!) middels (jeugd) activiteiten, toernooien, een magazine etc. Wanneer staan er realisten op binnen de KDO die heraansluiten van de lagere divisies (de DOE) bij de KDO nastreven? Het KDO (en dus ook DOE) bestuur zegt dit wel te willen, maar spreken ze dat ook hardop uit binnen de ALV's?
Ja hoor dat is algemeen bekend dat KDO bestuur sommige dingen graag anders zou willen zien, maar zoals eerder gezegd, het bestuur volgt de wil van de leden. En dan kan je alleen maar respect hebben voor het KDO bestuur want die maken zich wel hard voor de mening van hun leden.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door Ranph »

de KDO telt welgeteld 600-1000 leden. Waar hebben we het over...
Gebruikers-avatar
TedjeVanEs
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2014, 17:11

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door TedjeVanEs »

Ranph schreefCOLONde KDO telt welgeteld 600-1000 leden. Waar hebben we het over...
Das dus zonder de DOE leden :-)
Samen voor ons eigen hoâh!!! - http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobse_en_Van_Es
Gebruikers-avatar
TedjeVanEs
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2014, 17:11

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door TedjeVanEs »

RonG schreefCOLONJa hoor dat is algemeen bekend dat KDO bestuur sommige dingen graag anders zou willen zien, maar zoals eerder gezegd, het bestuur volgt de wil van de leden. En dan kan je alleen maar respect hebben voor het KDO bestuur want die maken zich wel hard voor de mening van hun leden.
De wil van de leden: daar bedoel je een zekere persoon mee die met vele machtigings-stemmen aanwezig was op de ALV van de KDO ???
Samen voor ons eigen hoâh!!! - http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobse_en_Van_Es
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Statutenwijziging NDB

Bericht door RonG »

Wat jij wil.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
BUTTON_POST_REPLY